The effects of differentiated instruction on Turkish students` l2 achievement, and student and teacher perceptions
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, farklılaştırılmış öğretimin 9. sınıf öğrencilerinin İngilizce genel, okuma, yazma, kelime ve dil bilgisi başarılarına etkisini araştırmıştır. Çalışma ayrıca öğrencilerin ve öğretmenin algılarını da araştırmıştır. İki sınıf kontrol ve deney grubu olrak seçilmiştir. Kontrol grubu geleneksel öğretime maruz kalırken, deney grubu olup yapılandırmacılık, çoklu zeka kuramı ve Tomlinson (1999)'ın farklılaştırılmış öğretim çerçevesinin prensipleriyle oluşturulan farklılaştırılmış öğretim almıştır. Nicel veri, başarı testi ve Kelime Bilgisi Ölçeği'nden elde edilmiştir, ve sonuçları her iki grupta da ön test ve son test arasında, anlamlı bir fark olduğunu gösterdi. Sonuçlar ayrıca, deney grubundaki artışın daha yüksek olduğunu gösterdi. Öğrenci yansıtıcı kağıtlarından elde edilen nitel veri sonuçları, farklılaştırılmış öğretimin farklı, eğlenceli, meşgul edici, öğretici ve ilgi alanlarıyla ilişkili olduğunu gösterirken; öğretmen yansıtıcı günlüklerinden elde edilen sonuçlar ise farklılaştırılmış öğretimde zaman problemi, öğrencileri tanımanın ve bu konuda eğitim ihtiyacı olduğunu gösterdi. This study investigated the impact of differentiated instruction on 9th grade students' overall L2, L2 reading, writing, vocabulary, and grammar achievement. It also explored the perceptions of the students and the teacher. Two intact classes were selected as control (N=14) and experimental group (N=8). The control group was exposed to traditional instruction, while the experimental group received differentiated instruction guided by the principles of constructivism, multiple intelligence theory, and the DI framework of Tomlinson (1999). Quantitative data instruments included achievement test and Vocabulary Knowledge Scale, and the results revealed a significant difference between pre- and post-tests in both groups. It was also found that the difference rate was higher in the experimental group. Qualitative data instruments consisted of student reflective essays, and the results included perceptions of DI as distinctive, entertaining, engaging, instructive, and interest-related; and, teacher reflective journals the results of which revealed time constraints, needs for student awareness and training about DI.
Collections