EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 181-200 of 472
-
Lise modern fizik ünitesine yönelik 7E öğretim modeline uygun tasarlanan materyalin etkisinin incelenmesi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Önceki fizik öğretim programlarında bilgi temelli olan fizik ders kitapları, etkinlik temelli bir yapıya dönüştürüldü. Bu nedenle, öğrenci ve öğretmenlerin faydalanabileceği örnek ders materyallerine ihtiyaç duyulmaktadır. ... -
Üniversite öğrencilerinde gözlenen saldırganlık eğilimlerinin açıklanmasına dönük bir model
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Psikoloji alanındaki bazı yaklaşımlar (ör. psikanaliz) saldırganlığı doğuştan getirilen, bazıları ise (ör. davranışçılık) sonradan kazanılan bir davranış olarak tanımlar. Bununla birlikte bu davranışın kalıtım-çevre ... -
EGS (DNR) tabanlı öğretim yönergesi kullanılarak öğretmen adaylarının sahip oldukları biyolojik anlama şekilleri ve düşünme yollarının geliştirilmesi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma ile EGS tabanlı öğretim yönergesinin Biyolojiyi öğrenme ve öğretme sürecine uygulanması amaçlanmıştır. EGS; kendisini oluşturan Etkileşim, Gereklilik ve Sorgulama prensiplerinin baş harfleridir. Etkileşim anlama ... -
İtme, momentum ve çarpışmalar konusuyla ilgili bağlam temelli öğrenme yaklaşımına dayalı açıklama destekli REACT stratejisine göre geliştirilen etkinliklerin etkisinin araştırılması
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)REACT stratejisi bağlam temelli öğrenme yaklaşımının uygulamalarından birisi olup, seçilen bir konu günlük yaşamla ilişkili bağlam(lar) içerisinde öğretilmesidir. Ancak REACT stratejisinin uygulanması esnasında karşılaşılan ... -
İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının öğretme bilgilerinin, inanışlarının ve öğrenme fırsatlarının üniversiteler ve TEDS-M sonuçlarına göre karşılaştırılması
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada İlköğretim Matematik Öğretmeni Adayları (İMÖA)'nın pedagojik matematik bilgileri, İnanışları ve deneyimledikleri öğrenme fırsatlarını ilk aşamada Türkiyede'ki fakülteler ve bölgeler arasında, ikinci ... -
Akademik ertelemenin bazı psiko-sosyal değişkenlere göre açıklanması ve gerçeklik terapisine dayalı akademik erteleme ile başa çıkma eğitim programının etkiliğinin sınanması
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın üç temel amacı bulunmaktadır. Birincisi, üniversite öğrencilerinin akademik erteleme davranışlarını akılcı olmayan inançlar, öz-yeterlik inancı, kendilik algısı ve olumsuz değerlendirilme korkusunun ne ... -
Ortak bilgi yapılandırma modeline dayalı öğretim materyali tasarlama, uygulama ve modelin etkililiğini değerlendirme çalışması: Işık ve ses ünitesi örneği
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, ortaokul 6. Sınıf Fen ve Teknoloji dersinde yer alan `Işık ve Ses` ünitesine ait konuların öğretilmesinde OBYM'yi esas alan öğretim materyalinin tasarlanması, uygulanması ve modelin öğrencilerin ... -
Yapısalcı ve bilgisayarla öğretim uygulamalarının hücre bölünmeleri ve üreme ünitesinin öğretimine etkisi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, `Hücre Bölünmesi ve Üreme` ünitesinin öğretiminde 2008 ortaöğretim 10. sınıf biyoloji dersi öğretim programına uygun olarak hazırlanan yapısalcı aktivitelerin ve bilgisayarla öğretim etkinliklerinin ... -
Beden eğitimi öğretmeni adaylarının bilişötesi öğrenme stratejileri, akademik öz-yeterlikleri ve öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı; beden eğitimi öğretmeni adaylarının bilişötesi öğrenme stratejilerini, akademik öz-yeterlik algılarını ve öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarını bazı değişkenlere göre incelemek ve aralarındaki ... -
11. sınıf Türkiye Cumhuriyeti İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersinde ölçme ve değerlendirme konusunda tarih öğretmenlerinin görüşleri (Trabzon ili örneği)
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Eğitimin temelini Eğitim Bilimlerinin oluşturduğunu düşünürsek, Eğitim Bilimlerinin temelini de `Ölçme Ve Değerlendirme` oluşturmaktadır. Okul eğitimi dendiği zaman ilk akla gelen öğretmenin performansı ve öğrencinin öğrenme ... -
Grafik tasarım dersinde zihin haritası uygulamaları
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı; zihin haritası tekniğinin `Grafik Tasarım` dersinde kullanılabilirliğini test ederek, öğretmen adaylarının teknikle ilgili düşüncelerini almaktır. Araştırmada öntest-sontest kontrol gruplu deneme ... -
Sistem tabanlı teknoloji liderliği modeliyle öğrenme ortamlarına teknoloji entegrasyonunun değerlendirilmesi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı; farklı alan öğretmenlerinin derslerine teknoloji entegrasyonunu gerçekleştirebilmelerinde teknoloji liderlerinin etkisini değerlendirmektir. Teknoloji entegrasyonu sürecine yönelik ortaya konulan ... -
Okuduğunu anlama ve yazma becerisinin aksiyon araştırması aracılığı ile geliştirilmesi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, ilköğretim ikinci sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama ve yazma becerileri bilimsel yöntemler kullanılarak geliştirilmeye çalışılmıştır.Araştırma, eleştirel kuram yaklaşımı çerçevesinde yürütülen bir aksiyon ... -
Trabzon ilindeki amatör ve profesyonel futbol kalecilerinin antropometrik ve somatotip özelliklerinin karşılaştırılması
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, Trabzon ilindeki profesyonel ve amatör takımlarda oynayankalecilerin antropometrik ve somatotip özelliklerinin karşılaştırılmasıdır.Bu araştırma betimsel araştırma kapsamına giren Survey (Alan tarama) ... -
Üniversite öğrencilerinde beş faktör kişilik, akademik öz-yeterlik, akademik kontrol odağı ve akademik erteleme
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Üniversite öğrencilerinin akademik erteleme davranışını belirleyen çok sayıda değişken bulunmaktadır. Bu çalışmanın temel amacı üniversite öğrencilerinde beş faktör kişilik, akademik öz-yeterlik, akademik kontrol odağı ve ... -
Beden eğitimi öğretmenlerinin zaman yönetimi becerilerinin incelenmesi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı; beden eğitimi öğretmenlerinin genel zaman yönetimine ilişkin görüşlerini belirlemektir. Ayrıca çalışmada; cinsiyet, kıdem, eğitim durumu, çalışılan okul türü, medeni durum, kadro durumu, yaş ve zamanı ... -
İlk Türk Dili ve Edebiyatı ders kitapları üzerine inceleme 1870-1910 (Mi`Yaru`l-Kelam - Tedrisat-ı Edebiye - Tarih-i Edebiyat-ı Osmaniye)
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Osmanlı Devleti XVIII. yüzyıldan sonra batı karşısında üstünlüğü kaybetmiş ve çözüm arayışlarına başlamıştır. Bu çözüm arayışları sonucunda yenileşme hareketleri başlamış ve sosyal, siyasi ve kültürel alanlarda önemli ... -
Öğretmen adaylarının matematik öğretme bilgilerinin incelenmesi: Cebir örneği
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Öğretmenlerin okullarda verilen eğitimin niteliğini belirleyen kişiler oldukları düşünüldüğünde, matematik öğretmenlerinin sahip oldukları öğretme bilgileri öğrencilerin matematik başarılarını doğrudan, eğitimin kalitesini ... -
Polya`nın problem çözme adımlarına göre hazırlanmış yapay zeka tabanlı öğretim ortamının öğrencilerin problem çözme süreçlerine etkisi
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Genel olarak dünya'da matematik programları, öğrencileri matematiksel düşünme gücü gelişmiş iyi birer problem çözücü olarak yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Bu nedenle problem çözme becerileri matematik becerileri arasında ... -
Maddenin tanecikli yapısı ünitesine yönelik zenginleştirilmiş bilgisayar destekli öğretim materyalinin geliştirilmesi ve etkililiğinin araştırılması
(KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, ilköğretim 6. sınıf, Maddenin Tanecikli Yapısı ünitesine yönelik olarak yapılandırmacı yaklaşımın 5E modeline göre geliştirilen zenginleştirilmiş BDÖ materyalinin öğrencilerin başarısına, alternatif ...