Çevrimiçi öğrenme ortamlarında sorgulama topluluğu gerçekleşme düzeyinin öğrenme analitikleri ile belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çevrimiçi öğrenme ortamlarındaki öğrenciyi merkeze alan etkileşimler birçok araştırmacı tarafından çevrimiçi öğrenme ortamlarının temel bileşenleri olarak değerlendirilmektedir. Çevrimiçi öğrenme ortamlarında kullanılan teknolojiler geliştikçe öğrencilerin öğretmen ve akranlarıyla etkileşimlerini farklı açılardan ele alarak öğrenme hedeflerini gerçekleştirebilmek için oluşturulan toplulukların tanımlanması, bu toplulukların öğrenme ortamlarıyla ilişkilerinin ortaya konulması son yılların önemli çalışmaları arasında yer almaya başlamıştır. Bu noktada yapılan tanımlamalarda oluşan topluluk `Sorgulama Topluluğu Modeli (STM)` çerçevesinde ele alınmış ve bu alandaki birçok teorik açıklamalar ve uygulama çalışması bu modeli dikkate alan değerlendirmelerde bulunmaktadır. Bu çalışmada sorgulama topluluğu gerçekleşme düzeyinin, öğrencilerin çevrimiçi öğrenme ortamlarındaki etkileşimleri üzerinden öğrenme analitikleri ile belirlenmesi amaçlanmaktadır. İlişkisel tarama yönteminin kullanıldığı çalışma, Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Bilgisayar Programcılığı bölümünde öğrenimine devam eden 49 öğrenci ile yürütülmüştür. Çalışmada veri toplama araçları olarak öğrencilerin Sorgulama Topluluğu bileşenlerine yönelik algılarını ölçmek için Sorgulama Topluluğu Modeli Ölçeği (STMÖ), Moodle Öğrenme Yönetim Sistemi (ÖYS) üzerindeki etkileşim puanlarının belirlenebilmesi için öğrenme analitikleri ve Moodle bileşenlerinin etkileşim türlerini belirleme oranlarını tespit etmek amacıyla araştırmacı tarafından tasarlanan uzman görüşü formu kullanılmıştır. 14 hafta boyunca Moodle ÖYS üzerinden sürdürülen ders sonrası öğrencilerin Sorgulama Topluluğu gerçekleşme düzeyleri, çevrimiçi etkileşim puanları ve başarı düzeyleri arasındaki ilişki `Çok Boyutlu Ölçekleme Analizi`, `Uyum Analizi` ve `Bağımsız Örneklemler t-Testi` aracılığıyla analiz edilmiştir. Sonuç olarak çevrimiçi öğrenme ortamındaki etkileşimlere ilişkin sistem kayıtlarından elde edilen verilerin çok boyutlu ölçekleme analizi ve uyum analizi çerçevesinde değerlendirilerek STM bileşenleriyle ilişkilendirilmelerinin mümkün olabileceği görülmüştür. Ayrıca tüm buradalık ve etkileşim puanlarının yüksek ve düşük olma durumları ile akademik başarıdaki başarılı ya da başarısız olma durumlarının uyuştuğu görülmüştür. Student centered interactions in online learning environments are considered as a key component of online learning environments. As technologies used in online learning environments evolve, the identification of communities established to realize learning objectives by taking students from different perspectives into the interactions of learners with their teachers and peers, and their involvement in learning environments have been among the most important works of recent years. The community formed by the definitions made at this point are covered in the `Community of Inquiry (CoI)`. Also many theoretical explanations and practice studies in this area are in the evaluations considering this model.This study aims to determine the realisation of The Community of Inquiry by learning analytics through the interactions of learners in online learning environments. Relational study was conducted with 49 students, continuing their education in Recep Tayyip Erdogan University, Computer Programming department. Community of Inquiry Model Scale is used as data collection tool in this study to determine student's realisation of community of inquiry constructs. Also, Moodle Learning Management System (LMS) data is used to determine students' interactions and predicting their scorss of community of inquiry constructs. A model based on the expert opinions is developed inorder to transform the data reflecting the interactions in to the community of inquriy constructs. Learning analytics techniques were implemented to gather and analyze data from the students' behaviors while using Moodle components. After 14 weeks of practice, the relationship between students' STM presence perception levels, online interaction scores and achievement levels were analyzed through `Multidimensional Scaling Analysis`, `Correspondence Analysis` and `Paired-Sample t-Tests`. The results indicated that the data obtained from the system related to the interactions in the online learning environment can be evaluated in the context of multidimensional scaling analysis and correspondence analysis analyzes and associated with STM components. In addition, all presences, and the interaction with the state of being successful in the academic achievement of high and low levels or the failed status has been shown to match. In the study, some suggestions have been made depending on both the research results and the researcher's experiences.
Collections