Şarkılaştırılmış noktalama işareti etkinliklerinin 8. sınıf öğrencilerinin noktalama işaretlerini kullanma başarılarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İnsanların arasında anlaşmayı sağlayan, kültürün en önemli taşıyıcısı dildir.Anne karnında edinilmeye başlayan ana dil, çevre ve okulla şekillenir. Türkçedersinde belli kazanımlar doğrultusunda aşama aşama verilmeye çalışılır.Bu araştırmada konuşma becerisindeki vurgu ve tonlamaları yazmabecerisinde göstermenin en etkili yolu olan noktalama işaretlerinin şarkılarlaöğretilmesindeki etkisi incelenmiştir. Birçok kuraldan oluşan noktalama işaretlerişarkıların ritmik özelliği kullanılarak öğretilmeye çalışılmıştır.Bu araştırmanın amacı planlanmış etkinlikler içeren şarkılarla noktalamaişareti öğretme etkinliğinin 8. sınıf öğrencilerinin noktalama işaretlerinikullanmaya yönelik akademik başarılarına etkisini tespit etmektir. Verilerintoplanması, analizi ve yorumlanmasında nicel araştırma yöntemlerinden ön testson test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırma 2014-2015Eğitim-Öğretim yılında Kütahya ilinin Tavşanlı ilçesindeki bir devlet okulundaöğrenim görmekte olan 8-A ve 8-B sınıfı deney ve kontrol gruplarında bulunan 508. sınıf öğrencisi ile birlikte gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubuna ön test, son testve kalıcılık testi olarak noktalama işaretleri başarı testi uygulanmıştır.Her gruba bestelemeleri gereken noktalama işaretlerinin görevleri dağıtılmış1 hafta süre tanınmıştır. Kontrol grubuna düz anlatım yapılmış, deney grubuna isenoktamla işareti şarkılarla öğretilmiştir. Yapılan son test ve kalıcılık testisonucunda deney grubunun daha başarılı olduğu görülmüştür.Genellikle yabancı dil eğitiminde kullanılan şarkılardan eğitimin heralanında faydalanmak gereklidir. Şarkılar sadece akılda kalıcılığıyla değil;derslerin eğlenceli geçmesinde ve öğrencilerin motivasyonunun artmasında daetkilidir Language that provides the agreement among the people is the mostimportant carrier of the culture. The native language, which is acquired in themother's womb, is shaped by the environment and the school. It is tried to begiven step-by-step in the direction of the certain achievements within the Turkishcourse.In this study, it was investigated that the influence of the teaching thepunctuation marks, which are the most effective ways to show the emphasis andthe intonation within speaking skill in writing skill, by songs. The punctuationmarks composed of many rules have been tried to be taught by using the rhythmiccharacteristic of the songs.The aim of this study is to determine the effect of the teaching punctuationmarks activity by songs that include the planned activities on the academicachievement of the 8th grade students' usage of the punctuation marks. Semiexperimental design with pre-test and post-test control groups which is aquantitative research method was used in the collection, analysis and theinterpretation of the data. The study was carried out in the 2014-2015 academicyear with 50 8th grade students who are studying in 8-A and 8-B experimentaland control groups classes at a public school in Tavşanlı district ofKütahyaprovince. The punctuation marks success test was applied to the studygroup as pre-test, post-test and persistency test.The punctuation marks tasks that are required to be melodized for eachgroup are distributed and they are allowed for one week. The control group wasgiven a direct instruction and as for the experimental group, the punctuationmarks were taught by songs. As a result of the post-test and the permanence testscores, it was seen that the experimental group was more successful.Generally, it is necessary to benefit from the songs used in the foreignlanguage education in every field of the education. Songs are not only for thememorability but also influential in the fun of the lessons and in the motivation ofthe students.
Collections