Argümantasyon tabanlı öğrenme ortamlarının sınıf öğretmen adaylarının kavramsal anlamalarına etkisi genetiği değiştirilmiş organizmalar örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı; Genetiği Değiştirilmiş Organizmalar (GDO) konusunda `Argümantasyon Tabanlı Öğrenme Ortamı (ATÖO)`nın sınıf öğretmen adaylarının kavramsal anlamaları üzerine etkisini araştırmaktır. Çalışmada basit deneysel araştırma yöntemi sürecince araştırmanın örneklemini 2017-2018 eğitim öğretim yılında Karadeniz Teknik Üniversitesi'ne bağlı eğitim fakültesi bünyesindeki sınıf öğretmenliği ikinci sınıfta öğrenim gören 45 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Veriler; `kavramsal anlama testi` ve `yarı-yapılandırılmış mülâkat soruları` ile toplanmıştır. Nicel verilerin analizinde parametrik testlerden grup içi karşılaştırmalarda bağımlı t-testinden yararlanılmıştır, nitel verilerin analizinde ise betimsel ve içerik analizden yararlanılmıştır. Araştırma sonunda; GDO konusunda `Argümantasyon Tabanlı Öğrenme Ortamları`nın sınıf öğretmen adaylarının kavramsal anlamaları üzerinde anlamlı etkide bulunduğu sonucuna ulaşılmıştır (t(44)= -13,833; p<.05). Öğretmen adaylarının bilimsel delillerle delil oluşturmalarının GDO'nun tarımdan başka alanda kullanılması, ekosisteme yararları ve zararları, GDO'nun ne olduğu konularında kavramsal anlamalarına katkıda bulunduğu sonucuna varılabilir. Öğretmen adaylarının GDO ile ilgili `GDO'lar kimyasallar içerir` ve `GDO'lar hormunlu gıdalardır` gibi yanılgılarının tamamı ile giderilemediği söylenebilir. GDO, hormonlu gıda ve kimyasal içeren ürün farkını öğretmen adaylarının daha iyi kavramalarını sağlamak için öğrenmeye güdüyü arttırıcı oyunların kullanılması öneri olarak sunulmuştur. Anahtar Kelimeler: Argümantasyon, Genetiği Değiştirilmiş Organizma, Kavramsal Anlama, Sınıf Öğretmen Adayları Aim of this study is based learning environment investigate the effect of argumentation on pre-service primary teachers' conceptual understanding on Genetically Modified Organism (GMO).Within basic-experimental research design sample group the study consisted of 45 pre-service primary teachers are studied at the second year of bachelor science at Fatih Faculty of Education, Blacksea Technical University in 2017-18 first education season. Conceptual understanding test and semi-structured interview were used to collection data. Paired samples t-test is one of the parametrical tests was used for quantitative data analysis was exploited for qualitative results and also descriptive and content analysing method was used.The study concluded that argumentation based learning environment significiantly influenced on pre-service teachers' conceptual understanding of GMO (t (44) = -13,833; p<.05) It can be inferred that pre-service primary teachers' arguments involving scientific evidence, improved their conceptual understanding of the use of GMO at other sectors are except agriculture; its ecological pros and cons, and the correct meaning of the GMO. It can be deduced that pre-service primary teachers' conceptual understanding of GMO as like; `GMO includes chemicals` and `GMO contains hormones` has not completely remedy such misconceptions as. Using games is suggested to increase learning motivation enable learners to differentiate the GMO, food of hormones, chemical products. Keywords: Argumentation, Conceptual Understanding, Genetically Modified Organism, Pre-service Elementary Teachers
Collections