Eğitsel rehberlik programının 7.sınıf öğrencilerinin akademik öz düzenleme becerilerine ve akademik başarılarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı eğitsel rehberlik programının ortaokul yedinci sınıf öğrencilerinin akademik öz düzenleme becerilerine ve akademik başarılarına etkisinin incelenmesidir. Araştırmada eşitlenmemiş kontrol gruplu yarı deneme modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Ankara ili Çankaya ilçesinde iki özel okula devam eden 7. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Deney ve kontrol grupları 22 öğrenciden oluşmaktadır. Deney grubuna araştırmacı tarafından hazırlanan Sınıf Rehberliği Programı (9 hafta sınıf rehberliği, 9 hafta atölye eğitimi) uygulanmış olup kontrol grubuna herhangi bir çalışma yapılmamıştır. Araştırmada öğrencilerin akademik öz düzenleme beceri düzeylerini belirlemek için araştırmacı tarafından geliştirilen Akademik Öz Düzenleme Ölçeği kullanılmıştır. Nitel veriler ise Sınıf Rehberlik Program Değerlendirme Formu, Ebeveyn Gözlem Formu ve Öğretmen Gözlem Formu ile elde edilmiştir. Deney ve kontrol gruplarının deneysel işlem öncesinde akademik öz düzenleme beceri düzeyleri açısından denk olup olmadıkları, ilişkisiz ölçümler için t testi ile incelenmiştir. Diğer bir bağımlı değişken olan derslerin dönem ağırlıklı puan ortalamasına göre deney ve kontrol gruplarının deneysel işlem öncesinde denk olup olmadıkları ise Mann-Whitney U Testi ile incelenmiştir. Araştırma kapsamında yürütülen müdahale programının akademik öz düzenleme becerileri üzerindeki etkisi karışık desenler için iki faktörlü ANOVA ile incelenmiştir. Müdahale programının akademik başarı üzerindeki etkisi ise bağımsız örneklemler için t testi ile incelenmiştir. Deney grubundan elde edilen nitel verilerin incelenmesinde betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Yapılan araştırma sonuçları değerlendirildiğinde sınıf rehberliği programına katılan öğrencilerin akademik öz düzenleme beceri düzeylerinde anlamlı düzeyde artış olmuştur. Deney grubu öğrencilerinin akademik başarıları kontrol grubuna göre anlamlı bir farklılık göstermemektedir. Araştırmada elde edilen nitel bulgularda, deney grubuna uygulanan sınıf rehberliği programının öğrencilerinin akademik öz düzenleme becerilerine yönelik olumlu etkisi olduğu yönündedir. The purpose of this research is to examine the impact educational guidance programme on the academic self-regulation skills as well as academic success of the seventh-grade middle school students. In the study, the quasi-experimental model with non-equivalent control group was utilized. The participants of the study were seventh grade students who attended two private schools in the province of Çankaya, Ankara. The experimental and control groups were composed of 22 students who were chosen randomly. While the self-regulation based classroom guidance programme (consisting of 9-week class guidance and 9-week workshop training) was applied to the experimental group, no specific programme was applied to the control group. So as to determine the academic self-regulation skill level of the students, Academic Self-Regulation Questionnaire was used. The qualitative data were collected through class guidance programme evaluation forms, parent observation forms and teacher observation forms. Prior to the experimental process, whether both control and experiment groups were equal in terms of academic self-regulation skills was analysed through independent samples t test. Nevertheless, prior to the experimental process Mann Whitney U Test was used to set whether the groups were equal in terms of semester point average, which is another dependent variable of the study (experiment). The effect of intervention programme, which was conducted during the experimental process, on academic self-regulation skills was analysed using mixed design ANOVA, whereas, the effect of intervention programme on academic success was analysed through t test. The analysis of the qualitative data collected from experiment group was interpreted by means of descriptive analysis. When the research results were evaluated, the academic self-regulationskill level of the students in the experiment group increased significantly, whereas no significant difference was observed in both groups in terms of academic success. The qualitative information obtained during the research suggested that experiment group which was put on the self-regulation based classroom guidance program showed significant improvement in terms of academic self-regulation skills.
Collections