The use of diu in an esp setting in Turkey
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma Kasıtlı Olarak Tamamlanmamış Sözcelerin Türkiye'de İngilizcenin Özel Amaçlar için öğretildiği bir okulda, sözlü iletişim becerileri dersindeki kullanımlarını incelemektedir. Kasıtlı olarak tamamlanmış sözcelerin kullanımı incelenirken Konuşma Çözümlemeli bir yapı kullanılmıştır. Bunun kullanılmasının sebebi, Konuşma Çözümlemesinin hem günlük hem de mesleki hayatta oluşan etkileşimleri anlamada etkili olmasıdır (Sert, et al, 2015, p. 3). Konuşma Çözümlemesi öğretmen ve öğrenci arasında doğal yerinde oluşturulan etkileşimleri daha iyi anlamaya olanak sunar (Seedhouse, 2005, p. 166). Teorik bölüm transkripsiyon yaparken kullanılan yöntemi, Kasıtlı Olarak Tamamlanmamış Sözcelerin ne olduğunu ve Özel Amaçlar için İngilizce odaklı sözlü iletişim becerileri derslerindeki kullanım şekillerini güncel kaynaklar yardımıyla tanımlamaktadır. Sonraki bölümler etkileşim transkripsiyonlarını ve Kasıtlı Olarak Tamamlanmamış Sözcelerin nasıl kullanıldığını göstermektedir. Öğretmen konuşması ve öğretmen konuşmasının Kasıtlı Olarak Tamamlanmamış Sözceler kapsamında öğrencilerin derse katılımı üzerindeki etkisi de literatürde açıklanmış ve sınıf etkileşimi analizleri kapsamında tartışılmıştır. İlgili anahtar kelimeler aşağıda belirtilmiştir. This thesis examines the use of DIU as a teacher strategy in an ESP setting in Turkey. In order to examine the use of DIU, a Conversation Analytic framework was used. The reason it was used is because Conversation Analysis has become effective in understanding the interactions that occur in everyday life as well as in professional (Sert, et al, 2015, p. 3). It offers a better grasp of interactions formed in situ between the teacher and students (Seedhouse, 2005, p. 166). The theoretical part defines the method used to analyse the transcription, what DIU is along with how it is used in communication skills lessons in an ESP school with the help of the current literature on DIUs. The latter parts show the transcriptions of the lessons and how DIU is managed in each one. Teacher talk and its impact on student participation in terms of Designedly Incomplete Utterances are stated in literature and discussed in relation to the analysis of classroom interaction. Related keywords are stated below.
Collections