Browsing EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ by Subject "Academic achievement"
Now showing items 1-20 of 43
-
Akademik başarının okul, aile ve öğrenci özellikleri ile ilişkisinin çok düzeyli yapısal eşitlik modellemesi ile incelenmesi
(ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-21)Bu araştırmanın amacı ortaokul 6,7 ve 8. sınıfa devam eden öğrencilerin akademik başarıları ile okul, aile ve öğrenci özellikleri arasındaki ilişkinin çok düzeyli yapısal eşitlik modellemesi ile incelenmesidir. Yordayıcı ... -
Akademik başarıyı etkileyen faktörlerin etkili okul kavramı bağlamında incelenmesi
(ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı; etkili okul kavramı bağlamında öğrencilerin akademik başarısı üzerinde etkili olan öğrenci, öğretmen, aile özelliklerine ve evde sahip olunan olanaklara ilişkin faktörleri saptamak ve bu faktörlerin ... -
Akademik ortamlarda olumsuz değerlendirilme korkusu ölçeğinin geliştirilmesi
(ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, ortaokul 6., 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin akademik ortamlarda yaşadıkları olumsuz değerlendirilme korkusunu ölçmeyi amaçlayan geçerli ve güvenilir bir ölçek geliştirilmesi ve öğrencilerin ölçekten aldıkları ... -
Anadolu lisesi öğrencilerinin yaratıcı düşünme düzeylerinin kişisel uyum, sosyal uyum, genel yetenek ve akademik başarı ile ilişkisi
(ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada Anadolu Lisesi öğrencilerinin yaratıcı düşünme düzeylerinin sosyal uyum, kişisel uyum, genel yetenek ve akademik başarı ile ilişkisinin İncelenmesi amaçlanmıştır. İlişkisel tarama modeline dayalı betimsel bir ... -
Ankara ili Çankaya ilçesinde okul büyüklüğünün öğrencilerin akademik başarısı, okula devamı ve disiplini ile ilişkisi
(ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, ilköğretim okullarında okul büyüklüğünün öğrencilerinakademik başarısı, okula devamı ve disiplini ile ilişkisini saptamayıamaçlamaktadır. Araştırmanın evrenini Ankara Büyükşehir Belediyesi sınırlarıiçerisine ... -
Ankara Üniversitesi uzaktan eğitim programına katılan öğrencilerin akademik başarılarını etkileyen faktörler
(ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, Ankara Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi (ANKUZEM) önlisans programlarında okuyan öğrencilerin akademik başarılarını yordayan faktörlerin neler olduğunu belirlemektir.Çalışma grubunu, 2010-2011 ... -
Ayrıntılama kuramına göre hazırlanan materyallerin yabancı dil öğreniminde öğrencilerin akademik başarısına ve öğrenmenin kalıcılığına etkisi
(ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Arastırmanın genel amacı ?ngiliz dili öğrenimine iliskin AyrıntılamaKuramı (AK) çerçevesinde gelistirilen materyallerin öğrencilerin basarılarıüzerindeki etkisini incelemektir.Arastırmada 3x3'lük (2 faktörlü) bir ... -
Bilişsel ve duyuşsal özelliklerin yükseköğretimdeki akademik başarıyı yordama gücü
(ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın temel amacı araştırmacı tarafından belirlenenbilişsel ve duyuşsal özelliklerin yükseköğretimdeki akademik başarıyı yordama güçlerinin incelenmesidir. Araştırmada ele alınan bilişsel özellikler genel yetenek ... -
Çevrimiçi öğrenmede etkileşim ortamının ve üstbilişsel rehberliğin akademik başarı, üstbilişsel farkındalık ve işlemsel uzaklığa etkisi
(ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı; çevrimiçi öğrenmede etkileşim ortamının ve üstbilişsel rehberliğin akademik başarı, üstbilişsel farkındalık ve işlemsel uzaklığa etkisini ortaya koymaktır.Araştırma, 2x2 faktöryel desende yürütülmüştür. ... -
Çevrimiçi ve yüzyüze problem tabanlı öğrenme yaklaşımlarının öğrencilerin başarısına ve matematiğe yönelik tutumlarına etkisi
(ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu arastırmada çevrimiçi ve yüzyüze problem tabanlı öğrenmeyaklasımlarının öğrencilerin basarılarına, matematiğe yöneliktutumlarına etkisi ve bu yaklasımlara iliskin görüsleri belirlenmeyeçalısılmıstır. Arastırma 2006 ? ... -
Demografik ve duyuşsal değişkenlerin ölçme ve değerlendirme dersi başarısını ve genel akademik başarıyı yordama gücü
(ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, 2011-2012 eğitim-öğretim yılında Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi'nde öğretmenlik programlarına devam eden ölçme ve değerlendirme dersi almış 221 dördüncü sınıf öğrencisinin ölçme ... -
Ders kitaplarındaki grafik tasarımın öğrenci başarısına ve derse ilişkin tutumlarına etkisi
(ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, ders kitaplarına yönelik grafik tasarım ilkeleri belirlenerek, bu ilkeler ışığında düzenlenen kitapçığın öğrenci başarısına ve derse ilişkin tutumlarına etkisi saptanmıştır. Araştırmaya 288 ilköğretim 3. ... -
E-öğrenme ortamlarında yansıtıcı düşünme etkinliklerinin öğrencilerin akademik başarısına, sosyal buradalığına ve güdülenmesine etkisi
(ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı; e-öğrenme ortamlarında yansıtıcı düşünme etkinliklerinin öğrencilerin akademik başarısına, sosyal buradalığına ve güdülenmesine etkisini ortaya koymaktır.Araştırmada 3x3'lük bir karışık desen ... -
Eğitsel rehberlik programının 7.sınıf öğrencilerinin akademik öz düzenleme becerilerine ve akademik başarılarına etkisi
(ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-18)Bu araştırmanın amacı eğitsel rehberlik programının ortaokul yedinci sınıf öğrencilerinin akademik öz düzenleme becerilerine ve akademik başarılarına etkisinin incelenmesidir. Araştırmada eşitlenmemiş kontrol gruplu yarı ... -
Ekonomik bakımdan dezavantajlı öğrencilerin akademik yılmazlık düzeylerinin bazı koruyucu faktörler açısından incelenmesi
(ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, ekonomik bakımdan dezavantajlı yüksek akademik yılmazlık gösteren lise son sınıf öğrencilerinin `yılmazlık` özelliklerini `okula bağlanma, algılanan sosyal destek ve cinsiyet` değişkenlerinden ... -
Ergenlerde bağlanma, ana-baba aracılığı ve dürtüselliğin problemli internet kullanımı ile akademik başarıya etkisi
(ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-03-07)Bu çalışmanın temel amacı dürtüsellik, ana-baba aracılığı ve bağlanma biçimlerinin ergenlerin Problemli Internet Kullanımı (PİK) üzerindeki etkisini sınamaktır. Ayrıca dürtüsellik, ana-baba aracılığı, bağlanma biçimleri ... -
Ergenlerin çocukluk dönemi istismar ve ihmal düzeylerinin sosyal destek, akran ilişkileri ve umut tarafından yordanması
(ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-25)Bu araştırmanın amacı, lise öğrencilerinin çocukluk dönemi istismar ve ihmaldüzeylerini yordamada algılanan sosyal desteğin (aile, arkadaş ve öğretmen desteği),akran ilişkileri niteliğinin, umut düzeylerinin, cinsiyetlerinin ... -
Ergenlik dönemindeki öğrencilerin duygu düzenleme becerileri ile akademik güdülenmeleri arasındaki ilişki
(ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-04-03)Bu araştırmanın amacı ergenlerde duygu düzenleme becerileri ve akademik güdülenme arasında ilişki olup olmadığını ortaya koymaktır. Araştırmanın evrenini 2017-2018 eğitim öğretim yılında Ankara'nın Kalecik ilçesinde ... -
Farklılaştırılmış öğretim uygulamalarının matematik başarısına etkisi
(ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada farklılaştırılmış öğretim uygulamalarının öğrencilerin matematik başarısına etkilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır.Araştırmanın çalışma grubunu İstanbul ili Pendik merkez ilçesinde yer alan, 2010-2011 ... -
İlköğretim 6. , 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin ders çalışma alışkanlıkları ile fen ve teknoloji dersi akademik başarıları arasındaki ilişki
(ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma ilköğretim okullarının 6., 7. ve 8. sınıflarında öğrenim gören öğrencilerin ders çalışma alışkanlıkları ile Fen ve Teknoloji dersi akademik başarıları arasındaki ilişkiyi ortaya koymak amacıyla yapılmıştır.Tarama ...