EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 441-460 of 472
-
Güzel sanatlar lisesi müzik bölümü öğrencilerinin piyano dersi motivasyonlarının piyano dersi başarısı ile ilişkisinin incelenmesi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-07-03)Bu araştırma; Doğu Karadeniz Bölgesindeki 5 adet Güzel Sanatlar Lisesi Müzik Bölümü'nde öğrenim gören öğrencilerin, lise müzik öğretim programların çalgı eğitimi boyutunda önemli bir yeri ve iş yükü olan 'Piyano ... -
Tanbur eğitiminde kullanılan temel icra tekniklerinin ve bu tekniklere yönelik çalışma prensiplerinin belirlenmesi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-06-19)Bu çalışmada, tanbur eğitimindeki yazılı kaynak eksikliği sorunu düşünülerek, tanbur eğitiminde kullanılan temel icra tekniklerinin neler olduğunun belirlenmesi, bu tekniklerin çalışma prensiplerinin ortaya koyulması ile ... -
Sınıf öğretmeni adaylarının okuma stratejilerini kullanma düzeylerinin incelenmesi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-06-13)Eğitim sisteminin ve okulun önemli öğelerinden biri olan öğretmenler, her konuda olduğu gibi çocukların okumaya karşı tutumları ve okuduğunu anlamaya yönelik geliştirdikleri stratejiler konusunda da oldukça etkin rol ... -
Hikâyelerle zenginleştirilmiş fen bilimleri derslerinin Öğrencilerin akademik başarıları ve görüşleri üzerine etkisi: maddenin yapısı ve özellikleri ünitesi örneği
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-09-06)Bu çalışmanın amacı, `Maddenin Yapısı ve Özellikleri` ünitesinin hikâyelerle zenginleştirilmiş öğretiminin öğrencilerin akademik başarıları ve görüşleri üzerine etkisini incelemektir. Çalışma karma yöntem ile yürütülmüştür. ... -
Ters yüz sınıf modelinde öğrencilerin öz-düzenleyici öğrenme becerilerinin gelişiminin incelenmesi: Yabancı dil dersi örneği
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-04-29)TYS modeli, öğrencilerin okul dışında etkileşimli teknolojiler aracılığıyla ders içeriğini öğrenebilmesine, yüz yüze öğrenme ortamında ise öğrenilen bilgilerin uygulamasını yapabilmesine imkân tanır. Bu durumda öğrencilerin ... -
Duygusal zekâ ve kurum kültürü algısının örgütsel sinizmle ilişkisi: RAM örneği
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-04-11)Günümüzde örgütsel sinizm alanında duygusal zekânın ve kurum kültürünün giderek ön plana çıktığı görülmektedir. Bireylerin kendilerinin ve diğer bireylerin duygularını değerlendirerek tanımlayabilmesi ve bunun sonucunda ... -
Bir ortaokul matematik öğretmeninin mesleki gelişiminden yansımalar: Kesir öğretiminde fark etme becerisinin işe koşulması
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-02-27)Fark etme becerisi, sınıfta öğrenme-öğretme etkinlikleri açısından önemli şeyleri belirleme, sınıf içinde ortaya çıkan etkileşim ve ilişkili olduğu genel öğrenme-öğretme prensipleri arasındaki ilişkilendirmeleri yapma ve ... -
Altıncı sınıf Türkçe dersi kavram öğretiminde animasyon ve hikâye kullanımının başarıya etkisi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-07-03)Bu araştırmada, Türkçe dersi kapsamında yapılan kavram öğretiminde animasyon ve hikâye kullanımının ortaokul 6. sınıf öğrencilerinin başarısına etkisini inceleyerek bu konudaki öğrenci görüşlerini değerlendirmek amaçlanmıştır. ... -
Mobil eğitim yazılımlarındaki arayüz elemanlarına yönelik öğrenci tercihlerinin belirlenmesi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-06-28)Bu çalışmanın amacı, mobil öğrenme uygulama yazılımları arayüzlerinde kullanılan arayüz form elemanlarına yönelik öğrenci tercihlerini ve bu tercihleri etkileyen nedenleri belirlemektir. Açıklayıcı durum çalışması şeklinde ... -
Türkçe dersinde bulmaca ile kavram öğretiminin öğrenci başarısına ve derse karşı tutuma etkisi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-05-15)Bu araştırmanın amacı ortaokullarda kullanılan Türkçe dersi öğrenci çalışma kitaplarında bulmacaların yer alma sıklığını, bulmacaların ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin Türkçe dersinde kavram öğrenme düzeylerine ve derse ... -
Çevrimiçi öğrenme ortamlarında sorgulama topluluğu gerçekleşme düzeyinin öğrenme analitikleri ile belirlenmesi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-05-14)Çevrimiçi öğrenme ortamlarındaki öğrenciyi merkeze alan etkileşimler birçok araştırmacı tarafından çevrimiçi öğrenme ortamlarının temel bileşenleri olarak değerlendirilmektedir. Çevrimiçi öğrenme ortamlarında kullanılan ... -
Argümantasyon tabanlı öğrenme ortamlarının sınıf öğretmen adaylarının kavramsal anlamalarına etkisi genetiği değiştirilmiş organizmalar örneği
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-08)Bu araştırmanın amacı; Genetiği Değiştirilmiş Organizmalar (GDO) konusunda `Argümantasyon Tabanlı Öğrenme Ortamı (ATÖO)`nın sınıf öğretmen adaylarının kavramsal anlamaları üzerine etkisini araştırmaktır. Çalışmada basit ... -
Yabancı dil olarak Türkçe ve İngilizce öğretimi ders kitaplarının karşılaştırılması
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-05-13)Ders kitapları ana materyal olarak yabancı dil öğretiminin temelini oluşturur. Bu çalışmanın amacı yabancılara Türkçe ve İngilizce öğretiminde kullanılan ders kitaplarını karşılaştırmaktır. Çalışmada nitel araştırma ... -
Öğretmen öğretim stiline göre ortaokul öğrencilerinin beden eğitimi yatkınlıklarının incelenmesi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-06-17)Bu araştırmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin beden eğitimi yatkınlıklarını bazı değişkenlere ve ortaokul öğrencilerinin görüşlerine göre incelemek ve öğrencilerin beden eğitimine yönelik tutum ve öz-yeterlikleri arasındaki ... -
Modellerle öğretimin 11. sınıf gazlar ünitesindeki öğrenci başarısına ve tutumuna etkisi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-12)Bu çalışmada, modellerin kullanıldığı öğretim sürecinin 11. sınıf öğrencilerinin gazlar ünitesindeki akademik başarılarına ve kimya dersine yönelik tutumlarına etkisinin araştırılması hedeflenmektedir. Çalışmada yarı ... -
Element ve iyon konusunun oyun destekli öğretilmesinin öğrencilerin akademik başarı tutum motivasyon ve işbirliğine etkisi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-02-06)Çağımıza uygun bireyler yetiştirmek, etkili ve verimli bir eğitim-öğretim süreci sayesinde gerçekleşmektedir. Bu süreçte öğrencinin daha aktif katılım sağladığı, öğrenirken eğlendiği, bilgileri uzun süre aklında tutabileceği, ... -
Doğu ve Güneydoğu gazilerinin psikolojik sağlamlıklarının incelenmesi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-09-23)Bireyler, yaşamlarında psikolojik durumlarını etkileyen, stres ve sıkıntı oluşturan çeşitli risk faktörleriyle (terör, doğal afetler, yas, boşanma, yoksulluk, savaş, göç) karşılaşmaktadır. Bazı bireyler bu stres oluşturan ... -
Öğretmenlerin işle bütünleşme düzeylerinin beş faktör kişilik özellikleri, iş doyumu ve öznel iyi oluşla ilişkisi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-02-20)Öğretmenlerin işle bütünleşme durumlarına etki eden çeşitli kişisel, psikolojik değişenler ve yaşamsal olaylar vardır. Bu araştırmada öğretmenlerin işle bütünleşme düzeyleri ile beş faktör kişilik özellikleri, iş doyumları ... -
Ortaokullar ve özel eğitim uygulama okullarında görev yapan müzik öğretmenlerinin özel eğitime ihtiyacı olan öğrencilere ilişkin görüşleri
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-09-25)Ülkemizde özel eğitim uygulama okullarında ve özel eğitim sınıfları olan ortaokullarda ve görev yapan müzik öğretmenlerinin özel eğitime ihtiyacı olan öğrencilerde karşılaştıkları sorunlar, öğretmenler tarafından çeşitli ... -
Biyoloji öğretmenlerinin eleştirel düşünme düzeyleri: Trabzon örneği
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-06-27)Bu çalışmanın amacı, biyoloji öğretmenlerinin eleştirel düşünme düzeylerini çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Araştırmanın örneklemini 2016-2017 eğitim ve öğretim yılı bahar döneminde, Trabzon il merkezinde bulunan ...