Öğrencilerin sosyal ağ sitelerindeki (SAS) günlük ve akademik bilgilerin güvenilirliğiyle ilgili görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, sosyal ağ sitelerindeki günlük ve akademik bilgilerin güvenilirliğinin hangi ölçütlere göre sağlandığını araştırmaktır. Bu çalışma, kullanıcıların sosyal ağ sitelerinden neler beklediklerini öğrenmek, sosyal ağ sitelerini hangi amaçlar doğrultusunda kullandıklarını keşfetmek ve sosyal ağ sitelerinde karşılaştıkları günlük ve akademik bilgilerin güvenilirliğini nasıl sağladıklarını tespit etmek amacıyla yapılmıştır. İnternet üzerinden bilgiye erişim ve internetteki bilgilerin güvenilirliğini sağlamak üzerine pek çok çalışma yapılmıştır; fakat sosyal ağlardaki günlük ve akademik bilgilerin güvenilirliği üzerine yetersiz sayıda araştırma bulunmaktadır. Bu araştırmada da öğrencilerin sosyal ağ sitelerindeki bilgilere nasıl güvendikleri ve hangi ölçütleri dikkate alarak bu güvenilirliği sağladıkları araştırılmıştır. Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü'nde 11 Lisans son sınıf öğrencisi ve 11 Yüksek Lisans öğrencisi ile yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Çalışmanın sonuçlarına göre; alanyazında kabul görmüş olan ve internet üzerinden bilgiye erişimde kullanılan bazı temel güvenilirlik ölçütlerinin yanında, kullanıcıların sosyal ağ sitelerindeki günlük ve akademik bilgilere erişirken dikkate aldıkları bazı yeni güvenilirlik ölçütleri de olduğu ortaya konulmuştur. Bu çalışmada, SAS'lardaki günlük ve akademik bilgilerin güvenilirlik ölçütlerinin Lisans ve Yüksek Lisans öğrencilerine göre nasıl farklılaştığı da ortaya konulmuştur. Kullanıcılar tarafından, sosyal ağ sitelerindeki günlük ve akademik bilgilere erişimde dikkate alınan tutarlılık, otorite, güncellik, nesnellik, resmi kaynaklar, orijinal kaynaklar, çoğunluk ve zaman gibi güvenilirlik ölçütlerine ulaşılmış ve değerlendirilmiştir.Anahtar Sözcükler: Sosyal ağ sitesi, günlük ve akademik bilgi, güvenilirlik. The purpose of this study is to investigate the criteria of daily and academic information on social networking sites. This study also examines the purposes of using social networks, users' expectations from social networks and criteria of users while they are reaching the daily and academic information. Although literature has many reliability criteria for the information online, there are few studies on the reliability of daily and academic information on social network sites. In this study, it is explored that how users rely on daily and acedemic information on social network sites and what their reliability criteria are. Interwiews have been conducted with 11 4th year undergratuade students and 11 graduate students from the department of Computer Education and Instructional Technologies. According to results of this study, in addition to the existing ones, certain new criteria of users while reaching the information through social networking sites were found. This research has also pointed out how the reliability criteria of undergratuate and graduate students differed from each other. As a result of this study, consistency, authority, topicality, objectivity, official sources, original sources, majority and time were found all the common reliability criteria of users while they are reaching daily and academic information on social network sites.Keywords: Online social network site, daily and academic information, reliability.
Collections