Browsing by Author "Ubuz, Behiye"
Now showing items 1-20 of 26
-
A comparision of drama-based learning and cooperative learning with respect to seventh grade students` achievement, attitudes and thinking levels in geometry
Kale, Neslihan (ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma drama temelli öğrenmenin, işbirlikli öğrenme ile karşılaştırıldığında yedinci sınıf öğrencilerinin geometri başarılarına (açılar ve çokgenler; daire ve silindir), van Hiele geometrik düşünme düzeylerine, geometriye ... -
A multilevel structural model of mathematical thinking in derivative concept
Özdil, Utkun (ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın üç amacı vardır: (1) matematiksel düşünmenin sınıf-içi ve sınıflar-arası aşamada faktör yapısını belirlemek; (2) farklı matematiksel düşünme tipleri arasındaki ilişkilerin sınıf-içi ve sınıflar-arası aşamalardaki ... -
A structural equation modeling study: The metacognition-knowledge model for geometry
Aydin, Utkun (ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalısmanın iki amacı vardır: (1) bilisin bilgisi ve bilisindüzenlemesinin geometride ifadesel bilgi, kosullu bilgi ve islemsel bilgiyeetkilerinin incelenmesi ve (2) geometride ifadesel bilgi, kosullu bilgi veislemsel ... -
An analysis of geometry problems in 6th, 7th, 8th grades Turkish mathematics textbooks
Delil, Hüseyin (ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2020-11-18)Bu çalışmanın amacı, Türkiye'de en çok kullanılan 6., 7., ve 8. sınıfmatematik ders kitaplarındaki geometri problemlerini son yapılan UluslararasıMatematik ve Fen Bilgisi Çalışmasındaki Eğilimler 2003'ün ... -
An investigation of 10th grade students` proof schemes in geometry with respect to their cognitive styles and gender
Ören, Duygu (ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı 10.sınıf öğrencilerinin geometri sorularında kullandıkları ispat şemaları belirlemek ve öğrencilerin bilişsel stilleri ve cinsiyetlerine göre ispat şemaları kullanımlarındaki farklılıkları araştırmaktır. ... -
An investigation on the effects of project-based learning on students achievement in and attitude towards geometry
Özdemir, Esra (ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2020-11-18)Geometri, matematik müfredatında önemli bir yere sahipolmasına rağmen, birçok çalışma özellikle Türkiye'deki öğrencileringeometriyi anlamaları, olmaları gereken ve beklenen düzeydebulunmamaktadır. Proje tabanlı öğrenme, ... -
Analysis of analogy use on function concept in the ninth grade mathematics textbook and classrooms
Ünver, Emel (ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın ana amacı, dokuzuncu sınıf seviyesinde fonksiyon konusunda yer alan benzetimlerin, matematik ders kitabında ve sınıflarında nasıl kullanıldığını incelemektir.Ders kitabı analizi ve sınıf gözlemlerini içeren ... -
Causal relations among 12th grade students geometry knowledge, spatial ability, gender, and school type
Eryilmaz Çevirgen, Ayşegül (ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı 12. sınıf öğrencilerinin prizma ve piramit hakkında geometri bilgileri, uzamsal yetenekleri, cinsiyetleri ve okul türleri arasındaki nedensel ilişkiyi araştırmaktır. Bilgi faktörleri (tanımsal, koşullu ... -
Developing the understanding of geometry through a computer-based learning environment
Üstün, Işil (ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, dinamik eğitim ortamının (Geometer's Sketchpad kullanımına dayalı) 7. sınıf öğrencilerinin, doğru, açı ve çokgen kavramlanmn öğrenime ve kalıcılık etkisini incelemektir. Bunu yam sıra, öğrencilerin ... -
Development in secondary pre-service mathematics teachers` pre-existing beliefs during the last 1.5 years of the five year integrated program
Eryilmaz, Ayşegül (ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZ BEŞ YILLIK BÜTÜNLEŞİK TEZSÎZ YÜKSEK LİSANS PROGRAMINI TAKÎP EDEN ORTAÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ İNANÇLARININ SON 1,5 YILDAKİ GELİŞİMİ Eryılmaz, Ayşegül Yüksek Lisans, Orta Öğretim Fen ve Matematik Alanları ... -
Effects of sociocultural learning environments on 5th grade students` performance on the fractions concept
Haser, Çiğdem (ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)öz SOSYOKÜLTÜREL ÖĞRENME ORTAMLARININ 5. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN KESİRLER KAVRAMINDAKİ PERFORMANSINA ETKİSİ Haser, Çiğdem Yüksek Lisans, Orta Öğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Bölümü Tez Yöneticisi: Doç.Dr. Behiye ... -
İlköğretim ikinci kademe cebir öğrenme alanı ile ilgili matematiksel görevlerin bilişsel istemler açısından incelenmesi: Matematik ders kitapları ve sınıf uygulamaları
Sarpkaya, Gülfem (GAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Türkiye'de yapılan son müfredat değişikliği ile sınıflardaki eğitim-öğretim ortamının temel unsurları olan öğretmen, öğrenci rollerinde ve ders kitaplarında da değişiklikler meydana gelmesi olağandır. Öğrencinin öğretim ... -
Matematik lisans derslerindeki tartışmaların Toulmin modeline göre analizi
Dinçer, Saygin (HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, matematik lisans derslerinde gerçekleştirilen tartışmalarda, öğrencilerin attıkları adımların yapısını özellikle yaptıkları muhakemeleri, birbirleriyle ve öğretmenleriyle olan etkileşimlerini incelemek ... -
Mathematical thinking in the classroom on derivative: Fostering University students` mathematical thinking
Kartal, Özde Funda (ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-17)Bu çalışmanın amacı kalkülüs sınıfında matematik öğrencilerinin türev konusundakimatematiksel düşünmelerini sağlayan olanakları belirlemek ve öğrencilerin türevkonusundaki matematiksel düşünme boyutlarını test sonuçları ... -
Preservice seondary mathematics teachers` pedagogical content knowledge of composite and inverse functions
Karahasan, Burcu (ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı ortaöğretim matematik öğretmen adaylarının bileşke ve ters fonksiyonlar hakkındaki pedagojik alan bilgilerinin araştırılmasıdır.Çalışma Bilkent Üniversitesi eğitim bilimleri enstitüsünde ikinci sınıf ... -
Student perceptions on their physics and mathematics teachers effectiveness
Kural, Mehmet Hamdi (ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZF Z K VE MATEMAT K ÖĞRETMENLER N N YETERL L Ğ HAKKINDAKÖĞRENC ALGILARIKural, Mehmet HamdiYüksek Lisans, Orta Öğretim Fen ve Matematik Alanları EğitimiTez Yöneticisi: Doç. Dr. Behiye UbuzAralık 2006, 102 sayfa.Bu çalışmanın ... -
Sınıf öğretmeni adaylarının geometrik cisimler konusundaki pedagojik alan bilgileri
Gökbulut, Yasin (GAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının geometrik cisimler konusundaki pedagojik alan bilgilerini açığa çıkarmaktır. Pedagojik alan bilgisinin bir çatısı farklı modellerden türetilerek geliştirilmiştir. Bu çatı ... -
Tanısal öğretim yönteminin 9.sınıf öğrencilerinin mutlak değer konusundaki başarılarına etkisi
Şandir, Hakan (GAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)iiÖZETBu araştırmanın amacı Tanısal Öğretim Yönteminin Alışılagelmiş ÖğretimYöntemi ile karşılaştırıldığında 9. sınıf öğrencilerinin Mutlak Değer konusundakibaşarılarına etkisini araştırmaktır.Bir genel lisenin süper lise ... -
The contribution of cognitive style and prior knowledge on sixth grade students` knowledge acquisition in polygons in drama based learning environment
Atar Koçkar, Burçin (ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, drama temelli öğrenme ortamında altıncı sınıf öğrencilerinin bilişsel stil ve önceki bilgilerinin çokgenler konusunda bilgi kazanımına katkısını araştırmayı amaçlamaktadır.Bu çalışmanın örneklemi Ankara'nın ... -
The effect of journal writing on first year engineering students` achievement on integral
Tosmur, Nermin (ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)oz İRDELEME YAZILARININ BİRİNCİ SINIF MÜHENDİSLİK ÖĞRENCİLERİNİN İNTEGRAL BAŞARILARINA ETKİSİ Tosmur, Nermin Yüksek Lisans, Orta Öğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Bölümü Tez Yöneticisi: Doç.Dr. Behiye UBUZ Ağustos ...