EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 241-260 of 588
-
TEOG sınavı matematik soruları hakkında öğretmen görüşlerinin incelenmesi ve yenilenmiş Bloom Taksonomisine göre sınıflandırılması
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma 2014- 2015 eğitim-öğretim yılı birinci dönemine ait TEOG sınavı matematik sorularının Yenilenmiş Bloom Taksonomisindeki yerlerini belirlemek, soruların ilgili kazanımları ölçme düzeyleri ve yapılandırmacı eğitim ... -
5. sınıf `yaşamımızın vazgeçilmezi: Elektrik` ünitesinde kullanılan analojinin öğrenci başarısı, tutum, zihinsel modelleme ve kavram yanılgıları üzerine etkisi
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-09-22)Araştırmada `Yaşamımızın Vazgeçilmezi: Elektrik` ünitesi kapsamında yer alan basit bir elektrik devresinde lamba parlaklığını etkileyen değişkenler, devre elemanlarının sembollerle gösterimi ve devre şemaları konularının ... -
Fen bilgisi öğretmen adaylarının genel biyoloji laboratuarına yönelik öğrenme stillerine uygun ders planlamaları ve portfolyo uygulamaları
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Araştırmada, Fen Bilgisi öğretmen adaylarının öğrenme stilleri Kolb Öğrenme Stilleri Envanteri (KÖSE-3)'ne göre belirlenerek buna uygun Genel Biyoloji Laboratuvarı dersi kapsamında ders planları oluşturulmuş ve portfolyo ... -
Duygusal zeka eğitim programının ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin duygusal zeka, empatik beceri ve davranış problemleri üzerine etkisi
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, duygusal zeka eğitim programının ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin duygusal zeka, empatik beceri ve davranış problemleri düzeylerine etkisini incelemektir. Araştırmanın deney ve kontrol grubu 24 ... -
Üniversite öğrencilerinin kadına ilişkin `Namus` algısı
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Namus kavramı sözcük anlamı olarak; töre, gelenek, kural, dürüstlük şeklinde tanımlandığı gibi Türkiye gibi birçok ülkelerde de kadının bedenini koruması olarak da ifade edilmektedir. Ataerkil toplumlarda kadın evleninceye ... -
Logoterapiye dayalı psikoeğitim programının ergenlerin sağlıklı bir kimlik algısı oluşturmasına etkisi
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, logoterapiye dayalı olarak geliştirilen psikoeğitim programının ileri ergenlik dönemindeki bireylerin sağlıklı bir kimlik algısı oluşturmasına etkisini incelemektir. Araştırmada Solomon Dört Grup ... -
An evaluation of the second grade English coursebooks according to the criteria of the CEFR
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-09-19)Günümüzde ana dilin etkin kullanımının yanı sıra yabancı dilin etkin bir şekilde kullanılması da büyük önem taşımaktadır. Yabancı bir dilin kullanımı için sadece o dilin dil bilgisi kurallarının bilinmesi yeterli olmamakta, ... -
Sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetim becerileri, akademik iyimserlikleri ve mesleki bağlılıkları arasındaki ilişki (Malatya ili örneği)
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetim becerileri, akademikiyimserlikleri ve mesleki bağlılıkları arasındaki ilişkiyi belirlemeyi amaçlamaktadır.İlişkisel tarama desenine dayalı bu araştırmanın çalışma evrenini, ... -
Ortaokul yöneticilerinin hizmetkar liderlik davranışlarının öğretmenlerin örgütsel bağlılıkları üzerindeki etkisi (Sinop ili örneği)
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, ortaokul yöneticilerinin hizmetkâr liderlik davranışlarının öğretmenlerin örgütsel bağlılıklarına etkisini ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Araştırmada öğretmen görüşlerine göre; okul yöneticilerinin ... -
Alman ilköğretim okullarının Almanca ders kitaplarında sosyal ve kültürel değer aktarımının araştırılması
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-06-21)Bu çalışmada, Alman ilköğretim okullarında okutulan almanca ders kitaplarında hangi kültürel ve sosyal değerlerin ele alındığı, bu değerlerin öğrencilere nasıl aktarıldığı ve değer aktarımındaki amaçların neler olduğunun ... -
Fen bilimleri ve sınıf öğretmeni adaylarının fen teknoloji ve toplum algıları üzerine bir çalışma
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-01-13)Bu çalışmanın amacı geleceğin fen okur-yazarı bireylerini yetiştirecek olan Fen Bilimleri öğretmen adayları ile Sınıf öğretmeni adaylarının fen-teknoloji-toplum hakkındaki görüşlerinin belirlenmesidir. Bu amaçla 418 Fen ... -
Kültürel genetik ve sanatsal pratikler ilişkisinde kültürel üretim süreçleri
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-31)Üretim ve Tüketim olgusu üzerine gerçeklik ve geçerlilik kazanmış kültürel üretim süreçleri, halihazırdaki kültürel varlığın geçmişine ait geleneksel formasyon ile geleceğe ait aktarılabilir ve muhafaza edilebilir değerlerinin ... -
Öğretmen algılarına göre okul müdürlerinin dönüşümcü liderlik özellikleri ile öğretmenlerin mesleki benlik saygıları arasındaki ilişki
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZETÖĞRETMEN ALGILARINA GÖRE OKUL MÜDÜRLERİNİN DÖNÜŞÜMCÜ LİDERLİK ÖZELLİKLERİ İLE ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ BENLİK SAYGILARI ARASINDAKİ İLİŞKİBayram KİRİŞOndokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri EnstitüsüEğitim Bilimleri ... -
Nesnelerin sanata dönüşüm süreçlerinde bir anlatı olarak yoksul sanat
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZETNESNELERİN SANATA DÖNÜŞÜM SÜREÇLERİNDE BİR ANLATI OLARAK YOKSUL SANATSüleyman İRGİNOndokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri EnstitüsüGüzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı, Doktora, Şubat / 2016Danışman: Prof. Dr. ... -
5. sınıf `maddenin değişimi` ünitesinde kullanılan bağlam temelli öğrenmenin öğrencilerin bilgilerini günlük yaşamla ilişkilendirme düzeyleri, akademik başarıları ve fene yönelik tutumlarına etkisi
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Araştırmada, bağlam temelli öğrenmenin 5. sınıf öğrencilerinin `Maddenin Değişimi` ünitesindeki akademik başarılarına, bilgilerini günlük yaşamlarıyla ilişkilendirebilme düzeylerine ve fen bilimleri dersine yönelik tutumlarına ... -
Öğretmen adaylarının düşünme stilleri ile yansıtıcı düşünme eğilimleri arasındaki ilişki
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Eğitimin kalitesinin artmasında öğretmenler önemli bir role sahiptir. Kuşkusuz, geleceğin öğretmenleri olan öğretmen adaylarının düşünme stilleri ve yansıtıcı düşünme eğilimleri, onların öğretmenlik hayatlarını şekillendirecektir. ... -
Lise öğrencilerinin sosyal görünüş kaygıları
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı lise öğrencilerinin sosyal görünüş kaygılarının etkileyen demografik etmenlerin incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda Samsun ilinde farklı liselere devam etmekte olan 505 öğrenci Sosyal Görünüş Kaygısı ... -
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Resim - İş Öğretmenliği 2., 3. ve 4. sınıf öğrencilerinin evrensel sembolleri algılama düzeyleri
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Günümüzden yaklaşık MÖ 15.000 yıl öncesinde oluşturulan çizimler bugünkü göstergeler yoluyla sağlanan iletişimin temellerini oluşturmaktadır. Göstergeler yoluyla iletişim kuran insan, sembollerle oluşturulan etkileşim ... -
Çevrimiçi akademik kaynakların erişim problemlerinin tespiti ve ara yüzlerinin kullanılabilirlik değerlendirmesi
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)İnternet, 1990'lı yıllar itibariyle hızla gelişip yaygınlaşmış ve bilgiye erişimde en etkili araç haline gelmiştir. Bilgiye erişim için sahip olduğu zengin içeriğe rağmen, İnternet'ten kaliteli bilgiyi ayırt ... -
Değerler eğitimi bağlamında Yavuz Bahadıroğlu`nun çocuk romanları
(ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada Yavuz Bahadıroğlu'nun çocuk romanlarında yer alan dinî ve sosyal değerler tespit edilerek eserlerin değerler eğitimi bakımından önemine dikkat çekilmiştir. Araştırmada problem durumu çerçevesinde alt ...