Yapısalcı ve bilgisayarla öğretim uygulamalarının hücre bölünmeleri ve üreme ünitesinin öğretimine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, `Hücre Bölünmesi ve Üreme` ünitesinin öğretiminde 2008 ortaöğretim 10. sınıf biyoloji dersi öğretim programına uygun olarak hazırlanan yapısalcı aktivitelerin ve bilgisayarla öğretim etkinliklerinin geleneksel yönteme oranla kazanımlara erişi düzeyi üzerine etkisini incelemektir. Çalışma yarı deneysel yöntem kullanılarak yürütülmüştür. `Hücre Bölünmeleri ve Üreme` ünitesi konularının öğretimine yönelik olarak yapısalcı ve bilgisayarla öğretim uygulamaları hazırlanmıştır. Ayrıca, öğrenci ders rehber materyali, öğrenci çalışma rehber materyali, öğretmen rehber materyali ve çalışma yaprakları hazırlanmıştır. Asıl çalışma bir devlet lisesinin üç farklı sınıfında öğrenim görmekte olan toplam 85 öğrencinin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın verileri Hücre Bölünmeleri ve Üreme Ünitesi Kavram Testi; İletişim Becerileri, Tutum ve Değerler Ölçeği; Bilimsel Araştırma ve Bilimsel Süreç Becerileri Testi; Bilim-Teknoloji-Toplum-Çevre üzerine görüşler formu aracılığı ile toplanmıştır. Elde edilen veriler; Bağımlı t-Testi, Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi, Tek Yönlü Varyans Analizi, Kruskal Wallis H Testi ve Quade Testi kullanılarak analiz edilmiştir. Yapılan uygulamalar sonucunda yapısalcı, bilgisayarla ve geleneksel öğretim yöntemleri kullanılarak gerçekleştirilen öğretim uygulamalarının öğrencilerin kavramsal anlamalarını arttırdığı belirlenmiştir. Ayrıca, yapısalcı öğretim etkinliklerinin bilgisayarla ve geleneksel öğretim etkinliklerine oranla öğrencilerin kavramsal anlamalarını daha fazla arttırdığı tespit edilmiştir. Yapısalcı, bilgisayarla ve geleneksel öğretim yöntemlerinin öğrencilerin iletişim becerileri, tutum ve değerler, bilimsel araştırma ve bilimsel süreç becerileri ve fen-teknoloji-toplum-çevre üzerine görüşleri ile ilgili kazanımlarına toplam erişi düzeylerinde bir değişim oluşturmadığı belirlenmiştir. Sonuç olarak, kavram öğretimi ile ilgili öğretim süreçlerinde yapısalcı öğretimin geleneksel ve bilgisayarla öğretime oranla daha fazla tercih edilmesi gerektiği ortaya konmuştur.Anahtar Kelimeler: Öğretim Programı ve Öğretim; Hücre Bölünmeleri ve Üreme; İletişimBecerileri Tutum ve Değerler; Bilimsel Araştırma ve Bilimsel Süreç Becerileri; BilimTeknoloji-Toplum-Çevre;Bilgisayarla Öğretim; Yapısalcı Öğrenme. The purpose of this study is to investigate the effects of constructivist activities and computer used teaching activities which designed considering the 2008 secondary education 10th grae biology lesson curriculum with respect to traditional instruction on to the access level of the objectives. The study was conducted through using quasi experimental design. The constructivist and computerized teaching activities were prepared for the instruction of the `Cell Division and Reproduction` unit. In addition, a student course guide material, a student workbook guide material, a teacher guide material, and worksheets were prepared to use during the implementations. The main study was performed with the participation of 85 grade 10 students from the three different biology classes of a state high school. The data of the study was collected through the Cell Division and Reproduction Unit Concept Test; Communication Skills, Attitudes, and Values Scale; Scientific Research and Scientific Process Skills Test; Views on Science-Technology-Society-Environment Form. The collected data were analyzed through the Depended t-Test, Wilcoxon Signed Rank Test, One Way Analysis of Variance, Kruskal Wallis H Test, and Quade Test. As a result of the implementations, it was identified that the instructional implementations performed by adopting constructivist, computer augmented, and traditional methods increased the conceptual understandings of the students. Besides, it was determined that the effects of constructivist instruction activities were statistically more positively significant with respect to the computer augmented and traditional methods on conceptual understandings of students. It was detected that there was no statistically significant effect of constructivist, computer used, and traditional instructional methods on communication skills, attitudes, and values, scientific research and scientific process skills, and views on science-technology-society-environment of the students. Consequently, it was executed that constructivist teaching need to be preferred more than computerized and traditional teaching for concept teaching processes.Keywords: Curriculum and Instruction; Cell Division and Reproduction; CommunicationSkills, Attitudes and Values Scale; Scientific Research and Scientific Process Skills;Science-Technology-Society-Environment; Computers in Teaching; ConstructivistLearning.
Collections