Demografik ve duyuşsal değişkenlerin ölçme ve değerlendirme dersi başarısını ve genel akademik başarıyı yordama gücü
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, 2011-2012 eğitim-öğretim yılında Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi'nde öğretmenlik programlarına devam eden ölçme ve değerlendirme dersi almış 221 dördüncü sınıf öğrencisinin ölçme ve değerlendirme dersine yönelik tutumları, öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları ve öğretmenliğe ilişkin öz yeterlik algılarının ölçme ve değerlendirme dersi başarıları ile genel akademik başarıları üzerindeki etkilerinin incelenerek, bu öğrencilerin ölçme ve değerlendirme dersi başarıları ve genel akademik başarılarını yordayan değişkenlerin belirlenmesidir.Araştırma, korelasyonel araştırma modelinde nicel bir çalışmadır. Araştırmanın genel amacı doğrultusunda yordayıcı değişkenlerin yordanan değişkenler ile ilişkisi korelasyon ve regresyon analiz teknikleri kullanılarak incelenmiştir. Araştırma verilerinin çözümlenmesinde sürekli değişkenler için Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon Katsaysı; süreksiz değişkenler için Cramer V Katsayısı ve öğretmen adaylarının genel akademik başarıları ile ölçme ve değerlendirme dersi başarılarını yordayan değişkenlerin belirlenmesi için Aşamalı Çoklu Regresyon Analizi yöntemleri kullanılmıştır. Öğretmen adaylarının demografik özelliklerini betimlemek amacı ile frekans ve yüzdeye dayalı istatistiklerden yararlanılmıştır.Araştırmanın sonucunda öğretmen adaylarının genel akademik başarılarını cinsiyet ve baba eğitim durumu değişkenleri yordamaktadır. Öğretmen adaylarının ölçme ve değerlendirme dersi başarılarını cinsiyet ve baba eğitim durumu değişkenleri yordamaktadır. Öğretmen adaylarının hem genel akademik başarılarını hem de ölçme ve değerlendirme dersi başarılarını onların demografik özellikleri yordamaktadır. Öğretmen adaylarının duyuşsal özelliklerinin hem genel akademik başarılarını hem de ölçme ve değerlendirme dersi başarılarını manidar olarak yordamadığı sonucuna ulaşılmıştır.Bu araştırma beş bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde konu ile ilgili alan yazın taraması, araştırma problemi, araştırmanın amacı, araştırmanın önemi, araştırmanın sınırlılıkları ve kısaltmalar; ikinci bölümünde yurt içinde ve yurt dışında yapılmış çalışmalar; üçüncü bölümde araştırmanın modeli, çalışma grubu, veri toplama araç ve teknikleri, verilerin analizi; dördüncü bölümde araştırmanın bulguları ve yorumları; beşinci bölümde ise sonuç ve öneriler bulunmaktadır.Anahtar Sözcükler: Ölçme ve Değerlendirme Dersi Başarısı, Genel Akademik Başarı, Demografik Değişkenler, Duyuşsal Değişkenler, Akademik Başarının Yordanması The aim of this study, which was carried out with 221 senior students attended measurement and evaluation course in 2011-2012 academic year at the Faculty of Educational Sciences at Ankara University, is to explore the attitude towards measurement and evaluation course, the attitude towards teaching profession and the self-efficacy perceptions of teaching, to determine their effects on the achievement in measurement and evaluation course and general academic achievement and also to find out the variables predicting the achievement in measurement and evaluation course and general academic achievement.This is a quantitative correlational research. In accordance with the main purpose of this research, the relationship between the predictor variables and the criterion (predicted) variables were analysed through correlational and regression analysis techniques. In data analysis, Pearson Product-Moment Correlation coefficient for continuous variables and Cramer V coefficient for discrete variables were calculated; also in order to explore the variables predicting the achievement in measurement and evaluation course and general academic achievement, Stepwise Multiple Regression Analysis technique was used. The frequency and percentiles were calculated for the description of preservice teachers? demographics.As a result of the research, it has been found out that the variables of gender and father?s educational status are the significant predictors of both the general academic achievement and achivement in measurement and evaluation course for the preservice teachers. The demographics are the siginificant predictors of both general academic achievement and achievement in measurement and evaluation course. The results also indicate that the affective variables do not predict siginificantly both general academic achievement and achievement in measurement and evaluation course.This research comprises of five sections. The first section includes the relevant literature, research problem, the purpose of the research, and the significant of research, the limitations of study and abbreviations. The second section includes the relevant researches conducted in Turkey and abroad. The third section includes the research model, the study group, the measurement tools used to obtain the data, the data collection and the data analysis. The fourth section comprises of the research findings and discussion. Finally, the results and recommendations have been presented in the last section.Keywords: Demographic Variables, Affective Variables, Achievement in Measurement and Evaluation Course, General Academic Achievement, Prediction of Academic Performance
Collections