Üstün zekâlı birinci sınıf öğrencilerinin ilk okuma ve yazma hatalarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, üstün zekâlı birinci sınıf öğrencilerinin ilk okuma ve yazma hatalarını belirlemektir. Araştırma deseni olarak nitel araştırma desenlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Çalışma grubu, amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yoluyla seçilen 2017-2018 eğitim öğretim yılında İstanbul'da özel bir okulda eğitimlerine devam eden üstün zekâlı 30 birinci sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırmada doküman incelemesi veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Veriler nitel içerik analiziyle çözümlenmiş, ''Sesli Okuma Hataları Ölçeği'' ve ''Yazma Hataları Ölçeği'' ile değerlendirme yapılmıştır.Değerlendirmeler sonucunda üstün zekâlı öğrencilerin tamamının en fazla ''okurken atlama'' ve '' vurguya dikkat etmeden okuma'' hatalarını yaptığı görülmüştür. Öğrencilerin ''ilk okuma yazmaya başlama ve ilerleme'' ile ''bağımsız okuma ve yazma'' aşamasındaki hataları ayrıntılı incelenmiş ve bu iki aşama arasında, tüm yazma hatalarında azalma görülürken ''cümleye küçük harfle başlama'', ''kelimeler arasında fazla boşluk bırakma'' ve ''satıra yanlış yerden başlayarak yazma'' hatalarında artış olduğu tespit edilmiştir. The aim of this research is to determine the first reading and writing mistakes of gifted first grade students. The research design was used as a case study from qualitative research designs. The study group consisted of 30 gifted students who continued their education in a private school in Istanbul during the 2017-2018 academic year, which was selected through benchmark sampling from purposeful sampling methods. In the study, document review was used as data collection tool. The data were analyzed by qualitative content analysis, '' Voice Reading Error Scale '' and '' Writing Error Scale''.As a result of the evaluations, ıt was seen that gifted students made most of these mistakes; '' escape while reading '' and '' reading without paying attention to emphasis ''. Students' mistakes in steps '' first reading and writing '' and '' independent reading and writing '' were examinated in detail and while it was seen a decrease in all writing mistakes between these two steps, it was determined an increase these three mistakes; '' start sentence with lowercase '', '' leave too much space between words '' and '' writing the line from the wrong place ''.
Collections