Okul öncesi öğretmenlerinin sınıf içi matematik uygulamalarının okul öncesi eğitim programına uyumluluğu
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Son zamanlarda yenilenen eğitim ve öğretim programlarıyla birlikte matematik eğitimi alanında yapılan araştırmalar artmaya başlamıştır. Bununla birlikte yenilenen programların uygulayıcısı olan öğretmenleri merkeze alan çalışmalar dikkatleri üzerine çekmiştir. Ancak okul öncesi eğitimde bu anlamda çok fazla çalışma bulunmamaktadır. Programın genel uygulamaları kapsamında çalışmalar yapılmışsa da okul öncesi öğretmenlerinin sınıf içi matematik uygulamalarına yönelik çalışmalara rastlanmamıştır. Bu noktadan hareketle yapılan araştırmanın amacı, okul öncesi eğitimi öğretmenlerinin 2006 yılında yenilenen OÖEP'nin beklentileriyle sınıf içi matematik uygulamalarının uyumluluğunu tespit etmektir.Çalışmada OÖEP'nin beklentileriyle öğretmenlerin bunları karşılama düzeylerini ortaya çıkarmak için özel durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. Özel durum çalışması farklı ilköğretim okullarının anasınıflarında görev yapan 8 okul öncesi eğitimi öğretmeni ile yürütülmüştür. Öğretmenlerle iki yarıyıl boyunca informal görüşmeler ve gözlemler yapılmıştır. Çalışma sonucunda, öğretmenlerin yaptıkları uygulamaların OÖEP'nin beklentilerine öncelikle fiziksel koşullar nedeniyle cevap veremediği, sınıf içi uygulamalarında matematik amaç-kazanımları yeterince ortaya koyamadığı, dolayısıyla bu amaç-kazanımlardan yararlanarak matematik kavram ve becerilerine ulaşamadığı ortaya çıkmıştır. Dolayısıyla okul öncesi öğretmenlerinin sınıf içi uygulamalarının okul öncesi eğitim programına uyumlu olmadığı sonucuna varılmıştır. Çalışma sonuçlarına dayanarak, öğretmenlerin sınıf içi matematik uygulamalarını OÖEP'nin beklentilerine yaklaştırmak için fiziksel koşullarla ilgili sorunlarını ortadan kaldırmak ve OÖEP'nin uygulamadaki etkililiğini arttırmak için okul öncesi programı geliştiren uzmanlara ve araştırmacılara çeşitli önerilerde bulunulmuştur. Ayrıca, yapılan OÖEP düzenlemelerinin istenilen şekilde gerçekleşmesi için kapsamlı ve iyi organize edilmiş öğretmen eğitimine ihtiyaç olduğu ortaya konulmuştur. Böyle bir eğitimle, okul öncesi öğretmenlerine programın sınıf içi matematik uygulamaları hakkında bilgi verilmesi, matematik uygulamalarını içeren öğretmen becerilerinin geliştirilmesi uygun bulunmuştur. There have recently been an increase in the number of the research done in the field of Mathematics Education following the Educational and Instructional Curriculum/Programs lately renewed. Meanwhile, the studies which focus on the teachers, on whom falls the application of the renewed curriculum, has already managed to receive much attention in the scientific circles. However, in this sense, not many studies exist on the field of pre-school education. Although a number of studies were conducted in parallel with the general application of the curriculum, no studies that deal with pre-school teachers? in-class mathematics applications has still been done. Hence, the aim of this study made is to establish/determine the coherency between the expectations which pre-school education teachers expect from the Pre-School Educational Curriculum renewed in 2006 and in-class mathematics applications.In order to determine the expectations of the Pre-School Education Curriculum and the teachers? level of answering them, a special-case method was used in the study. This special-case study was carried out with the eight pre-school teachers who worked in nursery-classes at different elementary schools at the time. A number of observations and hasty interviews have been made with the teachers for a period of two semesters. The results obtained indicated that teachers? applications were unable not only to meet the expectations of the Pre-School Educational Curriculum primarily due to the physical circumstance, but also to exhibit the gains expected from the objective-based gains of in-class Mathematics applications and hence they were unable to acquire Mathematical terms and skills through the objective-based gains. In parallel with the data obtained from the results of the study, a number of suggestions were made for pre-school curriculum makers/experts and researchers in the field so as to bring the teachers? in-class applications closer to the expectations of the Pre-School Educational Curriculum as well as to eliminate the issues concerned with the physical circumstance and to increase the efficiency of the Pre-School Educational Curriculum in applications. Moreover, it was found that a comprehensive and well-organized teacher-training was required to implement the requirements of the Pre-School Educational Curriculum. The results also showed that pre-school teachers should be informed of the Mathematics applications in the program and teachers? skills based on the applications of mathematics should be developed.
Collections