Atasözlerinin değerler eğitimindeki yeri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Eğitmek ve eğitilmek bir ihtiyaçtır. Bir toplumun parçası olan birey, eğitilmeye; parçası olduğu toplum ise sağlıklı bir gelişim için eğitmeye ihtiyaç duyar. Eğitim, birikimli olarak ilerlemektedir. Eğitim geçmişi, insanoğlunun geçmişi kadar eskidir. İlkel toplumlar zamanında günlük işlerin görülebilmesi için bir kuşaktan diğerine basit bilgi aktarımı olarak kendini gösteren eğitim, zamanla daha kapsamlı bir paylaşım halini almıştır.Zamanın getirdikleri insanların yaşam şekillerini ve beklentilerini de değiştirmiştir. Değişen insan ve insanın ihtiyaçları her alanda olduğu gibi eğitim alanında da bazı yeni adımları gerekli hale getirmiştir. Değerler eğitimi kavramı, bu gerekliliğin bir sonucudur.Değerler eğitimi konusunda başvurulan pek çok kaynak ve çalışma mevcuttur. Atasözleri de milli, manevi değerleri bireylere kazandırmak için başvurulabilecek kaynaklar olması açısından önemlidir.Çalışmada atasözlerimiz ve bu atasözlerinin ilettiği değerler tespit edilmiştir. Bu sayede bireye kazandırılmak istenen değerler ve bunlara erişmede başvurulabilecek atasözleri belirlenmiştir. Bireylerin yabancısı olmadığı, iç içe olduğu birer başvuru kaynağı olan atasözlerinin değerler eğitimi konusunda fayda sağlayama durumu üzerinde durulmuştur. It is a necessity to educate and be educated. Individual who is part of a society need to be educated and the society which hold the individuals together need to educate in order to develop in a healthy way. The history of education is old as much as the history of humanity. In primitive societies, the education was like convey the basic information from one generation to another so as to make daily routines and in the length of time, it became a more comprehensive sharing.In the course of time, the form of the people?s life and their expectations have changed owing to the new things which comes with technology and the others? Modifying conditions made it necessary to take steps in education field. ?Value education? concept is a result of this change.There are many sources have been referenced in education and work values. Proverbs national, moral values is important for individuals to be useful resources could be used to give. In this study, it is ascertained proverbs and values conveyed by proverbs. In this way, the desired values which bring in to individual and proverbs which illustrate these values. Because the individuals are not unfamiliar to proverbs and they can reach them as a source of reference, this study is emphasized that they are useful for values education.
Collections