Eğitsel amaçlı sanal gerçeklik oyunlarına yönelik araştırmaların incelenmesi: Bir meta-sentez çalışması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, eğitsel amaçlı sanal gerçeklik oyunlarına yönelik araştırmalara ilişkin mevcut durumu, 2000-2016 yılları arasında yapılan araştırma sonuçlarından yola çıkarak meta-sentez yöntemi ile incelenmek amaçlanmıştır. Belirlenen amaca uygun dâhil etme ve hariç tutma işlemleri gerçekleştirilerek uluslararası alanda yapılmış 124 makale araştırma kapsamına dâhil edilmiştir. Çalışma, uluslararası alanda eğitsel amaçlı sanal gerçeklik oyunlarla ilgili alanyazını gözden geçirmek, bulgularını incelemek, ayrışan ve benzeyen yönleriyle bir meta-senteze ulaşmak için yapılmıştır. Araştırmaya dâhil edilen makalelerde; eğitsel amaçlı sanal gerçeklik oyunlarının mevcut durumundan ve sonuçlarından yola çıkarak, meta-sentez yöntemi ile `eğitsel amaçlı sanal gerçeklik oyunlarının` tasarım ve kullanılabilirlik boyutunu ortaya koymak için hazırlanmıştır. Bu bağlamda çalışmalardan elde edilen bulgulardan yola çıkılarak eğitsel amaçlı sanal gerçeklik oyunlarının tasarımı ve değerlendirilmesi ile ilgili öneriler verilmiştir. Araştırmacı ve tasarımcılara, eğitsel amaçlı sanal gerçeklik oyunların tasarım sürecini iyileştirmeye yönelik çeşitli bilgiler sunulmaktadır. Buna bağlı olarak, eğitsel amaçlı sanal gerçeklik oyunların tasarımı sürecinin nasıl şekillendirileceği ile ilgili bilgiler ve öneriler verilmektedir. In this study is aimed to investigate the current situation related to the researches about educational virtual reality games. This study uses meta-synthesis method. Meta-synthesis investigates conducted result of research between 2000-2016. The research data is consist of 124 articles in international literature between 2000-2016 years.The study was conducted in order to review the literature related to educational virtual reality games in the international field. It is examined findings, reach a dissociative and similar aspects of articles. In the articles included in the research, the current situation and results of educational virtual reality games. It has been prepared to demonstrate the design and usability dimension of educational virtual reality games. In this context, based on the findings obtained from the studies, suggestions about the design and evaluation of virtual reality games were given. Various information is provided to researchers and designers to improve the design process of educational virtual reality games. Accordingly, information and recommendations are given on how to conduct the process of designing virtual reality games for educational purposes.
Collections