Mobil eğitim yazılımlarındaki arayüz elemanlarına yönelik öğrenci tercihlerinin belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, mobil öğrenme uygulama yazılımları arayüzlerinde kullanılan arayüz form elemanlarına yönelik öğrenci tercihlerini ve bu tercihleri etkileyen nedenleri belirlemektir. Açıklayıcı durum çalışması şeklinde yürütülen çalışmada 8. sınıf matematik ders programında yer alan öğrenme alanları doğrultusunda senaryolar hazırlanmıştır. Hazırlanan senaryolar çerçevesinde hazırlanana mobil eğitim yazılımında öğrencilerin farklı görevleri yerine getirdikleri etkinlikler oluşturulmuştur. Arayüz form elemanlarının farklı boyutlarda kıyaslanabilmeleri için kullanım amaçları çerçevesinde özgün bir sınıflama oluşturulmuştur. Bu sınıflama temelinde her etkinliğin alternatifleri tasarlanarak, var olan görevlerin yerine getirilmesi için farklı arayüz form elemanları kullanılmıştır. Araştırma 2017-2018 eğitim öğretim yılında 8. sınıfta öğrenim görmekte olan 92 öğrencinin katılımı ile yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak; takip kayıt sistemi, değerlendirme ve yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Nitel ve nicel verilerin analizleri sonucunda; öğrencilerin arayüz form elemanlarının kullanımına yönelik genellikle olumlu görüş belirttikleri tespit edilmiştir. Olumlu görüşlerde daha çok öğrencilerin arayüz form elemanlarının kullanımlarını kolay bulmaları, kısa sürede kullanabilmeleri ve şekillerini beğenmeleri öne çıkmıştır. Olumlu görüşlerin yanında arayüz form elemanlarına yönelik kullanımı zor, şeklini beğenmedim, zaman alıcı gibi olumsuz değerlendirmeler de tespit edilmiştir. Sonuç olarak, öğrencilerin arayüz form elemanlarına yönelik verdikleri değerlendirme puanları ve düşünceleri; arayüz elemanlarının, öğrencilerin ve içeriğin özelliklerine göre değişmektedir. Bu noktadan hareketle arayüz tasarımcılarının öğrenci tercihlerini, arayüz form elemanlarının yapısını ve etkileşim tarzlarını dikkate alarak tasarım yapmaları önerilebilir. Araştırmanın mobil eğitim yazılımı tasarımı alanında özellikle tasarımcı-kullanıcı ilişkisine yönelik değerlendirmeler için katkı sağlaması beklenmektedir. The purpose of this study is to determine student preferences for interface form elements used in mobile learning application software interfaces. The study also identifies the reasons that affect these preferences. An explanatory case study is carried out in the study. First, scenarios were prepared in accordance with the learning domains taking in the 8th grade mathematics curriculum. As part of the prepared scenarios, the activities in which students would perform different tasks were created. In order to perform existing tasks by planning alternatives for each activity, the form elements were classified considering their purpose of uses in the mobile application and different interface form elements were used in the forms due to this classification. Created events were gathered under the same roof of mobile education software. Through the medium of the mobile training software, students were interacted with interface form elements. The sample of the study conducted within the context of the descriptive case study was composed of 92 students studying in the 8th grade in the 2017-2018 academic year. Tracking registration system, evaluation and interviews were used as data collection tools in the study. The results indicated that students generally expressed favorable opinions regarding the use of interface form elements. These positive opinions originated from the fact that students found interface form elements easy-to-use, were able to use them in a short time and liked the appearance of these elements. Despite the positive feedback, some negative perspectives were also identified such as elements' are hard to use, students' not liking their appearance and elements' being time-consuming. The evaluation scores and comments given by the students for the interface form elements varied depending on the features of interface elements, students' characteristics and the nature of the content. From this point of view, it is recommended for the interface designers to consider the student preferences, and the structure and the interaction ways of the interface form elements while designing interfaces. It is hoped that the study will provide hints in terms of design features for the studies considering the design principles and students' preferences.
Collections