İlköğretim öğretmenlerinin teknolojiyle öğrenme-öğretme süreçlerini bütünleştirme düzeylerine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, ilköğretim öğretmenlerinin teknolojiyle öğrenme-öğretme süreçlerini bütünleştirebilme düzeylerine ilişkin görüşleri incelenmektedir. Bu doğrultuda, hizmet öncesi öğretmen eğitimindeki teknoloji içerikli dersler kapsamında öğretmenlerin sahip oldukları bilge ve becerilerin çağdaş eğitim sisteminin ihtiyaçlarını karşılayabilecek nitelikte olması önem arz etmektedir. Tarama modelinde gerçekleştirilen araştırmanın çalışma grubunu 2010-2011 eğitim-öğretim yılında ilköğretim okullarında görev yapan, görev süresi 1-5 yıl olan sınıf ve branş öğretmenleri oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen kişisel bilgi formu ve ?Öğretmenlerin Teknolojiyle Öğrenme-Öğretme Sürecini Bütünleştirme Düzeylerini Belirleme Ölçeği? kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, öğretmenlerin teknolojiyle öğrenme-öğretme sürecini bütünleştirebilme düzeylerine yönelik kendilerini algılayış biçimlerinin olumlu olduğu belirlenmiştir. Öğretmenlerin kendilerini en iyi düzeyde temel teknoloji kullanımı alt boyutunda gördükleri ifade edilirken, teknolojiyle öğrenme-öğretme sürecinin bütünleştirilmesinde sahip oldukları yeterliklerin gelişmesinde hizmet öncesi öğretmen eğitiminde alınan teknoloji içerikli derslerin etkisinin meslek yaşamında edinilen deneyimlerin etkisine göre daha az olduğu belirlenmiştir. Özellikle hizmet öncesi öğretmen eğitiminde teknolojiyle bütünleştirilmiş öğretim planları tasarlayıp öğretmenlik staj döneminde uygulamaya geçirmede eksiklerin olduğu saptanmıştır. Ders ile ilgili etkinliklerde bilgisayarın, internetin, projeksiyonun ve ders yazılımlarının kullanım durumlarının, öğretmenlerin teknolojiyle öğrenme-öğretme sürecini bütünleştirebilme düzeylerine yönelik görüşlerinde olumlu etkiye sahip olduğu görülmüştür. Öğretmenlerin yeni teknolojilerden olan akıllı tahtayı getireceği avantajlardan haberdar olmalarına karşın ders içi etkinliklerde kullanmadıkları belirlenmiştir. In this study, primary school teachers? opinions related to levels of integrating technology with teaching-learning process were examined. Accordingly, within the scope of the technology contented courses in the pre-service teacher education, teachers? knowledge and skills must open to developments to meet the needs of the modern education system. The scan model was composed of the 1-5 years tenure primary school teachers and served in 2010-2011 academic year. As data collection tools, personal information form developed by the researcher and ?Determination Scale of primary school teachers? levels of integrating technology with teaching-learning process ` were used. At the end of the research, it was stated that teachers have a positive point of view about their levels of integrating technology with teaching-learning process. As it was mentioned that teachers saw themselves in the best level on the use of basic technology sub-dimension, it was stated that effect of the technology contented courses taken in the pre-service teacher education on developing their qualifications of integrating technology with teaching-learning process was less than the effects of the experiments gained during the career. Especially, in the pre-service teacher education it was stated that there were some defectiveness in designing technology contended lesson plans and applying them in the teacher training stage. It was seen that the use of computer, internet, projection and educational software had a positive effect on teachers? opinions about the levels of integrating technology with teaching-learning process. It was stated that in spite of the fact that teachers were aware of advantages of the smart board, one of the new technologies in education; they did not use it in lesson activities.
Collections