A corpus based study on vocabulary of an A2 level English coursebook
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, A2 düzeyindeki İngilizce ders kitabındaki sözcüklerin kullanımını, en sık kullanılan sözcükler, bu sözcüklerin Britanya Ulusal Derlemine uygunluğu, Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Metni A2 düzeyine uygunluğu ve 8. Sınıf öğrencilerinin ilgileriyle örtüşüp örtüşmemesi açısından, incelemektir. Bu çalışma ayrıca ders kitabı yazarları ve öğretmenlerin yabancı dil öğretiminde sözcük seçimine dikkatlerini çekmeyi amaçlamaktadır. Ders kitabındaki tüm sözcükler iki farklı derlem yazılım programı tarafından çözümlenmiştir. Ders kitabındaki sözcüklerin, 8. Sınıf öğrencilerinin ilgi alanları ile örtüşüp örtüşmediğini incelemek için ise Türkiye'nin yedi faklı bölgesinden 527 tane 8. Sınıf öğrencisine ilgi alanlarını belirtmelerini isteyen sormaca uygulanmıştır. Bu çalışmanın sonuçlarına göre, kitaptaki sözcükler İngilizcede en çok kullanılan 1000 sözcük ile örtüşmektedir (76%), fakat İngilizcede en çok kullanılan ikinci 1000 sözcüğün ders kitabındaki oranı çok azdır (9.10%). İngilizcede sık kullanılmayan sözcüklerin ders kitabında sık kullanıldığı görülmüştür (12.09%); ancak akademik sözcükler fazla yer almamaktadır (3.04%). Ders kitabındaki sözcüklerin ünitelere göre dağılımında ise dört ulamın (İngilizcede en sık kullanılan 1000 kelime, en sık kullanılan ikinci 1000 kelime, sık kullanılmayan sözcükler ve akademik sözcükler) orantısız bir şekilde dağıldığı görülmüştür. Ayrıca, ders kitabındaki sözcükler; sözcük, sözcük türleri ve anlam alanları açısından Britanya Ulusal Derlemi ile uyuşmamaktadır ve öğrencilerin ilgi odağına yönelik hazırlanmamıştır.Anahtar Sözcükler: Derlem, sözcük sıklığı, ders kitabı inceleme, Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Metni, öğrenci ilgi alanları The purpose of that study is to analyse the use of vocabulary in an A2 level EFL coursebook in terms of the use of high frequent words, selection of the words in accordance with the British National Corpus, appropriateness of the words to A2 Level of the CEFR and the correspondence of the vocabulary in the coursebook to the interests of the A2 level English Language Learners. It also aims at taking attention of course book writers and teachers in selecting vocabulary in foreign language teaching. The vocabulary profile of the whole words in the coursebook has been conducted by two corpus software programmes. To analyse the correspondence of the vocabulary in the coursebook to the interests of the A2 level English Language Learners, 527 8th grade English Language Learners from seven regions of Turkey have been given questionnaires to state their interests. The results have shown that the words in the coursebook correspond with the 1000 most frequent words in General English (76%), however, the percentage of the second 1000 most frequent words is very low (9.10%). The percentage of the Off-List words is unusually high (12.09%), nevertheless, the percentage of academic words is very low (3.04%). Moreover, when the vocabulary coverage of each unit is analysed separately, it is seen that the percentages of the four categories (1000 most frequent words, second 1000 most frequent words, Off-List Words and Academic Words) do not seem balanced. Moreover, the words in the coursebook do not correspond with the British National Corpus in terms of word, parts of speech and semantic field levels and the words in the coursebook do not match with the interests of the 8th grade learners, either.Key Words: Corpus, word frequency, coursebook analysis, CEFR, students' interests.
Collections