Çok yönlü gelişimsel matematik öğretimi uygulamalarının öğretmen ve öğrencilerin gelişimine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Öğretim programları artık sadece akademik başarıya odaklanmak yerine beceri kazandırmayı hedefleyen bir yapıda hazırlanmaktadır. Öğrencilerin matematik öğrenirken geliştirebilmeleri beklenen beceriler vardır. Bu becerileri zihinsel, sosyal, duygusal ve fiziksel olmak üzere bireyin temel dört gelişim alanı ile ilişkilendirmek mümkündür. Çok Yönlü Gelişimsel Matematik Öğretimi (ÇGMÖ) Modeli ile öğretimin; öğrencinin zihinsel, sosyal, duygusal ve fiziksel kapasitelerini kullanmalarına zemin hazırlamasından dolayı bu alanlara ait becerilerin gelişimine katkı sağlaması beklenmektedir.Bu çalışmada; bir ortaokul matematik öğretmeninin tam sayılar konusunun öğrenme öğretme sürecinde gerçekleştirdiği ÇGMÖ uygulamalarının öğretmenin mesleki gelişimine yansımaları ve öğrencilerin becerilerine etkileri nitel araştırma yaklaşımlarından olan eylem araştırması yoluyla incelenmiştir. Araştırma, 2017-2018 eğitim-öğretim yılının ikinci yarıyılında Trabzon il merkezinde bulunan bir devlet okulunda 6. sınıfta öğrenim gören 20 öğrenci ile yürütülmüştür. Çalışma, matematik müfredatının `Sayılar ve İşlemler` öğrenme alanındaki `Tam Sayılar` alt öğrenme alanı ile 20 ders saati boyunca devam etmiştir. Öğrencilerin bilen derecelerine göre etkin yardımlaşma tekniği çerçevesinde grupça çalışmalarını içeren ÇGMÖ uygulaması boyunca öğretmen gözlem yapmış, günlük tutmuş, öğrencilerden süreçle ilgili yazılı görüşler almış ve aynı zamanda bütün dersleri video ile kayıt altına almıştır. Uygulamanın, öğretmenin mesleki gelişimine yönelik katkılarını ortaya çıkarmak için elde edilen veriler içerik analiziyle analiz edilirken; öğrencilerin becerilerine etkilerini belirlemek için de betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda ÇGMÖ ile öğretimin; öğretmenin, öğrencilerin hatalı cevaplarını irdeleyerek ipuçları oluşturma ve zamanı etkili yönetme konusunda gelişimini sağladığı ortaya çıkmıştır. Bu çalışma, öğretmenin öğrencilerin etkili ipuçlarıyla ve yönlendirmelerle doğru cevaplara kendilerinin ulaşabildiklerini anlamasını sağlamıştır. ÇGMÖ ile yapılan öğretim, öğrencilerin özellikle problem çözme, akıl yürütme, ilişkilendirme, iletişim ve işbirliği içinde çalışma becerilerinin gelişimine katkı sağlamıştır. Curricula are now prepared in a structure that aims to gain skills instead of focusing solely on academic achievement. Students are expected to develop skills while learning mathematics. It is possible to relate these skills to the four main areas of development of the individual: intellectual, social, emotional and physical. With the Versatile Developmental Mathematics Teaching (VDMT) Model, it is expected that teaching will contribute to the development of skills in these fields as it prepares the ground for students to use their intellectual, social, emotional and physical capacities.In this study, the reflections of VDMT applications performed by a secondary school mathematics teacher on the subject of integers in the learning and teaching process to the professional development of the teacher and the effects on the skills of the students were examined through action research which is one of the qualitative research approaches.The research was carried out with 20 students in 6th grade in a public school in Trabzon city center in the second semester of 2017-2018 academic year. The study continued for 20 lesson hours with the `Integers` sub-learning area of the `Numbers and Operations` learning area of the mathematics curriculum. According to the degree of knowledge of the students, the teacher made observations, kept a diary, received written opinions of the students about the process and recorded all the courses with video during the VDMT application, which included group work within the framework of effective cooperation technique. In order to reveal the contributions of the application to the professional development of the teacher, the data obtained were analyzed by content analysis; descriptive analysis method was used to determine the effects of application on the students' skills. As a result of the analyzes, it was found out that VDMT provides the teacher's development in terms of creating clues and managing time effectively by examining the wrong answers of the students. This study has enabled the teacher to understand that students can reach the correct answers themselves with effective clues and guidance. Teaching with VDMT contributed to the development of students' problem solving, reasoning, association, communication and collaboration skills.
Collections