Fen ve teknoloji öğretmenleri için geliştirilen proje tabanlı öğretim yöntemi konulu bir destek programının etkilerinin araştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin Proje Tabanlı Öğretim Yöntemini (PTÖY) sınıflarında etkili bir şekilde kullanılabilmelerine katkı sağlamak amacıyla Öğretmenlerin Sürekli Mesleki Gelişimi (ÖSMG) modeli uyarınca profesyonel bir destek programı geliştirilmiştir. Destek programı iki aşamadan oluşmaktadır. Birinci aşamada öğretmenlere PTÖY konusunda bir hizmet içi eğitim kursu verilmiş ve bu öğretmenlerin üniversitede görev yapan akademisyenler danışmanlığında 7 grup halinde taslak projeler hazırlamaları sağlanmıştır. Bu aşamaya 14 Fen ve Teknoloji Öğretmeni katılmıştır. İkinci aşamada ise birinci aşamaya katılan Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinden seçilen ve gönüllü olan 5 öğretmenin öğrencilerine proje hazırlatmaları ve bu süreçte araştırmacı tarafından danışmanlık yapılması sağlanmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak öğretmen profil anketi, mülakat, doküman analizi ve gözlem kullanılmıştır. Anket, çalışmaya katılan öğretmenlerin demografik özelliklerini ortaya çıkarmak amacıyla kullanılmıştır. Destek programından önce uygulanan mülakat, öğretmenlerin PTÖY ile ilgili ihtiyaçlarını belirlemek için, her bir aşama sonrasında uygulanan mülakatlar ise ihtiyaçların giderilme durumlarını tespit etmek için kullanılmıştır. Öğretmenler ve öğrenciler tarafından hazırlanan projeleri değerlendirmek için Proje Değerlendirme Ölçeği kullanılmıştır. Bu ölçeğin doldurulması için doküman analizi ve gözlemlerden faydalanılmıştır. Nitel veriler NVivo 8.0 paket programı ile analiz edilirken, nicel veriler ise proje puanları ve frekanslar belirlenerek sunulmuştur. Çalışmadan elde edilen sonuçlara göre, destek programının Fen ve Teknoloji öğretmenlerinin PTÖY ile ilgili ihtiyaçlarının karşılanmasında etkili olduğu görülmüştür. Ayrıca destek programının birinci aşamasında öğretmenler tarafından, ikinci aşamasında ise öğrenciler tarafından nitelikli projelerin hazırlandığı sonucuna ulaşılmıştır. PTÖY konulu hizmet içi eğitim uygulamaları bu çalışma kapsamında kullanılan ve akademisyenler ile öğretmenlerin işbirliği halinde çalışmasını sağlayan model doğrultusunda genişletilmelidir. In this study, a professional two-stage support program has been developed in accordance with Teacher Continuous Professional Development (CPD) model that purposes to help science teachers to use effectively Project-Based Teaching Method (PBTM) in their classes. In the first stage, an in-service training course on PBT provided 14 Science and Technology Teachers to work in their small groups of two teachers. They prepared draft projects on the supervision of academics at the university. In the second stage, 5 voluntary Science and Technology teachers were asked to enable their students to prepare projects. In this process, the researcher acted as a supervisor. In the study, teacher profile questionnaire, interview, document analysis and observation were used to collect data. The questionnaire was used to reveal the demographic characteristics of participants. Pre- interview before Support Program was used to determine the needs of teachers related to PBTM, post-interview after each stage was employed to elicit the elimination of needs. Project Evaluation Rubric was used to evaluate the projects prepared by teachers and students. Document analysis and observations were used in order to fill this rubric. Document analysis were used to evaluate the reports, observations were used to evaluate the project preparation process and project presentations. While qualitative data were analyzed with NVivo 8.0 software package, quantitative data were exposed for the project scores and frequencies. Results obtained from the study showed that the support program was effective in meeting the needs of science and technology teachers on PBT. In addition, it is seen that the projects prepared by teachers in the first stage of the support program and prepared by students in the second stage are qualified. Teacher Continuous Professional Development (CPD) model should use in in-service courses related to PBTM to help science teachers to use effectively Project-Based Teaching Method (PBTM) in their classes. In addition, teachers and academicians should work collaboratively to use PBTM in classes.
Collections