Güzel sanatlar lisesi müzik bölümü öğrencilerinin piyano dersi motivasyonlarının piyano dersi başarısı ile ilişkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma; Doğu Karadeniz Bölgesindeki 5 adet Güzel Sanatlar Lisesi Müzik Bölümü'nde öğrenim gören öğrencilerin, lise müzik öğretim programların çalgı eğitimi boyutunda önemli bir yeri ve iş yükü olan 'Piyano Eğitimi'ndeki 'Motivasyon' düzeylerini tespit edip, söz konusu motivasyon düzeylerinin; 'Piyano Dersi Başarısı' ile olan ilişkisini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu Doğu Karadeniz Bölgesindeki 4 adet (Trabzon, Rize, Giresun, Ordu) Güzel Sanatlar Lisesi Müzik bölümlerinde öğrenim gören ve piyano dersi alan yaklaşık 305 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada öğrencilerin motivasyon düzeyleri ile motivasyonu etkileyen faktörlere ilişkin görüşleri, Kurtuldu (2012) tarafından geliştirilmiş ölçek aracılığı toplanmıştır. Çalışma sonucuna göre; güzel sanatlar lisesi öğrencilerinin piyano dersine karşı motivasyon puanları 100'lük sisteme göre 75,4 ortalamasında yani öğrencilerin yüksek motivasyon düzeyinde oldukları görülmüştür. Bu puanlara sınıflar düzeyinde bakıldığında ise, GSL 9, 10, 11 ve 12 sınıf öğrencilerinin, piyano dersine karşı motivasyon düzeyleri arasında anlamlı bir farklılık gözlenmemekle birlikte, ortalama motivasyon puanları açısından en yüksek motivasyon puanları 9. Sınıflardadır. Öğrencilerin motivasyonlarının oluşmasında genel olarak, piyano öğretmeninin öğrenci hakkındaki düşünceleri, piyano dersindeki başarıları sonucu takdir edilmek gibi dış unsurlara ek olarak, piyano dersinde başarılı olmaya dönük olumlu inanç ve öğrendikçe gelişiyor olmaktan duyulan mutluluk gibi psikolojik unsurların etkin olduğu görülmüştür. Test sonucuna göre piyano dersi başarı puanları ile motivasyon puanları arasında orta düzeyde pozitif yönde bir ilişki tespit edilmiştir. Yani genel olarak motivasyon puanı yüksek olan öğrencilerin sınav puanlarının da yüksek olduğu gözlenmiştir. Öğrencilerinin motivasyon puanlarının, piyano dersi başarı puanları ile olan ilişki katsayısı, tüm sınıf düzeylerinde pozitif yönde tespit edilmiştir. Öğrencilerin cinsiyetlerinin, onların piyano dersi motivasyon düzeyleri ile piyano dersi başarıları arasındaki ilişkide, önemli bir etkisi olmamaktadır. This research is aimed to determine the level of 'motivation' in the 'Piano Education' which is an important place in the instrument education dimension of the high school music education programs and the workload of the students who are studying at the Music Department of 5 Fine Arts High School (FAHS) in the Eastern Black Sea Region and to reveal the relationship between motivation levels and 'Piano Lesson Success' and the relationship with The sample of the research is about 305 students studying at the Music Department of 4 (Trabzon, Rize, Giresun, Ordu) Fine Arts High Schools and taking piano lessons in Eastern Black Sea Region.The motivation levels and the students' opinions about the factors affecting motivation were collected by using the scale developed by Kurtuldu (2012). According to the study result; it was seen that the motivational scores of the students of fine arts to the piano lesson were 75.4 average according to the system of 100, that is, the students were at a high level of motivation. When these scores are examined at the level of the class, there is no significant difference between the levels of motivation for piano lessons of FAHS 9, 10, 11 and 12 students, but the highest motivation scores are in the 9th grade in terms of average motivation scores.It is seen that psychological factors such as the piano teacher 's positive attitudes towards students, the piano lessons' success in piano lessons, the positive belief in success in piano lessons, and the happiness of learning as they learn to be effective in the formation of motivation of students.According to the results of the test, there is a moderate positive correlation between the piano lesson success scores and motivation scores. In other words, it is observed that the test scores of the students with higher motivation score are higher.It has been determined that the coefficient of correlation of the motivation scores of the students with the success scores of the piano lessons is positive in all class levels. The gender of the students does not have a significant influence on their piano lessons motivation levels and piano lesson successes.
Collections