Proje tabanlı öğrenme yaklaşımının yazma becerisine ve yazma kaygısına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımının ortaokul öğrencilerinin yazma becerilerine ve yazma kaygılarına etkisini araştırmaktır. Bu amaç doğrultusunda verilerin toplanması, analizi, hipotezlerin kontrol edilmesi ve yorumlanmasında ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desenden faydalanılmıştır. Araştırma, İstanbul ili Kağıthane ilçesinde bulunan Cengizhan Ortaokulunda 2016-2017 eğitim-öğretim yılında 7. sınıfta öğrenim görmekte olan, yansız atama yoluyla ikisi deney ikisi de kontrol grubu olmak üzere toplam 100 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Deney grubu olarak belirlenen iki şubedeki öğrencilerin Türkçe derslerinde Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımının aşamaları takip edilirken kontrol grubu olarak belirlenen iki şubenin öğrencilerin dersinde de mevcut Türkçe Dersi Öğretim Programı'nın aşamaları takip edilmiştir. Deneysel çalışma 10 hafta sürmüştür. Deney ve kontrol gruplarındaki öğrencilerin yazılı anlatım becerilerindeki başarılarını tespit edebilmek için çalışma öncesinde ve sonrasında öğrencilerden yazılı anlatım örnekleri toplanmış ve Yazılı Anlatım Becerisi Dereceli Puanlama Anahtarı ile puanlanmıştır. Öğrencilerin yazma kaygısı ise araştırmacı tarafından geliştirilen Yazma Kaygısı Ölçeği ile test edilmiştir. Araştırmada nicel olarak elde edilen veriler üzerinde yapılan istatistiksel analizler sonucunda, öğrencilerin yazılı anlatım becerisi başarı puanlarının deney grupları lehine anlamlı ve daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca deney ve kontrol gruplarındaki öğrencilerinden yazma kaygısı ölçeğiyle elde edilen veriler incelendiğinde yazma kaygısı puanlarının deney grupları lehine istatistiksel olarak anlamlı düzeyde değiştiği sonucuna ulaşılmıştır. Bu sonuçlara göre Türkçe derslerinde Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımının uygulanmasının, öğrencilerin yazma becerisini geliştirmede ve yazma kaygılarının giderilmesinde etkili olduğu söylenebilir. The purpose of this paper is to examine the effects of Project-Based Learning Approach on the writing skills and writing anxiety levels of secondary school students. In accordance with this aim, for data collection and analyses, hypotheses verification, and discussion of findings, pre-test and post-test and quasi-experimental design were made used of with control group. This study was conducted at Cengizhan Secondary School located in Kağıthane county of İstanbul in 2016-2017 school year, on 100 students of 7th grade consisting of two control groups and two experimental groups chosen through random sampling technique. In two experimental group classes Project-Based Learning Approach was applied, while in two control group classes regular Turkish Lesson Curriculum steps were followed. Experimental study continued for 10 weeks. To determine the writing skills level of students, both in control and experimental groups, before and after the study writing samples were collected and assessed with Writing Skills Grading Scale. Writing anxiety of the students were tested through Writing Anxiety Scale developed by the experimenter.In accordance with the statistical analysis of quantitative data, it is found that grades of experimental groups on written expression skills are significantly higher. Besides, when the data collected with writing anxiety scale is analyzed, a significant statistical change in favor of experimental group is found. Based on these findings it can be said that, application of Project Based Learning Approach is positively effective on the development of writing skills and to reduce the writing anxiety of the students.
Collections