Bilgisayarsız ortamda bilgisayar bilimi öğretiminde yansıtıcı düşünme etkinliklerinin bilgi işlemsel düşünme becerileri geliştirmede etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde çocukların kodlama kavramlarını geleneksel kodlama ortamlarında öğrenmelerinin zor olabileceği düşünülerek küçük yaşlar için bilgisayarsız ortamlar kullanılmaya başlanmıştır. Bu çalışma, ortaokul 5. Sınıf öğrencilerinin bilgisayarsız ortamlardaki bilgisayar bilimi eğitimini yansıtıcı düşünme etkinlikleriyle destekleyerek yürütmenin BİD becerilerine etkisinin olup olmadığını incelemeyi amaçlamaktadır. Çalışma nitel olarak verilerin araştırma yöntemlerinden araçsal durum çalışması deseni çerçevesinde yürütülmüştür. Çalışmanın araştırma grubu Ardahan ilindeki bir ortaokulda 5. sınıfa devam eden, Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersini alan öğrencilerden oluşmaktır. Çalışma haftada 2 saat olan BTY dersinde toplam 7 hafta olacak şekilde yürütülmüştür. Çalışmada BİD değerlendirme formu, mülakatlar ve gözlemler birlikte değerlendirilerek analiz edilmiştir. Araştırmada gözlemlerden elde edilen veriler Bilgi işlemsel Düşünme Becerileri Değerlendirme Formuna işlenmiş ve bu form aracılığıyla puanlanarak süreçteki gelişim görselleştirilerek sunulmuştur. Ayrıca mülakatlardan yapılan alıntılar ile içerik analiziyle ortaya çıkan tema ve kodlara ilişkin durumlar detaylandırılmıştır.Bu çalışma genel olarak değerlendirildiğinde çalışmada çift kolonlu öğrenme yazısı ve BTY ders günlüğü gibi yansıtma araçlarını birlikte kullanmanın BİD becerilerinin gelişimine olumlu katkıları olmuştur. Bu şekilde yansıtma araçlarını etkinliğe yönelik olarak uygun biçimde dolduran öğrencilerin gelişen yansıtıcı düşünme becerilerinin BİD becerilerinin de gelişimine olumlu yansımaları olmaktadır. Ayrıca bu yansıtma araçlarını her etkinlikten sonra yazacak olma düşüncesinin öğrencilerde hem süreci takip etme isteğini de arttırmaktadır. It is difficult for children to learn coding concepts in traditional coding environments. Thus, unplugged computer science is introduced for younger ages. Teaching in unplugged environments is somewhat different from typical coding environments. At this point, the aim of this study is to analyze the unplugged coding education of middle school 5th grade students with reflective thinking activities to understand the effect of these activities on computational thinking skills. A case study is implemented consisting the 5th grade secondary school students in the BTY course. The course was carried out 2 hours a week, for a total of 7 weeks.The BID evaluation form, interviews and observations were analyzed together. The data obtained from the observations in the study were analyzed through the Data Processing Thinking Skills Evaluation Form. In addition, the interviews were analyzed through content analysis in which themes and codes were generated. Computational thinking skills were evaluate through scoring the Evaluation Form.Overall, the results indicated that use of dual column learning writing and daily reflection tools together has positively contributed positively to the development of computational thinking skills. In this way, the reflective thinking skills of the students who fill the reflection tools appropriately for the activity have positive reflections on the development of the computational thinking skills. The influence of the reflections on the CT skills are discussed individually by grouping the skills regarding to the periods that they take place. The study concludes that using such kinds of reflection tools in unplugged computer science courses may facilitate developing students' computational thinking skills.
Collections