7. sınıf oran ve orantı konusunun probleme dayalı öğrenme yaklaşımı ile öğrenci başarı ve kalıcılığına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Eğitim bireylerin yeteneklerini ortaya çıkardığı bir süreçtir. Yeni eğitim sisteminde istenen öğrencilerin aktif, bilgiyi keşfeden birey olmalarıdır. Bundan dolayı eğitim-öğretim ortamları, öğrencinin dinamikliğini sağlayacak aktif öğrenme ortamları ve aktif öğretim yöntemleri içermelidir. Aktif öğrenmenin içinde bulunduğu birçok öğretim yöntem ve strateji vardır. 'Probleme Dayalı Öğrenme' günlük hayat problemlerini öğrenme ortamların taşıdığı için, sınıflarda en çok kullanılması gereken aktif öğrenme yaklaşımlarından biridir.Bu araştırmanın amacı, 7. sınıf oran ve orantı konusunun probleme dayalı öğrenme yaklaşımıyla öğretiminde başarıya ve kalıcılığa etkisini ortaya çıkarmaktır. Bu araştırmada oran ve orantı konusu PDÖ yöntemine ile işlenmiş ve bu yöntemin etkililiğine yönelik öğrencilerin görüşleri dikkate alınarak matematik eğitimine farklı bir bakış açısı getirilmeye çalışılmıştır. Araştırmanın deseni yarı deneysel desendir. Araştırma, 2015 – 2016 eğitim öğretim yılının II. döneminde Sinop Durağan Çerçiler Şehit Recep Geçer Yatılı Bölge Ortaokulu'ndaki yedinci sınıf öğrencileriyle birlikte 8 haftalık bir süre içinde gerçekleştirilmiştir. Araştırma iki sınıf ile gerçekleştirilmiş olup deney grubunda 22, kontrol grubunda 20 öğrenci bulunmaktadır. Deney grubunda 'Probleme Dayalı Öğrenme' yöntemi uygulanırken, kontrol grubunda ise 'Mevcut Öğrenme Yöntemleri' kullanılmıştır. Araştırmada nicel ve nitel araştırma yaklaşımları benimsenmiştir. Araştırmada, akademik başarı ve kalıcılığı belirlemek amacıyla araştırmacı tarafından 'Oran Orantı Öğretimine Yönelik Akademik Başarı Testi' geliştirilmiştir. Yine araştırmacı tarafından Probleme Dayalı Öğrenmenin eğitim materyali olan 'Sınıfta Sürpriz Var', 'Sinema mı Tiyatro mu', 'Sinop Gezisi' isimli senaryolar geliştirilmiş ve çalışma yapraklarıyla desteklenmiştir. Ayrıca deney grubu öğrencileriyle sürecin etkililiğini ortaya çıkarmak amacıyla görüşmeler yapılmıştır. Araştırma sırasında elde edilen nicel veriler IBM SPSS 22.0 paket programıyla; nitel veriler ise araştırmacı tarafından belirlenen kategorilerde kodlanarak analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda, deney ve kontrol grubu öğrencilerinin arasında akademik başarı ve kalıcılık açısından anlamlı bir fark bulunamamıştır. Fakat deney grubundaki öğrenci puanlarının kontrol grubundaki öğrenci puanlarından yüksek çıkması dikkat çeken bir sonuç olmuştur. Bununla birlikte öğrenci görüşlerinden elde edilen veriler sonucunda öğrencilerin; probleme dayalı öğrenme yöntemi ile çalışabildikleri, senaryolar ile matematiğin öğretilebilir olduğu, grup ile çalışabildikleri, farklı fikirlere saygılı olmayı, düşüncelerini tartışabilmeyi öğrendikleri sonucuna varılmıştır. Sonuçta probleme dayalı öğrenme sürecine yönelik öğrenci görüşlerinin olumlu olduğu ortaya çıkmıştır. Anahtar Kelimeler: Probleme dayalı öğrenme, oran orantı, akademik başarı, kalıcılık, senaryo. Education is a process, during which the skills of individuals surface. What is expected in the new education system from the students is to become active individuals, who can discover knowledge. Therefore, education and training environments should include active teaching methods and active learning settings, where students are provided with dynamism. There are various teaching methods and technologies, which contain many active learnings. Since it brings everyday life problems to learning environments, 'problem based learning' is one of the active learning approaches, which should be frequently used in classrooms.The objective of this study is to reveal the impact of teaching 7th grade ratio and proportion subject according to problem based learning approach on the success of students and permenance. In this study, the ratio and proportion subject was instructured according to PBL method; by taking students' views on the effectiveness of this method into account, it was practiced to bring a different perspective to the mathematics education. The pattern of the study is quasi-experimental. The research was carried out with seventh grade students, who were studying at Sinop Durağan Çerçiler Şehit Recep Geçer Regional Boarding Secondary School during the second semester of the academic year of 2015-2016, within a 8-week process. The study was conducted with two classes; the experimental group consisted of 22 students and the control group consisted of 20 students. In the experimental group, 'problem based learning' method was employed, whereas; 'current learning methods' were used in the control group. In this study, qualitative and quantitative research approaches were employed. In order to determine the academic success and permanence, the researcher developed 'Academic Success Test for Ratio and Proportion Teaching'. Moreover, the researcher developed scenarios, which constitute problem based learning's teaching materials and are named as 'Surprise in the Classroom', 'Movies or Theatre?', 'and Sinop Trip', and supported it with study sheets. Furthermore, the students in the experimental group were interviewed in order to reveal the effectiveness of the process. The quantitative data obtained from the research were analyzed via IBM SPSS 22.0 package software; the qualitative data obtaiend from the study were analyzed through coding into the categories specified by the researcher. The results of the study did not display a significant difference between the students in the experimental group and the students in the control group in terms of their academic success permanence. However, it is remarkable that the scores obtained by the students in the experimental group were higher than those of the students in the control group. In addition, the results of the data retrieved from the views of the studentss suggest that the students can work with problem based learning method, learn mathematics through scenarios, work in groups, learn how to show respect towards different ideas and to discuss their opinions. In conclusion, it was found out that the views of the students on the process of problem based learning are positive. Key words: Problem based learning, ratio and proportion, academic success, permanence, scenario.
Collections