Okul öncesi öğretmenlerinin çocukları tanıma ve değerlendirme uygulamalarına ilişkin görüşlerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapmakta olan okul öncesi öğretmenlerinin çocukları tanıma ve değerlendirme sürecindeki uygulamalarına ilişkin görüşlerinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Çalışma grubunu, İstanbul'da MEB'na bağlı devlet ve özel ana okullarında, ilkokul bünyesindeki ana sınıfları ve özel bağımsız ana okullarında 2017-2018 eğitim-öğretim yılında görev yapmakta olan ve çalışmaya gönüllü olarak katılan 90 okul öncesi öğretmenlerinden oluşmuştur. Araştırmanın verileri, nitel araştırma veri toplama tekniklerinden biri olan `yarı yapılandırılmış görüşme` tekniği ile toplanmış; verilerin çözümünde ise `betimsel analiz` yapılmıştır. Öğretmenlerin görüş birliği sağlanan ve görüş birliği sağlanmayan yanıtları karşılaştırılarak incelenmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular ile eksik ve aksayan yönler belirlenmiş, öğretmenlerin bu konudaki önerileri ve gereksinimleri belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Okul Öncesi Eğitim, Okul Öncesi Öğretmenleri, Çocukları Tanıma ve Değerlendirme This study aims to analyse the views of preschool teachers at preschool education institutions on practices for identifying and assessing students. The study group consisted of 90 volunteer preschool teachers working at public and private kindergartens under the authority of Ministry of Education, preschool classes in primary schools and private independent preschools in Istanbul during 2017- 2018 academic year. The data of the study was obtained through `semi-structured interview` as one of the qualitative data collection methods, and `descriptive analysis` was used for analysing data. Analysis was done through comparing preschool teachers' views commonly agreed with the ones not commonly agreed. As the result of the study, missing and failing aspects were specified, and teachers' suggestions and needs regarding the issue were determined. Key Words: Preschool Education, Preschool Teachers, Identifying and Assessing Students
Collections