Ters yüz sınıf modelinde öğrencilerin öz-düzenleyici öğrenme becerilerinin gelişiminin incelenmesi: Yabancı dil dersi örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
TYS modeli, öğrencilerin okul dışında etkileşimli teknolojiler aracılığıyla ders içeriğini öğrenebilmesine, yüz yüze öğrenme ortamında ise öğrenilen bilgilerin uygulamasını yapabilmesine imkân tanır. Bu durumda öğrencilerin öz-düzenleyici öğrenmesinin gelişimi geleneksel öğrenme ortamlarına göre farklılaşabilir. Bu düşünceden hareketle bu araştırma TYS modeli çerçevesinde yürütülen bir öğretim sürecinde öğrencilerin öz-düzenleyici öğrenmesinin gelişimini incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırmada öz-düzenleyici öğrenmenin gelişimi öğrencinin belirli bir andaki algılarının belirlenmesinin yerine farklı bir biçimde süreç boyunca farklı veri kaynaklarından elde edilen verilerle karma yöntem çerçevesinde değerlendirilmiştir. Araştırma, 2016-2017 öğretim yılında bir yükseköğretim kurumunda öğrenim gören 12 öğrenci ile yabancı dil dersinde bir dönem boyunca elde edilen veriler çerçevesinde yürütülmüştür. Öz-düzenleyici öğrenme öngörü, performans ve öz-yansıtma aşamaları olarak ele alınmış olup, bu aşamaların TYS modeli uygulama sürecinde gelişimini sağlayabilecek bir çerçeve önerilmiştir. Önerilen çerçevede TYS modelinin bileşenleri ile yabancı dilin dinleme, okuma, yazma ve konuşma becerileri ilişkilendirilmiştir. Veri toplama araçları olarak TYSWEB çevrimiçi öğrenme ortamı sistem kayıtları, çalışma kâğıdı, video kamera kayıtları, gözlem formu, öz-yansıtma formu ve görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmanın sonunda TYS modeliyle tasarlanan Yabancı dil dersinde öğrencilerin öz-düzenleyici öğrenmesinin değişken bir durum izlese de gelişmiş düzeylere çıkabileceği belirlenmiştir. Ayrıca öğrencilerin bu gelişimininin benzerlik gösterebileceği ve akademik performanslarını etkileyebileceği ortaya çıkmıştır. Çalışmada önerilen çerçevenin yabancı dil öğretimi ve TYS modelinin farklı ortamlarda kullanımlarına ilişkin çalışmalarda özellikle öz-düzenleyici öğrenmeye yönelik değerlendirmelere katkı sağlayabileceği düşünülmektedir. Flipped Classroom Model (FCM) enables learners to learn the content of the course through interactive technologies in an online learning environment and to practice through conceptual knowledge in a face-to-face learning environment. In this case, the development of students' self-regulated learning may differ according to traditional learning environments. With this in mind, this research aims to examine the development of students' self-regulated learning in a teaching process conducted within the FCM. In the research, instead of determining the perceptions of the student in a certain moment mixed method of data were gathered from different data sources throughout the process. The research was conducted with 12 students studying at a higher education institution in the 2016-2017 academic years during one semester in the foreign language course. Self-regulated learning are considered as Forethought, Performance and Self-reflection phases. In this framework, the components of the FCM and the objectives of foreign language course in listening, reading, writing and speaking skills were related. The records of TYSWEB online learning environment, worksheets, video camera records, observation form, self-reflection form and interview form were used as data collection tools. This research suggested that the FCM which is based on foreign language course provided advanced levels of self-regulated learning among students. It has also emerged that the development of these skills may effected the students' academic performances. It is hoped that the suggested framework may contribute to the evaluations on self-regulated learning in studies in foreign language teaching and also in flipping the other contexts.
Collections