Bir ortaokul matematik öğretmeninin mesleki gelişiminden yansımalar: Kesir öğretiminde fark etme becerisinin işe koşulması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Fark etme becerisi, sınıfta öğrenme-öğretme etkinlikleri açısından önemli şeyleri belirleme, sınıf içinde ortaya çıkan etkileşim ve ilişkili olduğu genel öğrenme-öğretme prensipleri arasındaki ilişkilendirmeleri yapma ve sınıf içi etkileşiminin niteliği hakkında mevcut bilgiyi kullanarak çıkarım yapma olan üç beceri bileşeni olarak tanımlanmaktadır. Fark etme becerisi gelişiminin kilit noktalarını ise öğrenen bireylerin merkez konumda olduğu öğretim ortamlarında öğrenciyi tanıma, öğrenci düşüncelerine hâkim olma ve bu bilgileri öğretime aktarma oluşturmaktadır. Öğretmenin öğretimleri sırasında fark etme becerisini kullanması öğrenciyi tanımalarına yardımcı olacağı dolayısıyla öğretimine dair mesleki gelişimini destekleyeceği düşünülmektedir. Buradan hareketle bu çalışma da ortaokul matematik kendi öğretimi üzerinden gerçekleştirdiği fark etme becerisi çalışmasının, öğrenci tanıma bilgisi ve mesleki gelişimine olan katkısı incelenmiştir. Araştırma bir matematik öğretmeni tarafından 2016-2017 eğitim-öğretim yılında bir devlet okulunda 6.sınıfta öğrenim gören 12 öğrenci ile yürütülmüştür. Çalışma verilerini kesirlerle işlemler konusuna yönelik 5 hafta boyunca video kayıt altına alınan 25 ders saatini kapsayan öğretim uygulaması ve bu uygulamalar sonrasında gerçekleştirilen ders analizi günlükleri oluşturmaktadır. Veriler içerik analizi ile analiz edilmiştir. Çalışma sonucunda öğretmen ders anında öğrencilerin sözlü ve yazılı yanıtlarında, birçok kaçırdığı ve yeterince irdeleme yapmadığı öğrenci anlayışlarını yakalama, öğretimsel açıklamalarındaki eksikliklerini görme, kesirler konusu ile ilgili öğrenci hataları ve öğrencilerin yaşadığı güçlüklere dayalı kendi öğretimini değerlendirme ve öğretimsel kararlar alma gibi birçok noktada kendi mesleki gelişimine katkıda bulunmuştur. Ayrıca bu çalışma öğretmenin daha çok öğrenci merkezli yaklaşım benimsemesini sağlamış ve kendi öğretim uygulamalarındaki sorgulama becerisinin gelişimini desteklemiştir. Noticing is defined as the three skill components that determining important things in terms of learning-teaching activities in the classroom, making the associations between the classroom interaction and the general learning-teaching principles that are related, and making inferences about the quality of classroom interaction using the available knowledge. The key points of the development of noticing are the recognition of the student in the teaching environments where the learning individuals are at the center, mastering the students' thoughts and the transfer of these knowledge to the teaching. It is believed that the teacher's use of the noticing during their teaching will help to identify the student and thus support her professional development in teaching. From this point of view, the contribution of a secondary school mathematics teacher's use of noticing, conducted through her own teaching, to student recognition knowledge and professional development has been examined in this study.The study was conducted by a mathematics teacher with 12 students in the 6th grade in a public school in the 2016-2017 academic year. The study data consist of 25 hours of video recording during the 5 weeks with the fractions and the lesson analysis log which was performed after these applications. The data were analyzed by content analysis. As a result of the study, the teacher contributed to her own professional development in many points, such as the opportunity to catch the students' understanding that she missed many times and did not sufficiently examine in the verbal and written answers of the students, to see the deficiencies in the instructional explanations, to evaluate her own teaching based on the difficulties of the students related to the subject of fractions and to make instructional decisions. This study also provided the teacher to adopt a more student-centered approach and promoted the development of interrogation skills in her own teaching practice.
Collections