The contribution of cognitive style and prior knowledge on sixth grade students` knowledge acquisition in polygons in drama based learning environment
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, drama temelli öğrenme ortamında altıncı sınıf öğrencilerinin bilişsel stil ve önceki bilgilerinin çokgenler konusunda bilgi kazanımına katkısını araştırmayı amaçlamaktadır.Bu çalışmanın örneklemi Ankara'nın Altındağ ilçesindeki bir devlet okulundaki 112 altıncı sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Çalışmada toplam 16 ders saati süren toplam 9 drama temli öğretim planı bulunmaktadır.Veriler Gizlenmiş Şekiller Grup Testi ve üç tür bilgi testi: İfadesel Bilgi Testi, Koşullu Bilgi Testi, İşlemsel Bilgi Testi ile toplanmıştır. Witkin, Oltman, Raskin and Karp (1971) tarafından geliştirilen Gizlenmiş Şekiller Grup Testi öğrencilerin bilişsel stillerini alan bağımlı, alan bağımsız ve alan karışık olarak belirlemek için, Erdoğan (2007) tarafından geliştirilen üç tür bilgi testi ise ön test ve son test olarak kullanılmıştır.Elde edilen niceliksel veriler standart çoklu regresyon analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Sonuçlar bilişsel stilin ifadesel, koşullu ve işlemsel bilgiyi en iyi açıklayan değişken olduğunu, ayrıca öğrencilerin önceki ifadesel bilgilerinin ifadesel ve işlemsel bilgi kazanmalarına anlamlı katkı sağladığını, bunun yanında öğrencilerin önceki koşullu bilgilerinin ifadesel, koşullu ve işlemsel bilgi kazanmalarına anlamlı katkı sağladığını göstermiştir. Diğer taraftan, araştırma sonuçları, öğrencilerin önceki işlemsel bilgilerinin ifadesel, koşullu ve işlemsel bilgi kazanmalarına katkısı olmadığını göstermiştir. The purpose of this study is to investigate the contribution of cognitive style and prior knowledge on 6th grade students' knowledge acquisition in polygons in drama based learning environment.The sample of the study was composed of 112 sixth grade students from a public school in Altındağ district of Ankara. There were 9 drama based lesson plans lasting 16 lesson hours in the study.The data was collected through Group Embedded Figure Test (GEFT), and three types of knowledge tests: Declarative Knowledge Test (DecKT), Conditional Knowledge Test (ConKT), and Procedural Knowledge Test (ProKT). GEFT developed by Witkin, Oltman, Raskin and Karp (1971) was used to determine cognitive styles of the students as field dependent (FD), field independent (FI), and field mix (FM). Three types of knowledge tests developed by Erdoğan (2007) were used as pretests and posttests.The quantative analysis was carried out by using standard multiple regression analysis. The results revealed that students? cognitive style was the most predictive variable in explaining students? declarative, conditional and procedural knowledge Moreover, students? prior declarative knowledge explained statistically significant amount of variance in students? declarative and procedural knowledge acquisition, while students? prior conditional knowledge explained statistically significant amount of variance in students? declarative, conditional, and procedural knowledge acquisition. On the other hand, students? prior procedural knowledge failed to explain declarative, conditional, and procedural knowledge acquisition of students.
Collections