Çevre için eğitimde alternatif öğretim etkinliklerinin öğrencilerin başarı ve tutumlarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın temel amacı, ozon tabakasının incelmesi, sera etkisi ve küresel ısınma gibi küresel boyut kazanmış çevre sorunları ile ilgili hazırlanan alternatif öğretim etkinliklerinin ilköğretim öğrencilerinin akademik başarı ve çevresel tutumları üzerindeki etkisini tespit etmektir. Araştırmada ön test ve son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2011?2012 eğitim öğretim yılında Rize'de iki farklı ilköğretim okulunda öğrenim gören toplam 55 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen Akademik Başarı Testi, literatürden temin edilen İlköğretim Öğrencileri İçin Çevre Tutum Ölçeği ve Fen ve Teknoloji Öğretim Programı'ndan temin edilen Öğrenci Öz Değerlendirme Formu kullanılmıştır. İstatistiksel işlemler SPSS 16.0 paket programıyla çözümlenmiştir. Deney ve kontrol gruplarının ön ve son test puanlarında anlamlı bir fark olup olmadığını öğrenebilmek için bağımsız t-testi kullanılmıştır. Ayrıca deney ve kontrol gruplarının başarı ve tutum değişkenlerinin etkileşimlerinin nasıl olduğu hakkında bilgi almak için Pearson Korelâsyon katsayısı hesaplanmıştır. Öğrencilerde ozon tabakasının incelmesi, sera etkisi ve küresel ısınma gibi küresel boyut kazanmış çevre sorunları ile ilgili kavram yanılgıları olduğunu ortaya konmuştur. Uygulama sonrasında deney ve kontrol grupları arasında öğrencilerin başarı seviyesi açısından deney grubunun lehine anlamlı bir fark bulunurken, çevre konularına karşı tutumları açısından anlamlı bir farklılık görülmemiştir. Öğrencilerin başarısı ve tutumları arasında zayıf da olsa pozitif bir ilişki tespit edilmiştir. Bu bağlamda alternatif öğretim etkinliklerinin öğrencilerin akademik başarısı üzerinde olumlu etkisi olduğu sonucuna varılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre çevre için eğitim sürecinde öğrencilere geleneksel öğretim yöntemlerinden ziyade, yaparak ve yaşayarak aktif bir şekilde katılabilecekleri öğretim etkinliklerinin sağlanması önerilmiştir. The main purpose of this research is to determine effectiveness of alternative instructional activities on students? academic achievement and environmental attitude about global problems which are known environmental issues, such as thinning of the ozone layer, greenhouse effect, global warming. In the research, pre-test and post-test semi-experimental design was used. The samples of the research were 55 students who were in two different elementary schools in Rize during the academic year of 2011-2012. The data were collected with ?Academic Achievement Test? which was developed by the researcher and ?Environment Attitude Questionnaire for Elementary School Students? which was taken from literature and ?Self-Assessment Form for Elementary School Students? which was taken from Elementary Science and Technology Curriculum. The data of the research were analyzed by SPSS 16.0 package software programme. Independent t-test was used to find out whether there is a meaningful difference between experimental and control groups by pre-test and post-test. Furthermore, Pearson Correlation calculation was utilised to see variables of success and attitudes and how their interactions in experimental and control groups. The results of independent t test showed that there was significant difference between the experimental and control group on the students? achievement levels. This difference was in favour of the experimental group. Whereas there was no significant difference regarding students? environmental attitudes between the experimental and control group. Pearson Correlational analysis results showed that there is a weak and positive relationship between the sample?s achievement and altitude. In this sense, it was reached a conclusion that alternative instructional activities had positive affect on academic achievement. According to the results of the research, it was recommended that the students could be provided activities in which they could be involved actively by doing-and-living rather than traditional teaching methods in process of education for environment.
Collections