TEZLER: Recent submissions
Now showing items 201-220 of 391
-
A corpus-based analysis of introductory letters from an elf perspective
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-10)Bu bütünce çalışması, Türk, Ekvadorlu ve Ugandalı ortak dil olarak İngilizce kullanıcılarının tanışma ve cevap mektuplarının bütünce analizinin sonuçlarını sunmaktadır. Bu amaçla, Ekvadorlu, Ugandalı ve Türk öğrencilerin ... -
Okul öncesi dönem çocuklarına yönelik 8 haftalık mindfulness (bilinçli farkındalık) programı ve programın çocuklar üzerindeki etkileri
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-04)Bu araştırmanın amacı, okul öncesi dönem çocuklarına yönelik 8 haftalık mindfulness programını oluşturmak ve programın çocuklar üzerindeki dikkatli olma/odaklanma, sakin olma, öz denetimli davranma, kendini kabul ve sevme, ... -
Portfolio unveiled: Attitudes of administrators, teachers, students and parents towards the USE of language portfolios in a private primary school context
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-06-17)İngilizce dil eğitiminin kalitesini artırmanın yolları ve araçlarını bulmak son zamanlarda Türkiye'de en önemli konulardan biri olmuştur. Bu nedenle, portfolyolar hem öğrencilere hem de öğretmenlere birçok fayda ... -
Özel okullarda stratejik planlama sürecinde yaşanan zorluklar ve çözüm önerileri: Bir eylem araştırması
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-10)Özel okullar, öğrencilerinin eğitim potansiyelini en üst düzeye çıkarmak isteyen veliler için iyi bir alternatiftir. Özel bir okulun temel görevi, öğrencilerine mükemmel bir eğitim hizmeti sağlamaktır. Özel okulların kuruluş ... -
Bir eğitsel oyun tasarım modeli önerisi: Oyun tasarımı anahtarı
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-06)Oyunlar tarih boyunca insanlık için hem eğlence hem de eğitim aracı olmuştur (Crawford, 1984). Ayrıca Maslow'un (1943) ihtiyaç hiyerarşisi de göz önüne alındığında kişilerin sevgi ve aidiyet ihtiyacı için oyunlar ... -
Okul öncesi dönem ses eğitiminde dijital oyun temelli destekleyici aktivitelerin öğrencilerin sesli harfleri öğrenmelerine etkisi
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-06)Araştırmanın amacı okul öncesi çocukların ses farkındalığının geliştirilmesinde teknoloji kullanımının etkililiğinin incelenmesidir. Araştırmaya bu amaçla 20 kontrol grubu ve 20 deney grubu olmak üzere toplam 40 çocuk ... -
Okul öncesi öğretmenlerinin çocukları tanıma ve değerlendirme uygulamalarına ilişkin görüşlerinin incelenmesi
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-05)Bu araştırma, okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapmakta olan okul öncesi öğretmenlerinin çocukları tanıma ve değerlendirme sürecindeki uygulamalarına ilişkin görüşlerinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Çalışma grubunu, ... -
Erken çocuklukta otizmli bireylere acil telefon numaralarını söyleyebilme becerisinin kazandırılmasında eşzamanlı ipucuyla öğretimin etkililiği
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-04)Bu araştırmada, Türkiye'deki acil telefon numaralarını söyleyebilme becerisinin kazandırılmasında eşzamanlı ipucuyla öğretimin etkililiği incelenmiştir. Aynı zamanda, öğretim sürecinde hedeflenmeyen beceri öğretimi ... -
Critical friend group and its impact on teachers and the learning process: A collective case study analysis
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-06-17)21. yüzyıl eğitimsel kavramlar içerisinde öğretmenlerin devamlı olarak profesyonel bir gelişime ihtiyaç duymaları önemli bir kavram olarak görülmektedir. Bununla birlikte, öğretmen eğitimi için seçilen geleneksel yöntemler ... -
Understanding Turkish efl instructors` professional development needs in ict
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-06-17)Bu çalışma Türkiye'de İngilizce'yi yabancı dil olarak öğreten öğretmenlerin Bilgi ve İletişim Teknolojileri alanındaki ihtiyaçlarını bulmak ve bu alandaki mesleki gelişimlerinde tercih ettikleri yöntemi belirlemek ... -
The impact of differentiated instruction on learner motivation, behaviour, and achievement in middle school reading classes
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-06-17)Karma seviye sınıfları yalnızca İkinci Dil Olarak İngilizce ve Yabancı Dil Olarak İngilizce sınıflarında değil diğer tüm sınıflarda görülen ortak bir durumdur. Bazı öğretmenler karma seviye guruplarından faydalanma yoluna ... -
Okul öncesi dönemdeki otizmli çocuklara yönelik mobil eğitsel yazılım tasarımı geliştirilmesi ve değerlendirilmesi
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-30)Otizm spektrum bozukluğu (OSB) olan bireyler çeşitli bilişsel davranış ve becerileri öğrenmekte yetersizlikler göstermektedirler. OSB'li bireylere bilişsel becerilerin öğretiminde etkililiği kanıtlanmış pek çok yöntemin ... -
Üstün zekâlı birinci sınıf öğrencilerinin ilk okuma ve yazma hatalarının incelenmesi
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-04)Bu araştırmanın amacı, üstün zekâlı birinci sınıf öğrencilerinin ilk okuma ve yazma hatalarını belirlemektir. Araştırma deseni olarak nitel araştırma desenlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Çalışma grubu, amaçlı ... -
The effect of gamified homework on students` intrinsic motivation and motivation for homework in EFL context
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-20)Araştırmanın amacı oyunlaştırmanın 4 hafta boyunca öğrencilerin içsel motivasyonlarına, ödev yapma motivasyonlarına, ödev tamamlama sayılarına herhangi bir pozitif etkisi olup olmadığını bulmaktır. Bu çalışmada İstanbul'da ... -
The use of diu in an esp setting in Turkey
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-06-17)Bu çalışma Kasıtlı Olarak Tamamlanmamış Sözcelerin Türkiye'de İngilizcenin Özel Amaçlar için öğretildiği bir okulda, sözlü iletişim becerileri dersindeki kullanımlarını incelemektedir. Kasıtlı olarak tamamlanmış ... -
8-10 yaş grubu öğrencilerine uygulanan temel düzey kodlama, robotik, 3D tasarım ve oyun tasarımı eğitiminin problem çözme ve yansıtıcı düşünme becerilerine etkisi
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-06)Bu çalışmanın amacı, 8-10 yaş grubu öğrencilere verilen kodlama, robotik, 3D tasarım ve oyun tasarımı eğitiminin, öğrencilerin problem çözme ve yansıtıcı düşünme becerileri üzerindeki etkisini incelemektir. Hazırlanan bu ... -
Özel bir okulun kuruluş sürecindeki deneyimler: Bir durum çalışması
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-06)Bu çalışma, bir özel okulun kuruluş sürecinde yaşanan deneyimleri belirlemek konusunu ele almaktadır. Araştırmanın evreni 2017-2018 öğretim yılında İstanbul'un Esenyurt, Beylikdüzü, Avcılar, Florya ve Başakşehir ... -
Üstün yetenekli öğrencilerin matematiksel üretkenlik düzeyleri ile eleştirel düşünme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-28)Bu çalışmanın amacı, üstün yetenekli öğrencilerin matematiksel üretkenlik düzeyleri ile eleştirel düşünme becerileri arasındaki ilişkiyi araştırmak ve bağımsız değişken olarak belirlenen matematik dersi not ortalaması, ... -
The effects of differentiated instruction on Turkish students` l2 achievement, and student and teacher perceptions
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-06-17)Bu çalışma, farklılaştırılmış öğretimin 9. sınıf öğrencilerinin İngilizce genel, okuma, yazma, kelime ve dil bilgisi başarılarına etkisini araştırmıştır. Çalışma ayrıca öğrencilerin ve öğretmenin algılarını da araştırmıştır. ... -
Language assessment training level and perceived training needs of English language instructors: A mixed methods study
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-31)Bu çalışmanın amacı, İngilizce öğretim görevlilerinin dil ölçme ve değerlendirme alanında aldıkları eğitim düzeyi ve hizmet içi eğitim ihtiyaçlarını araştırmaktır. Çalışma özellikle katılımcıların bu alanda algıladıkları ...