EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 101-120 of 169
-
Okul iklimine ilişkin öğretmen ve müdür davranışları ile örgütsel bağlılık ilişkisinde işkolikliğin aracılık etkisi
(DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-04-02)Bu çalışma okul iklimine ilişkin öğretmen ve okul müdürü davranışları ile öğretmenlerin örgütsel bağlılığı arasındaki ilişkide işkolikliğin aracılık etkisini belirlemek amacı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma ilişkisel ... -
4.sınıf öğrencilerinin oluşturdukları metinlerin üstyapı incelemesi
(DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin yazdıkları öykülerinmetin üst yapı unsurları doğrultusunda çözümlenmesidir. Araştırmada temel nitelaraştırma deseni kullanılmıştır. Araştırma 2014-2015 öğretim yılında ... -
Türkiye`de öğretmen açığının giderilmesinde başvurulan alternatif uygulamaların incelenmesi
(DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-04-02)Türkiye'de Öğretmen Açığını Gidermede Başvurulan Alternatif Uygulamaların İncelenmesi (1961-1996)Türkiye'de 1961 yılından itibaren öğretmen istihdamı konusunda yaşanan alternatif kaynakların kullanımı sorunu ... -
Sosyal bilgiler öğretmenlerinin küresel vatandaşlık ve sosyal bilgiler dersinde küresel vatandaşlık eğitimine yönelik algı ve görüşleri
(DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-04)Bu çalışma, Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin küresel vatandaşlık algıları ve Sosyal Bilgiler dersinde küresel vatandaşlık eğitimine yönelik görüşlerini incelemek amacıyla yapılmıştır. Temel nitel araştırma modeli kullanılan ... -
Ortaokul öğrencilerinin telaffuz hataları üzerine bir inceleme
(DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-01-12)Ortaokul Öğrencilerinin Telaffuz Hataları Üzerine Bir İncelemeKonuşma insan iletişiminde en etkili, en hızlı ve en pratik yollardan biridir. Toplumsal yaşamın vazgeçilmez bir ögesidir. Etkili bir iletişim başarı için, ... -
Etkileşimli tahtanın Türkçe dersinde kullanımının ortaokul öğrencilerinin akademik başarı ve tutumlarına etkisi
(DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-04-02)Etkileşimli tahtanın Türkçe dersinde kullanımının ortaokul öğrencilerinin akademik başarı ve tutumlarına etkisiBu araştırmanın amacı, Etkileşimli tahtanın Türkçe dersinde kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına, ... -
İlkokul 3. ve 4. sınıf kaynaştırma öğrencileri hakkında akran görüşleri: Bir olgubilim çalışması
(DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-04-02)Son yıllarda özel eğitim ve kaynaştırma alanındaki çalışmalar hızkazanmıştır. Ancak alanyazındaki çalışmalara bakıldığında kaynaştırmauygulamaları hakkında akran görüşü alınanların sayıca yetersiz olduğugözlenmiştir. ... -
Sözlüğüm defterde uygulamasının ortaokul öğrencilerinin söz varlığına etkisi
(DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-26)Bu araştırmada araştırmacı tarafından geliştirilen Sözlüğüm Defterde uygulamasının ortaokul öğrencilerinin söz varlığına etkisini ortaya koymak ve ortaokul öğrencilerinin söz varlığının geliştirilmesine yönelik öneriler ... -
Okuma ajandasının ortaokul öğrencilerinin söz varlığı geliştirmeye yönelik tutumlarına ve akademik başarılarına etkisi
(DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-01-03)Dil becerilerinin edinilmesi ve sergilenmesinde önemli rol oynayan söz varlığı, bir dilin anlama ve anlatma kabiliyetinin taşıyıcısı olan sözcük ve söz gruplarını kapsar. Ortaokullarda sürdürülmekte olan Türkçe derslerindeki ... -
Okul müdürlerinin itibarını etkileyen bileşenlerin belirlenmesi
(DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, okul müdürlerinin itibarını etkileyen bileşenleri belirlemektir. Bu amaçla; çalışma grubuna alınan devlet ilkokulu, ortaokulu ve liselerinde görev yapan yönetici ve öğretmenler ile devlet liselerinde ... -
Okul öncesi öğretmenlerinin değerler ve değerler eğitimi hakkındaki görüşleri ile sınıf içi uygulamalarının incelenmesi
(DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-09-28)Değerler eğitimi kişinin değerleri içselleştirip ona bağlı bir kişilikoluşturmasını sağlayan bir süreçtir. Bireylerin değerleri kazanmasında eğitim çokönemli bir rol oynamaktadır. Eğitim ortamlarında uygulanan tutum ve ... -
Hafif düzeyde zihinsel engelli öğrencilerin okuma ve anlama becerilerinin tekrarlı ve renkli metinlerle okuma yöntemiyle geliştirilmesi: Bir eylem araştırması
(DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-04-02)Bu araştırmada hafif düzeyde zihinsel engelli öğrencilerin okuma ve anlama becerilerinin tekrarlı ve renkli metinlerle okuma yöntemiyle geliştirilmesi hedeflenmiştir. Çalışma nitel araştırma türlerinden eylem araştırması ... -
Şarkılaştırılmış noktalama işareti etkinliklerinin 8. sınıf öğrencilerinin noktalama işaretlerini kullanma başarılarına etkisi
(KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-11-11)İnsanların arasında anlaşmayı sağlayan, kültürün en önemli taşıyıcısı dildir.Anne karnında edinilmeye başlayan ana dil, çevre ve okulla şekillenir. Türkçedersinde belli kazanımlar doğrultusunda aşama aşama verilmeye ... -
Ortaöğretim öğretmenlerinin özerklik davranışları ile iş doyumları arasındaki ilişki
(DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-04-02)Bu araştırmada öğretmenlerin özerklik davranışları ile iş doyumları arasındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma tarama modelinde desenlenmiştir. Araştırmanın örneklemi Balıkesir ilindeki kamu ortaöğretim ... -
Diksiyon etkinliklerinin ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin konuşma becerilerine etkisi
(DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-09-28)Bu araştırmanın amacı diksiyon etkinliklerinin ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin konuşma becerilerine olan etkisini belirlemektir. Araştırmaya, 2017-2018 eğitimöğretim yılı içerisinde Bursa ili İnegöl ilçesi Alanyurt ... -
Aile eğitim çalışmalarının ebeveynlerin okul öncesi eğitime ilişkin düşüncelerine etkisi
(DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-07-11)Bu araştırmada aile eğitim çalışmalarının ebeveynlerin okul öncesi eğitime ilişkin düşünceleri üzerindeki etkisini incelemek amaçlanmıştır. Araştırma 2016-2017 eğitim öğretim yılında Aydın ili Sultanhisar İlçesi Atça eğitim ... -
Okul müdürleri ve öğretmenlerin performans değerlendirme süreci hakkındaki görüşleri : Nitel bir araştırma
(DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-04-02)Okul Müdürleri ve Öğretmenlerin Performans Değerlendirme Süreci Hakkındaki Görüşleri: Nitel Bir AraştırmaMillî Eğitim Temel Kanunu'nda öğrencilerin ilgi, istidat ve kabiliyetlerini geliştirerek gerekli bilgi, beceri, ... -
Proje tabanlı öğrenme yaklaşımının yazma becerisine ve yazma kaygısına etkisi
(DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-04-02)Bu çalışmanın amacı, Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımının ortaokul öğrencilerinin yazma becerilerine ve yazma kaygılarına etkisini araştırmaktır. Bu amaç doğrultusunda verilerin toplanması, analizi, hipotezlerin kontrol ... -
Okul öncesi öğretmen adaylarının öz-denetimleri ve öğretmen özyeterlik inançları arasındaki ilişkinin bazı değişkenlerle incelenmesi
(DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-07-11)Bu çalışma okul öncesi öğretmen adaylarının karakter özelliklerinin bir boyutu olan öz-denetimlerinin öğretmen özyeterlik inançları ile ilişkisini inceleyip, okul öncesi öğretmen adaylarının öz-denetimi ve özyeterlik ... -
Öyküleyici metin türünde yazma becerisini geliştirmeye yönelik bir uygulama: Kurgu merdiveni
(DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-04-02)Bu araştırmanın amacı öyküleyici metin türünde yazma becerisini geliştirmeye yönelik yeni bir uygulama geliştirmektir. Bu amaç doğrultusunda tasarlanmış olan Kurgu Merdiveni'nin, ortaokul öğrencilerinin yazma başarısına ...