Fen bilgisi öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması sürecinde elektromanyetizma konusu ile ilgili pedagojik alan bilgilerinin araştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın temel amacı; Fen Bilgisi öğretmen adaylarının, elektromanyetizma konusuna ilişkin pedagojik alan bilgilerine öğretmenlik uygulaması dersinin etkisini belirlemektir. Nitel araştırma metodolojisinin desenlerinden biri olan durum çalışması (örnek olay) yöntemiyle gerçekleştirilen araştırmanın, çalışma grubunu 2009- 2010 öğretim yılında bir devlet üniversitesinin Fen Bilgisi Öğretmenliği Bölümü'nde son sınıfta okuyan 6 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Çalışma grubu belirlenirken 27 öğretmen adayından, ilköğretim 8. sınıf Yaşamımızdaki Elektrik ünitesinde yer alan elektromanyetizma konusu ile ilgili kavramları içeren bir kavram haritası oluşturmaları istenmiştir. Hazırlanan rubrikle değerlendirilen kavram haritalarının sonuçlarına göre, maksimum çeşitlilik örneklemesi yoluyla, farklı bilgi düzeylerindeki öğretmen adaylarının araştırmaya katılması sağlanarak, problemin farklı boyutlarının ortaya çıkarılması hedeflenmiştir. Araştırma verileri, araştırmanın başında oluşturulan alt problemler de dikkate alınarak gözlem, mülakat ve doküman analizi yöntemleri kullanılarak toplanmıştır. Derslerin video kayıtlarının ve diğer dokümanların hazırlanan rubriklerle değerlendirilmesi ve yarı yapılandırılmış mülakatların analizi pedagojik alan bilgisinin farklı boyutları göz önünde bulundurularak yapılmıştır.Araştırmanın çalışma grubundan elde edilen veriler, öğretmen adaylarının teorikte yapılandırmacı yaklaşım hakkında sahip oldukları bilgileri, pratikte yansıtamadıkları yönündedir. Öğretmenlik uygulaması dersi ile öğretmen adaylarının özellikle öğretim programı bilgilerinde gelişme olmuştur. PAB'ın diğer bileşenlerindeki gelişmeleri görebilmek için daha uzun süreli çalışmalara ihtiyaç vardır.Anahtar Kelimeler: Pedagojik Alan Bilgisi, Öğretmenlik Uygulaması Dersi, Fen Bilgisi Öğretmen Adayı, Elektromanyetizma. The basic aim of this study is to determine the effect of the Course of Teaching Practice on Prospective Teachers? Pedagogical Content Knowledge as to electromagnetism. The study group of the research carried out through a case study, a form of qualitative research methodology, is made up of six prospective final year prospective science teachers who study at the Science Department of A State University in the year of 2009-2010. When the study group was determined, twenty seven prospective science teachers were asked to make a concept map including the concepts on electromagnetism presented in Unit called `Electricity in our lives? in the science book which belongs to 8th grade Primary-School students. According to the results obtained from the concept map assessed with the rubric prepared, the aim here is to establish the various aspects of the problem via maximum diversity sampling with the inclusion of prospective teachers at different levels in the research, The research data were collected with the usage of observation, interview and document analysis method with the consideration of the sub-problem section at the beginning of the research. The assessment of course video records and other course documents through the rubrics prepared and the analysis of the semi-structured interviews were made with the consideration of different aspects of pedagogical content knowledge. The results obtained indicated that-prospective teachers did not put the knowledge they theoretically have into practice. -prospective teachers were able to improve their knowledge of curriculum in particular with The Course of Teaching Practice. -a more time-taking study is required to be made to see the improvements the other elements of PAB have undergone.Key Words: Pedagogical Content Knowledge, Teaching Practice, Science Student Teacher, Electromagnetism
Collections