İlkokullarda görev yapan idarecilerin ve rehber öğretmenlerin cinsel tacizlere yönelik tutum, farkındalık, deneyim ve uygulamaları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Öğrenciler okullarda birçok olumsuz olay ile karşılaşır. Cinsel tacizler bu olaylardan bir tanesidir. Cinsel taciz, cinsel içerikli istenmeyen her davranışa denir. Okullarda gerçekleşen cinsel tacizler küresel bir sorundur. Cinsel tacizler, ilkokul yıllarından itibaren, okullarda bir sorun olarak kendini gösterir ve bireyleri birçok açıdan olumsuz etkiler. Cinsel tacizlerin duygusal, fiziksel, psikolojik ve geleceğe yönelik sonuçları bulunmaktadır. Ülkemizde bu konu ile ilgili yapılmış araştırma sayısı oldukça azdır. Uluslar arası literatürde ise yapılan çalışmalar, idareci ve öğretmenlerin cinsel taciz konusunda yeterince bilgi sahibi olmadığını göstermiştir. Bu çalışmanın amacı okullarda yaşanan cinsel tacizlere yönelik olarak okul idarecileri ve rehber öğretmenlerin tutum, farkındalık, deneyim ve uygulamalarını postyapısalcı kuram ve ataerkil yapı çerçevesinde incelemektir. Bu amaçla nitel araştırma yöntemlerinden yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılarak veriler toplanmıştır. Araştırma sonucunda, cinsel tacizlerin okullarda yaygın bir şekilde gerçekleştiği saptanmıştır. Okul idarecileri ve rehber öğretmenlerin, cinsel taciz olaylarında mağdur ve tacizci öğrencilere yönelik yaptıkları çalışmaların yetersiz olduğu belirlenmiştir. Okul idarecileri ve rehber öğretmenlerin lisansta ve öğretmenlik yaşantıları boyunca cinsel tacizler konusu ile ilgili bir eğitim almadıkları görülmüştür. Okul idarecileri ve rehber öğretmenler, okullarda cinsel tacizlerin önlenebilmesi için uzmanlarca öğrencilere, ailelere ve öğretmenlere bu konuda eğitim verilmesi gerektiği önerisinde bulunmuşlardır.Anahtar Kelimeler: İlkokul, Çocuklar, İdareciler, Postyapısalcılık Sexual harassment is not an uncommon experience that students face in schools. In fact, it is a global problem. Sexual harassment is defined as any unwanted behaviour which include sexual intent. It occurs in school environments begining from elementary school and has many negative consequences for victims including physical, emotional, psychological effcets that have a baring on students' future lives. There are few studies conducted on this subject in Turkey. At the same time, studies conducted in other countries show us that school adminitrators and teachers have a lack of information about sexual harassments. Therefore, the aim of this study is to study school adminitrators' and school counseler' awareness of, experiences on, practices and attitutes towards sexual harassment from a poststructralist perspective and patriarchal structure. School administrators and counselors were invited to participate in the study. Semi-structured interviews were conducted to collect data. As a result of the resarch, it was detected that sexual harasments were widely occured in schools. It was determined that the studies of school administrators and school counselors towards victims of sexual harassment and harasser students are insufficient. It is observed that school administrators and school counselors have not trained regarding sexual harasments during their teaching or bachelor decree period. School administrators and school counselors have proposed that experts should educate students, parents and teachers in order to prevent sexual harassment in schools.Key Words: Sexual harassment, Poststructuralism, School Administrators, Primary School
Collections