Muzaffer İzgü`nün romanlarının değerler eğitimi açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın temel amacı Muzaffer İzgü'nün romanlarını değerler eğitimi açısından incelemektir. Araştırmanın birinci bölümünde problem durumuna bağlı olarak alt problemler, tezin önemi ve amacı, sınırlılıklar, sayıtlılar belirtilmiş; konuyla ilgili araştırmalara kısaca yer verilmiştir. Araştırmanın ikinci bölümünde değerin tanımı, işlevi, özellikleri, sınıflandırılması, değer eğitimi, değer eğitimi yaklaşımları, Türk Milli Eğitim Sisteminde değerler, Türkçe dersinde değerler eğitimi, edebiyatın değerleri aktarmadaki rolü, roman türünün özellikleri, Muzaffer İzgü'nün hayatı, edebi kişiliği ile ilgili kavramsal bir çerçeve oluşturulmuştur.Araştırmada betimsel nitelikte tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini yazarın 1971-2003 yılları arasında yayımlanan 12 romanı oluşturmaktadır. Araştırma için öncelikle Sosyal Bilgiler ve Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretim Programı'ndaki değerler baz alınarak 25 değerin yer aldığı bir liste oluşturulmuştur. Romanlar listede yer alan değerler doğrultusunda teker teker taranmıştır. Taramanın ardından elde edilen veriler not alınmıştır. Her değer için ayrı başlık açılarak ilgili değer tanımlanmış, değerin bulunduğu sayfa numaralarını gösteren tablolar eklenmiştir. Ardından eserlerde değerin hangi boyutlarıyla işlendiği romanlardan alıntılarla ifade edilmiş, değerlerle ilgili sonuçlara ulaşılmıştır.Araştırma sonunda romanlarda en çok sevgi değerine rastlanılmıştır. Sevgi değerini sırasıyla saygı, yardımlaşma, çalışkanlık ve temizlik izlemiştir. Alçakgönüllü olma değeri romanlarda hiç tespit edilmemiştir. Eserlerde en az yer alan değerler ise sırasıyla barış, tutumlu olma, bilimsellik ve cesur olmadır.Sigara ve içki içen kahramanlara sıkça yer verilmesi sağlıklı olmaya önem verme değeri ile çelişmiş, özellikle içki sahnelerinin ve argo ifadelerin romanlarda bulunması değerler eğitimi açısından eserlere ait olumsuz özellikler olarak tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Değer, Değerler Eğitimi, Roman, Muzaffer İzgü The basic aim of of this research is to examine Muzaffer İzgü?s novel is terms of values? education. In the first part of the research, a conceptual area about the definition, function, feature, calassification of value; education of value, approaches of value education, values of Turkish education system; the roles of education for transfering values, the feautres of novel, the life?s of Muzaffer İzgü, his literary personality is composed.Descriptive scanning model is used in the research. The universe of the research is composed with author?s twelve novels that one published between 1971 and 2003. Sampling group is composed with these 12 work of art.First of all, a list with 25 value according to the values in educatin programs of Social Science and Religious Culture and Ethics is composed. Novels are scanned in the line with the values in the list one by one. The datas that are obtained after the scanning are mada notes. Titles for each value are determined and related value is introduced. The tables that are shown the numbers of valus? page one added. Then, the dimensions of the value that are explained in the work of art are expressed with the quatation from novels and results about values are appeared.In the end of the research, affection values is encountered mostly in the novels. Respect, solidarity, diligence, cleanliness follow the affection value. Value of modesty is not determined in the novels. The values that one mentioned at least in the novels are peace, frugality, science, courage. Chorocters who smoke and drink alcohl are stated very much and this contradicts with the value of importance of healt. Especially, scenes of achol and slong which are avalidde in the nevels ere stated that as a negative feature of novels.Key Words: Value, Value Education, Novel, Muzaffer İzgü
Collections