Sözlüğüm defterde uygulamasının ortaokul öğrencilerinin söz varlığına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada araştırmacı tarafından geliştirilen Sözlüğüm Defterde uygulamasının ortaokul öğrencilerinin söz varlığına etkisini ortaya koymak ve ortaokul öğrencilerinin söz varlığının geliştirilmesine yönelik öneriler sunmak amaçlanmıştır. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden yarı-deneysel desen kullanılmıştır.Araştırma 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Afyonkarahisar Merkez ilçesine bağlı iki devlet ortaokulunda öğrenim görmekte olan 7. sınıf öğrencileri ile yürütülmüştür. Araştırma süreci dönemdeki hafta sayısına, araştırmanın kapsamına, sınıfların düzeylerine ve yapısına uygun olacak şekilde belirlenmiştir. On iki haftalık bir plan doğrultusunda sürdürülen araştırma sürecinde deney grubundaki öğrencilerin anlamını bilmedikleri sözcüklerden sözlük oluşturmaları sağlanmıştır. Kontrol grubunda ise Türkçe Dersi Öğretim Programı doğrultusunda sözcük öğretimiyle derslere devam edilmiştir. Verilerin toplanması sürecinde deney ve kontrol grubuna araştırmacı tarafından hazırlanıp geliştirilen Söz Varlığı Başarı Testi uygulanmıştır.Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre Sözlüğüm Defterde uygulamasının ortaokul öğrencilerinin söz varlığına olumlu yönde etki ettiği tespit edilmiştir. Cinsiyete ilişkin bulgular vasıtasıyla bu uygulamanın kız öğrencilerin söz varlığı düzeylerine erkek öğrencilere oranla daha çok etki ettiği saptanmıştır. In this research the aim is to see the effects of the application `My Dictionary, My Notebook` devoloped by the researchers on the secondary school students vocabulary and to submit same advices about improving the vocabulary at secondary school students.Research was performed on the 7th grade students of two public secondary schools in Afyonkarahisar in 2018-2019 educational year. According to the research plan which covered 12 weeks, the students of experimental group were ensured to form a dictionary involving the glossary not being known by the students of experimental group. In control group, Turkish Language lesson was proceeded, as in normal continuum, according to Turkish Language Teaching Curriculum. `Vocabulary Archievement Test` was applied to both experimental group and control group in collecting data period. According to research result, it is disclosed that the application of `My Dictionary, My Notebook` influenced the students vocabulary positively. According to the findings related to gender, it was found that this practice hade more effect on the vocabulary of female students than male students.
Collections