EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 221-240 of 588
-
Ortaokul müdürlerinin dönüşümcü liderlik davranışları ile öğretmenlerin motivasyonu arasındaki ilişki (Samsun ili örneği)
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, ortaokul müdürlerinin dönüşümcü liderlik davranışları ile öğretmenlerin motivasyonu arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Araştırmada öğretmen algılarına göre; okul yöneticilerinin dönüşümcü liderlik ... -
Der einsatz von phantastischen kinder- und jugendliteratur im Deutsch als fremdsprache literaturunterricht
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Türkiye'de yabancı dil öğretimi geleneksel yöntemlere bağlı kalınarak gerçekleştirilmektedir. Tekdüzelik, ezbere dayalı, öğretmen odaklı ve gramer ağırlıklı Almanca dersleri öğrencilerin derse karşı mesafeli durmasına, ... -
Estetik üretimin teknoloji ve kültür ile etkileşimi bağlamında Bauhaus mobilya tasarımlarının günümüz mobilya tasarımlarına yansıması`
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Araştırma da mobilya tasarımının tarihi gelişimi, Bauhaus öncesi ve sonrası tasarım anlayışları, Osmanlı'da mobilya tasarımının ve üretiminin örgütlenmesi Türkiye'de mobilya tasarımının ve üretiminin örgütlenmesi, ... -
Fen-teknoloji-mühendislik ve matematik disiplinlerine dayalı argümantasyon destekli fen öğrenme yaklaşımının öğrencilerin öğrenme ürünlerine etkisi
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Fen bilimleri, bireyin temel bilgiler edinmesi ve doğal çevrenin keşfedilmesi ile kendilerini toplumsal sorunlarla ilgili problemlerin çözümü konusunda sorumlu hissetmesini amaçlayan bir bilimdir. Bu bilim dalı yirmi birinci ... -
Uygulanan hayat bilgisi öğretim programı`nın yerelleşmesine yönelik ihtiyaç analizi
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacını, UHBÖP'nin yerelleşmesine yönelik görüş belirleme ve ihtiyaç analizi oluşturmaktadır. İhtiyaç analizinin kapsamında Samsun ilinde görev yapan 1., 2. ve 3. sınıf öğretmenleri, 2015 Hayat Bilgisi ... -
Akran değerlendirmesinin uzaktan eğitimde kullanımı ve akademik başarıya etkileri
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın genel amacı alternatif bir değerlendirme yöntemi olan akran değerlendirmesinin uzaktan eğitim ortamlarında kullanımını ve akademik başarıya etkilerini araştırmaktır. Araştırmaya öncü olan problemler; uzaktan ... -
Grafik tasarım öğrencilerinin logolarda yer alan bilinçaltı mesajları algılama ve değerlendirme düzeyleri
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Geçmişten günümüze insanoğlu hep bir arayış içerisinde olmuştur. Bunun sonucunda bir takım duygu ve düşünce sistemleri meydana gelmiştir. Bunlar gerek insanın doğal yaşamında gerekse sosyal yaşamında belirleyici bir unsur ... -
Soundpainting uygulamalarının öğrencilerin özgüveni üzerindeki etkileri
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Soundpainting, müzisyenler, dansçılar ve görsel sanatçılar için geliştirilmiş çok disiplinli, eş zamanlı kompozisyon işaret dilidir ve doğaçlamaya dayalı bir çalışmadır. Soundpainting işaret dili, Soundpainter olarak bilinen ... -
6. sınıf öğrencilerinin kan dolaşımı ile ilgili düşüncelerinin analizi
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-08-18)Fen eğitiminin temel kavramlarından biri olan kan dolaşımı kavramı öğrenciler tarafından zor algılanmaktadır. Bu kavramın öğrenciler tarafından doğru bir şekilde yapılandırılması sağlanmalıdır.Bu çalışmada ortaokul 6. sınıf ... -
Üniversite öğrencilerinin tolerans düzeyleri
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-08-10)Bu araştırmada üniversite öğrencilerinin tolerans düzeyleri incelenmiştir. Bu araştırma sonucunda ulaşılan yargıları şu şekilde sıralayabiliriz: Örneklem grubunu oluşturan öğrencilerin cinsiyetlerine göre tolerans düzeylerinde ... -
`insan ve çevre` ünitesi için sınıf dışı öğretim uygulamasının çevre okuryazarlığı üzerine etkisi
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)`İNSAN VE ÇEVRE` ÜNİTESİ İÇİN SINIF DIŞI ÖĞRETİM UYGULAMASININ ÇEVRE OKURYAZARLIĞI ÜZERİNE ETKİSİÇiğdem KARAKAYAOndokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesiİlköğretim Anabilim Dalı, Doktora, Mart/2016Danışman: ... -
Değişen paradigmalar ekseninde görsel iletişim tasarımının lisans ve lisansüstü eğitim programlarına yansımaları
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)'Değişen Paradigmalar Ekseninde Görsel İletişim Tasarımının Lisans Ve Lisansüstü Eğitim Programlarına Yansımaları' adlı bu çalışma; hem nicel hem de nitel yöntemlerin birlikte kullanılması ile gerçekleştirilmiştir. ... -
Çevrimiçi ortamlarda uzaktan eğitim öğrencilerinin topluluk hissi, akademik başarı ve katılımları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada çevrimiçi öğrenme ortamlarında, uzaktan eğitim öğrencilerinin topluluk hissi, akademik başarı, öğrenme ortamına katılımı arasındaki ilişkinin incelenmesi ve bu öğrencilerin çevrimiçi öğrenme ortamlarında ... -
Dijital teknolojiler bağlamında dijital öyküleme yaklaşımının güzel sanatlar eğitimine entegrasyonu
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bilgi ve iletişim teknolojilerindeki hızlı gelişmeler 21.yüzyıl bireyinin serbestzamanlarını değerlendirme biçimlerini, birbirleriyle iletişim kurma yöntemlerini,gelir elde etmek için uğraştıkları işin niceliğini ve ... -
A corpus based study on vocabulary of an A2 level English coursebook
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, A2 düzeyindeki İngilizce ders kitabındaki sözcüklerin kullanımını, en sık kullanılan sözcükler, bu sözcüklerin Britanya Ulusal Derlemine uygunluğu, Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Metni A2 düzeyine uygunluğu ... -
7. sınıf oran ve orantı konusunun probleme dayalı öğrenme yaklaşımı ile öğrenci başarı ve kalıcılığına etkisi
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Eğitim bireylerin yeteneklerini ortaya çıkardığı bir süreçtir. Yeni eğitim sisteminde istenen öğrencilerin aktif, bilgiyi keşfeden birey olmalarıdır. Bundan dolayı eğitim-öğretim ortamları, öğrencinin dinamikliğini sağlayacak ... -
Oyunla öğretimin çarpanlar ve katlar alt öğrenme alanında başarı ve kalıcılığa etkisi
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, oyunla öğretimin ortaokul altıncı sınıf matematik dersinde çarpanlar ve katlar alt öğrenme alanında öğrenci başarısı üzerine etkisi, öğrenilen bilgilerin kalıcılığı ve oyunla öğretim yöntemine ilişkin öğrenci ... -
Öğrencilerin sosyal ağ sitelerindeki (SAS) günlük ve akademik bilgilerin güvenilirliğiyle ilgili görüşleri
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, sosyal ağ sitelerindeki günlük ve akademik bilgilerin güvenilirliğinin hangi ölçütlere göre sağlandığını araştırmaktır. Bu çalışma, kullanıcıların sosyal ağ sitelerinden neler beklediklerini öğrenmek, ... -
İlkokullarda görev yapan idarecilerin ve rehber öğretmenlerin cinsel tacizlere yönelik tutum, farkındalık, deneyim ve uygulamaları
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-02)Öğrenciler okullarda birçok olumsuz olay ile karşılaşır. Cinsel tacizler bu olaylardan bir tanesidir. Cinsel taciz, cinsel içerikli istenmeyen her davranışa denir. Okullarda gerçekleşen cinsel tacizler küresel bir sorundur. ... -
Model oluşturma etkinliklerinde bilişsel araç kullanımının öğrenci düşünme becerilerine etkisi
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-12-16)Bu araştırmanın amacı 8.sınıf öğrencilerinin model oluşturma etkinlikleri ile model oluşturma süreçlerinde bilişsel araç kullanımının öğrencilerin düşünme becerileri gelişimindeki etkisini ortaya çıkarmaktır. Araştırma 46 ...