Understanding Turkish efl instructors` professional development needs in ict
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma Türkiye'de İngilizce'yi yabancı dil olarak öğreten öğretmenlerin Bilgi ve İletişim Teknolojileri alanındaki ihtiyaçlarını bulmak ve bu alandaki mesleki gelişimlerinde tercih ettikleri yöntemi belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bu sebeple, veriler 2017-2018 akademik yılında Bilgi ve İletişim Teknolojileri alanında öğretmenlerin yeterliklerini ve eksikliklerini ölçen bir anket (Aduwa-Ogiegbaen, 2009'dan alınan) yoluyla toplanmıştır. Çalışmanın katılımcıları Türkiye'de farklı devlet ve özel üniversitelerde farklı dil seviyelerindeki öğrencilere eğitim veren 200 İngilizce öğretmenidir. Anket yoluyla elde edilen bilgiler SPSS 22 (Statistical Package for the Social Sciences) yardımıyla analiz edilmiştir. Çalışmadan elde edilen sonuçlar öğretmenlerin çoğunun bazı teknoloji alanlarında eksik olduğunu ve bu alanlarda öğretmenlerin profesyonel gelişim ihtiyacı hissettiklerini göstermiştir. İngilizce öğretmenlerinin Bilgi ve İletişim Teknolojileri alanında profesyonel gelişimlerinde en çok tercih ettikleri yöntemler alanında uzman kişilerle laboratuvar veya işleyimsel ortamlarda öğretmenin dikkatini vererek çalıştığı sadece İngilizce dilinde eğitim verilen etkinlikler veya staj faaliyetleriyken en az tercih ettikleri yurtiçindeki kurumlar tarafından verilen çalıştaylar, seminerler, konferanslar ve seminerlerdir. Verinin istatistiki analizi ayrıca katılımcıların cinsiyet ve daha önceden Bilgi ve İletişim Teknolojileri alanında eğitim alıp almaması gibi demografik bilgilerinin Bilgi ve İletişim Teknolojileri alanındaki yeterlik seviyelerine önemli derecede etkisi olduğunu göstermiştir. Analiz sonuçları, öğretmenlerin çalıştıkları kurumun ve öğretmenlik deneyimlerinin Bilgi ve İletişim Teknolojileri alanındaki yeterlik seviyelerine, eksikliklerine ve bu alanda kendilerini profesyonel olarak geliştirmede tercih ettikleri yöntemlere etkileyen unsurlar olduğunu önemli bulgularla ortaya koymuştur. The present study was conducted to obtain Turkish in-service English as a Foreign Language (EFL) instructors' needs in Information and Communication Technology (ICT) and determine the ways they prefer to take training to further their professional development in ICT. For this purpose, data were collected during 2017-2018 academic semester by administering a questionnaire of ICT competencies and professional development needs of teachers (adopted from Aduwa-Ogiegbaen, 2009). The participants of the study were 193 Turkish in-service EFL instructors who were teaching English to different levels of students at various state and foundation universities in Turkey. The data gathered thorough the questionnaire were analyzed by the help of Statistical Package for the Social Sciences (SPSS) 22 computer programme. The results of the findings pointed out that the majority of the EFL instructors lacked competencies in some technology areas, and they mentioned that they needed professional development (PD) in these areas. These Turkish in-service EFL teachers' most preferred modes of professional development in ICT were immersion or internship activities in which a teacher spends a concentrated period of time working in a lab or industrial setting with professionals in the subject area while the least preferred modes of professional development were workshops/conferences/seminars provided by professional organizations within the country. The statistical analysis of the data also indicated that demographic factors such as gender and teachers' having Professional Development (PD) in ICT before had a significant effect on their ICT competency levels. The analysis also yielded significant results for the working place and teaching experience as factors affecting the ICT levels, PD needs in ICT and preferred modes of PD
Collections