Tanısal öğretim yönteminin 9.sınıf öğrencilerinin mutlak değer konusundaki başarılarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
iiÖZETBu araştırmanın amacı Tanısal Öğretim Yönteminin Alışılagelmiş ÖğretimYöntemi ile karşılaştırıldığında 9. sınıf öğrencilerinin Mutlak Değer konusundakibaşarılarına etkisini araştırmaktır.Bir genel lisenin süper lise kısmındaki üç sınıftan toplam 57 öğrencinin yeraldığı iki sınıftan bir deney ve bir kontrol grubu rasgele seçilmiştir. Mutlak Değerkonusunun öğretiminde deney grubunda öğrencinin aktif olduğu Tanısal ÖğretimYöntemi, kontrol grubunda ise öğretmenin aktif olduğu Geleneksel Öğretim Yöntemikullanılmıştır.Araştırmada ön-son test deneysel araştırma deseni kullanılmıştır. Her ikigrubun Sayı Kümelerinde dört işlem, Sıralama-Basit Eşitsizlik ve Harfli İfadelerkonularındaki hazır bulunuşluk seviyelerini tespit etmek için bir sınav geliştirilmiş veön test olarak uygulanmış, sonuç olarak gruplar arasında hazır bulunuşluk olarakanlamlı sayılabilecek bir farklılık gözlenmemiştir.Öğrencilerin Mutlak Değer konusundaki kavramsal ve işlemsel bilgisiniölçmek amacıyla iki sınav geliştirilmiştir. Mutlak Değer konusunun başlangıcındaİşlemsel ve Kavramsal Sınav ön test olarak uygulanmıştır. Kavramsal ve İşlemselsınav ön testi sonucunda gruplar arasında anlamlı bir fark bulunmuştur. Üniteninsonunda bu sınavlar son test olarak tekrar uygulanmıştır. Son test olarak uygulananKavramsal sınav testinin değerlendirilmesinde ön test sonuçları sabit tutulmuş vegruplar arasında anlamlı bir farklılık bulunmuştur. İşlemsel Sınav son testinindeğerlendirilmesinde ön test sabit tutulmuş ve gruplar arasında anlamlı bir farklılıkbulunamamıştır.Verilerin değerlendirilmesi sonucunda ulaşılan sonuç şudur:Tanısal Öğretim Yöntemi Mutlak Değer konusunda öğrencilerin kavramsalbaşarılarını artırmış, işlemsel başarılarını ise korumuştur. iiiABSTRACTThe purpose of this study was to investigate the effects of DiagnosticTeaching Methods compared with the Traditional Teaching Methods on 9th gradestudents achievement in absolute value.To do this we collected 57 students from 9th grade part of high school whichis called ?Süper Lise? to construct an experimental and a control group. TheDiagnostic Teaching Method was applied to experimental group and TraditionalTeaching method was applied to control group by a researcher.In this research, we use pre-post test experimental research design. For thedetermining levels of readiness of students in both of groups; we developed a testincluding the topics such as operations on sets of numbers, order relation, simpleinequalities and statements which are expressed by letters. It was applied to both ofgroups. Consequently, it was observed that there was no significant differencebetween these two groups.The Conceptual and Procedural tests were developed and applied to studentsin order to evaluating students? knowledge about absolute value. In the beginnig ofabsolute value lessons, The Conceptual and Procedural tests were applied as pre-tests. According to scores of these tests, it is found that there was a significantdifference between these two groups. For the analysis of post-Conceptual test, pre-Conceptual test scores were covariated and it was found that there was a significantdifference between both of groups. For the analysis of post-Procedural test, pre-Conceptual test scores were covariated and it was found that there was no significantdifference between both of groups.After analysis of data, the result was found as following:The Diagnostic Teaching Method was developed the conceptual performanceof students and preserved procedural performance of students in Absolute Value.
Collections