Okul müdürlerinin itibarını etkileyen bileşenlerin belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, okul müdürlerinin itibarını etkileyen bileşenleri belirlemektir. Bu amaçla; çalışma grubuna alınan devlet ilkokulu, ortaokulu ve liselerinde görev yapan yönetici ve öğretmenler ile devlet liselerinde öğrenim gören öğrenci ve öğrenci velilerinin görüşleri alınmıştır. Araştırma verileri, dört adet açık uçlu sorunun yer aldığı bir form ile toplanmıştır. Açık uçlu sorular, yazılı olarak katılımcılara yöneltilmiş ve veriler bu yolla toplanmıştır. Elde edilen araştırma verileri, betimsel analiz tekniği kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2014-2015 eğitim-öğretim yılı Kütahya il merkezindeki 171 öğretmen, 55 yönetici, 176 öğrenci ve 135 veli oluşturmuştur. Araştırma sonucunda itibarlı bir okul müdürünü, öğretmenler `tarafsız, adaletli, dürüst ve güvenilir, disiplinli`; yöneticiler `adaletli, dürüst ve güvenilir, tarafsız, lider özelliğine sahip`; öğrenciler `disiplinli, hoşgörülü, güler yüzlü ve sevecen, samimi`; veliler ise `disiplinli, saygılı, eşit davranan, adaletli` şeklinde nitelendirmişlerdir. Okul müdürünün itibarını olumlu yönde etkileyen bileşenleri öğretmenler `etkili iletişim kuran, paydaşların arkasında duran, okul başarısının arttıran, yönetmeliklere hâkim olan`; yöneticiler `paydaşlarla etkili iletişim kuran, paydaşlarla birlikte karar alan, olaylara müdahale eden ve çözüm üreten, paydaşlara değer veren`; öğrenciler `etkili iletişim kuran, öğrenci sorunlarını ve isteklerini dinleyen, sorunlara çözüm üreten, dengeli disiplin kuran`; veliler `paydaşlarla etkili iletişim kuran, okul başarısının arttıran, okulun fiziki düzenine dikkat eden, sorunlara çözüm üreten` olarak ifade etmişlerdir. Okul müdürünün itibarını olumsuz yönde etkileyen bileşenleri; öğretmenler `kayırmacılık yapılması, yöneticilik vasfı olmaması, adil davranmaması, baskıcı olması`; yöneticiler `kayırmacılık yapılması, etkili iletişim kurmaması, paydaşlara ve onların fikirlerine değer vermemesi, adil olmaması`; öğrenciler `aşırı disiplinli ve sert olması, fazla gergin olması ve kızması, disiplin kurallarına uyulmaması, kırıcı bir üslubunun olması`; veliler ise `ilgisiz olması ve istekleri dinlememesi, kayırmacılık yapması, yöneticilik vasfının olmaması, kırıcı ve olumsuz üslup`; olarak ifade etmişlerdir. Okul müdürünün itibarını arttırmaya yönelik olarak; öğretmenler ve yöneticiler `kendini geliştirmeli`; öğrenciler `ders dışı aktivitelere önem vermeli`; veliler `okulun birlik ve bütünlüğünü sağlamalı` önerilerini sunmuşlardır. The aim of this research is to determine the components affecting the principals' reputation. For this purpose; the remarks and views of principles, teachers, students and parents of formal primary, secondary and high schools within the workgroup have been taken into consideration. The research data was gathered by means of a form with four open-ended questions. These open-ended questions are directed to the participants in written way and the data were gathered by this method. Descriptive analysis method has been used for the research data collected. The workgroup of the research consists of 171 teachers, 55 principals, 176 students and 135 parents within the scope of city center of Kütahya Province on 2014-2015 Education Year. According to the outputs of the research; a respected principal is qualified as, `objective, fair, honest and reliable, disciplined` by teachers; `fair, honest and reliable, objective, leader` by administrators; `disciplined, tolerant, cheerful and affectionate, sincere` by students; `disciplined, respectful, objective and fair` by parents. The components affecting the principles' reputation in a positive way are qualified as, `an effective communicator, supporting their shareholders, increasing the school success, wise of regulations` by teachers; `an effective communicator with shareholders, deciding with his shareholders, interfering the events and finding solutions and respecting the shareholders` by administrators; `an effective communicator, respecting the students' problems and caring them, finding solutions to these problems and having a balanced discipline` by students; `an effective communicator with shareholders, increasing the school success, caring the physical features of the school and finding solutions to the problems` by parents. The components affecting the principles' reputation in a negative way are qualified as, `favoritism, lack of management qualification, being unfair, being repressive` by teachers; `favoritism, non-effective communication, not respecting to the shareholders and their opinions, being unfair` by administrators;; `extreme disciplinary, being too nervy, not following the disciplinary rules and having harsh and offending way of communication` by students; `being careless and unconcerned and not caring the desires, favoritism, lack of management qualification, having harsh and offending way of communication,` by parents. The suggestions to increase the principles' reputation are qualified as, `improving himself` by administrators and teachers; `caring for the extracurricular activities` by the students; `caring the unity of the school organism` by the parents.
Collections