Bilişsel ve duyuşsal özelliklerin yükseköğretimdeki akademik başarıyı yordama gücü
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın temel amacı araştırmacı tarafından belirlenenbilişsel ve duyuşsal özelliklerin yükseköğretimdeki akademik başarıyı yordama güçlerinin incelenmesidir. Araştırmada ele alınan bilişsel özellikler genel yetenek ve üniversiteye giriş puanlarıdır. Araştırmada akademik başarı ile ilişkisi incelenen duyuşsal özellikler ise matematik kaygısı ve akademik benlik algısıdır. Araştırmanın örneklemini Matematik Bölümüne devam eden 215 üniversite öğrencisi oluşturmuş. Araştırma grubunun seçilmesinde tabakalı tesadüfi örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Örneklemde dört farklı üniversite yer almıştır.Araştırma, ilişkisel tarama modelinde nicel bir araştırmadır. Araştırmanın amacı doğrultusunda yordayıcı değişkenlerin yordanan değişkenler ile ilişkisi korelasyon ve regresyon analiz teknikleri kullanılarak incelenmiştir. Araştırma sonucunda, akademik benlik algısı ve üniversiteye giriş puanının akademik başarının manidar yordayıcıları olduğu görülmüştür. Bu iki değişken akademik başarıdaki varyansın %44'ünü açıklamaktadır. Genel yetenek ve matematik kaygısı değişkenlerinin ise akademik başarının manidar yordayıcıları olmadığı görülmüştür. Araştırma sonuçları genel olarak literatür ile uyumludur. Genel yetenek ve matematik kaygısı ile akademik başarı arasında ilişki bulunmaması literatür ile karşılaştırılarak sonuç bölümünde tartışılmıştır. This study mainly aimed to examine the predictive power of cognitive and affective features which determined by researcher on academic success at higher education. General Ability and Undergraduate Placement Examination scores were used to measure the cognitive features of the participants. Affective features were measured in terms of the participants? math anxiety and academic self-perception. The research group included 215 college students in undergraduate Department of Mathematics. Stratified random sampling method was used to select the participants from four different state universities. The research is a quantitative survey in relational screening model . Research questions were tested by using correlation and regression analyses. Results of the study indicated that academic self-perception and Undergraduate Placement Examination score significantly predicted the academic success. Academic self-perception and Undergraduate Placement Examination score explained 44% of the variance in academic success. However, general ability scores and math anxiety were not statistically significant at predicting the academic success. Research results are generally consistent with the findings in the literature. The results were discussed by referring to the current literature findings.
Collections