Browsing EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ by Title
Now showing items 1-20 of 1624
-
10. sınıf psikoloji dersinin işlenmesinde yaratıcı dram yönteminin kullanılması
(ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZET 10. SINIF PSİKOLOJİ DERSİNİN İŞLENMESİNDE YARATICI DRAMA YÖNTEMİNİN KULLANILMASI Keskin, Gürsel Yüksek Lisans, Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı (GSE) Tez Danışmanı: Doç. Dr. Ayşe Çakır İlhan Haziran 2002, ... -
100 temel eserin çocuk edebiyatının temel ilkeleri bağlamında incelenmesi
(ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Toplumların demokratikleşme sürecine girmesi, yetiştirdiği bireylerinkendilerini gerçekleştirmelerine önemli ölçüde bağlıdır. Bir bireyin kendinigerçekleştirmesi her bakımdan çağdaş koşulların üstüne çıkabilmesi veevrensel ... -
12 Eylül 1980 Askerî Hükümeti ve 1983-1987 I. Özal Sivil Hükümeti`nin eğitim ile ilgili görüş, politika ve uygulamalarının karşılaştırılması
(ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-08-18)Bu araştırmada, 12 Eylül 1980 Askerî Hükümeti ve I. Özal Sivil Hükümetinin eğitim görüş, politika ve uygulamaları karşılaştırmalı olarak incelenmeye çalışıldı.Araştırmada, tarama modeli kullanılarak alanda var olan yazılı ... -
12-15 yaş grubu ergenlerin gelecek yönelimlerinin pozitif psikolojinin bazı değişkenleri açısından incelenmesi
(ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-04-10)Bu araştırmada 12-15 yaş ergenlerin iyimserlik, umut, öznel iyi oluş, sosyoekonomikdüzey ve algılanan ebeveyn desteği arasındaki ilişkinin ergenlerin gelecekyönelimlerini yordama durumu incelenmiştir.Araştırma ilişkisel ... -
1946 - 1950 arası siyasal hayatta ve basında köy enstitüleri: Vatan, Ulus ve Cumhuriyet gazetelerinde
(ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada Köy Enstitüleri, 1946-1950 yılları arasındaki 5 hükümet programında, parti açıklamalarında ve basındaki 3 gazetede izlenmiştir. Bunlar CHP`nin son dört hükümeti olan Recep Peker, Hasan Saka (iki kez), Şemseddin ... -
1960 sonrası dört oyun yazarı (İsmet Küntay-Sermet Çagan-Oktay Arayıcı-Vasıf Öngören)
(ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)1960 sonrası dört oyun yazarının incelendigi bu yüksek lisans tezi, 1960 lıyılların tiyatrosunun canlılıgının anlatılmasıyla baslar.1960 sonrasındaki dönemin`Tiyatronun Altın Çagı` olarak adlandırılmasının nedeni; seyircinin ... -
1970-1975 dönemi ilkokul öğrencilerinin eğitim deneyimleri: Sözlü tarih yöntemiyle bir çalışma
(ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)1970-1975 dönemi ilkokul öğrencilerinin eğitim deneyimlerini kapsayanbu çalışma, öğrencilerin anlatılarını merkez-çevre ve toplumsal cinsiyetçerçevesinde değerlendirmeyi hedeflemektedir. Bunu yaparken, habitus,hegemonya, ... -
1980 sonrası Atatürk imgesinin yeniden üretiminde anıt ? heykellerin rolü
(ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)1980 Sonrası Atatürk Imgesinin Yeniden Üretimi? konulu bu çalısma;Atatürk anıtları, 1980-1998 döneminde siyasal-mekansal dinamiklerinçevreledigi ortam içinde nasıl bir degisim geçirmistir? sorusunaodaklanmaktadır. Çalısmanın ... -
1980 sonrası Türk resim sanatında yeni oluşumlar ve sanat eğitimine yansımaları
(ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Türk Resim Sanatı, tarihsel arka planı çok eski dönemlere uzanmamasına karşın, çok zengin bir yaratım/üretim çeşitliliğine; çağı kavrayabilen sanatçılara, sanat eğitimcilerine ve sanatın her boyutundan önemli değerlere ... -
1980 sonrası yabancı dil eğitim politikalarının değerlendirilmesi
(ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, Türk eğitim politikası içinde, 1980 sonrası yabancı dileğitim politikaları incelenip değerlendirilmiştir. Araştırmada, Osmanlıİmparatorluğu'nun başlangıcından Cumhuriyet dönemine kadar yabancı dileğitiminin, ... -
2005 ilköğretim programının hazırlanmasında görev alan ara disiplin komisyonu üyelerinin ve sınıf öğretmenlerinin ara disiplin yaklaşımı konusundaki bilgi durumunun ve görüşlerinin belirlenmesi
(ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada 2005 ilköğretim programının hazırlanmasında görev alan ara disiplinler komisyonu üyelerinin ve sınıf öğretmenlerinin ara disiplin yaklaşımına ilişkin görüşlerinin ve ara disiplin yaklaşımını bilme durumunun ... -
2005 ve 2006 ilköğretim programlarının ?müze eğitimi? açısından değerlendirilmesi
(ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, 2005 ve 2006 ilköğretim programlarında müzeeğitimi ile ilgili mevcut durumu saptayarak, uygulamada ortaya çıkansorunları öğretmen görünlerine dayalı olarak belirlemektir. Tarama modeliniteliğinde ... -
2018 genel seçimlerine katılan siyasi partilerin eğitim felsefesi görüşleri
(ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-11-24)Bu çalışma, Türkiye'deki siyasi partilerin eğitime ilişkin politikalarını çeşitli konu başlıkları açısından 24 Haziran 2018 seçim bildirgeleri çerçevesinde karşılaştırmalı olarak incelemektedir. Bu çalışmada, beş büyük ... -
2018 sosyal bilgiler öğretim programında ve ders kitaplarında iklim değişikliği
(ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-26)İklim değişikliği diğer çevre sorunları ile karşılaştırıldığında insan yaşamını daha fazla etkileme potansiyeline sahiptir. Araştırmalar Türkiye'nin iklim değişikliğinden olumsuz olarak etkilenebilecek ülkelerin başında ... -
3-5 yaş arası çocuklara yönelik Zihin Kuramı Ölçeğinin geliştirilmesi
(ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-11-24)Bu çalışmada üç, dört ve beş yaşındaki çocukların zihin kuramı becerilerini değerlendirmeye yönelik Zihin Kuramı Ölçeğinin geliştirilmesi amaçlanmıştır. Çalışmaya normal gelişim gösteren, anadili Türkçe olan, alıcı dili ... -
3-5 yaş çocuklarının soğuk ve sıcak yürütücü işlev performanslarının annelerin iskele kurma etkinlikleriyle ilişkisi
(ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada 3-5 yaş çocuklarının sıcak ve soğuk yürütücü işlev performanslarıyla çocukların yaşı, alıcı ve ifade edici dil düzeyleri ve annelerin bilişsel yönlendirme, duygu düzenleme ve görevi yerine getirme sorumluluğunu ... -
36-72 aylık çocukların sınıf ortamındaki istenmeyen davranışlarının incelenmesi
(ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-09-05)Bu çalışmada, okul öncesi eğitim kurumuna devam eden 36-72 aylık çocukların sınıf ortamındaki istenmeyen davranışlarının sıklığı ve ortaya çıkma durumlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nicel ve nitel araştırmanın ... -
4 yaş çocuklarının sosyal becerlerinin bazı değişkenler açısından değerlendirilmesi
(ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu ara?tırmanın amacı, 4 ya? çocuklarının sosyal becerilerini değerlendirmek ve çocukların sosyal becerilerine etki eden deği?kenleri incelemektir. Ayrıca ara?tırmada öğretmenlerin, sınıflarındaki çocuklar için hangi sosyal ... -
4. sınıf fen ve teknoloji öğretim programıyla bütünleştirilmiş değerler eğitimi programının etkililiği
(ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Okullar çağın getirmiş olduğu durumlar karşısında öğrencilere iyi tercihler yapabilmeleri için yeni davranışlar gösterebilmeli ve çeşitli amaçlar belirleyebilmelerine yardımcı olmalıdır. Eğitim doğal ve kaçınılmaz bir ... -
48-60 aylık çocukların sosyal becerilerinin ve problem davranışlarının ebeveynleri tarafından değerlendirilmesi
(ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-09-25)Bu araştırmada `Sosyal Beceri Derecelendirme Sistemi` (Social Skills Rating System) Ebeveyn formunun 48-60 ay aralığındaki çocuklar için geçerlik ve güvenirlik çalışmalarını yapmak ve cinsiyet, anne-baba öğrenim durumu, ...