EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 221-240 of 391
-
2016-2017 eğitim öğretim yılında ses gruplarında, harf yazımlarında ve harf bağlama biçiminde yapılan değişikliğe ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-03)Bu araştırmanın amacı, ilköğretim birinci sınıf Türkçe dersi ilk okuma yazma öğretiminde, 2016- 2017 eğitim öğretim yılında ilk okuma yazma öğretiminde ses gruplarındaki harflerin öğretim sırasında, bazı harflerin ... -
Türkiye`de yükseköğretime geçiş sistemi nasıl olmalıdır? : Bir Delphi çalışması
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-31)Bu çalışmanın amacı; öğrenci, öğretmen ve akademisyenlerin görüşleri arasında konsensüs oluşturarak Türkiye'de yükseköğretime geçiş için bir sistem önerisi ortaya koymaktır. Veri toplama işlemi ardışık üç Delphi ankati ... -
Ortaokul öğrencilerinin demografik özelliklerinin oyun bağımlılığı ile ilişkisi
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-10)Bu araştırmada; ortaokul öğrencilerinin cinsiyet, sınıf düzeyi, ailenin aylık geliri, oyun oynama süresi, dijital oyun satın alma sıklığı, oyun oynama nedenleri, oyun platformu ve oyun türü gibi demografik değişkenlerin ... -
Awareness of elf USE by English language instructors
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-06-17)İngilizcenin günümüzün uluslararası ortak dili (lingua franca) olmasından dolayı İngilizce öğretiminin tekrar gözden geçirilmesi gerekmektedir. Dolayısıyla, sınıf ortamında karar verici yetkiye sahip olan öğretmenlerin ... -
Denizcilik lisesi öğrencilerinin e-öğrenmeye yönelik tutumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-11-09)Bu araştırmada, denizcilik lisesi öğrencilerinin e-öğrenmeye yönelik tutumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada, genel tarama modellerinden tekil ve ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. ... -
Eğitim kurumlarında performans değerlendirmelerine ilişkin öğretmen görüşleri (Beşiktaş ilçesi örneği)
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-03)Bu araştırmanın amacı, Beşiktaş İlçesindeki liselerde görev yapmakta olan öğretmenlerin temel olarak okul yöneticileri tarafından gerçekleştirilen mevcut değerlendirmeye ilişkin görüşlerini ortaya koymak ve öğretmenlerden ... -
İlkokul kademesinde görev yapan öğretmenlerin bakış açısıyla üstün zekalı ve yetenekli çocukların yaşadığı sosyal duygusal farklılıklar
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-04)Bu çalışma, üstün zekâlı ve yetenekli bireylerin özelliklerini, bu özellikleri sebebiyle yaşadıkları sosyal duygusal farklılıkları ve öğretmenlerin eğitim öğretim sürecinde kullandıkları yöntemleri incelemektedir. Alan ... -
Oryantasyon eğitiminde kullanılan oyunlaştırılmış uygulamanın yeni başlayanların motivasyonlarına ve öğrenimlerine etkisi
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-06)Bu çalışma, yeni işe başlayanların bilgi işlem kapsamındaki oryantasyon eğitiminde kullanılmak amacıyla tasarlanan oyunlaştırılmış oryantasyon uygulamasının çalışanların motivasyonlarına ve öğrenmelerine olan etkisini ... -
`Okulda Üniversite` öğretmen yetiştirme modelindeki mentorluk uygulamalarının farklı paydaşların bakış açısından incelenmesi Bahçeşehir Üniversitesi örneği
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-04)Bu araştırmanın amacı, `Okulda Üniversite` öğretmen yetiştirme modelinin Bahçeşehir Üniversitesi'ne evrilmiş versiyonu olan `BAU Okulda Üniversite` öğretmen yetiştirme modelindeki mentorluk uygulamalarını farklı ... -
60-71 aylık çocukların ortaklaşa problem çözme sürecinde düzenleme davranışlarının incelenmesi
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-31)Bu çalışma; küçük çocukların ortaklaşa problem çözme sürecinde özdüzenleme, eşli düzenleme ve sosyal paylaşımlı düzenleme davranışlarını farklı güçlük düzeylerinde görevler yardımıyla keşfetmeyi ve düzenleme davranışlarının ... -
The effects of debate instruction on Turkish efl learners` l2 speaking anxiety, l2 speaking performance, and l2 writing performance
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-06-17)Bu çalışmanın amacı tartışma eğitiminin İngilizceyi Yabancı Dil olarak öğrenen Türk öğrencilerin ikinci dilde konuşma korkusu, ikinci dilde konuşma becerileri ve ikinci dilde yazma becerilerine etkisini anlamak ve aynı ... -
The effect of CLIL-based training on Turkish EFL pre-service teachers` self-efficacy beliefs and attitudes towards CLIL
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-06-17)Bu tez ile CLIL öğretmen eğitiminin Türkiye'deki EFL öğretmen adaylarının öz-yeterlilik inançları, CLIL'ye karşı olan tutumlarına etkisinin ve öğretmenlerin anlattıkları derslerde CLIL anlayışının yansımalarının ... -
Öğretmenlerin örgütsel bağlılıkları ile çatışma stilleri arasındaki ilişki
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-05-12)Bu çalışma, bir kuruma bağlı öğretmenlerin örgütsel bağlılık düzeyleri ile öğretmenlerin demografik değişkenleri göz önünde bulundurarak çatışma stilleri arasındaki ilişkiyi incelemek için yapılmıştır. Araştırma deseni ... -
Matematik öğretmenlerinin üstün yetenekliler eğitimine ilişkin tutum ve öz yeterliklerinin incelenmesi
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-05)Üstün yetenekli öğrencilerin eğitimlerinde öğretmenler anahtar roldedirler. Bunun yanında matematik öğretmenleri, akademik alanda üstün yetenekli öğrencilerin eğitiminde etkili öğretmenlerdir. Bu araştırmada matematik ... -
Oyunlaştırılmış bir soru cevap aracının meslek lisesi öğrencilerinin akademik başarı ve içsel motivasyonuna etkisi
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-10)Mesleki eğitimde önemli sorunların başında, ders kitabı yerine kullanılan bireyselleştirilmiş öğrenme materyallerinin yetersizliği ve buna bağlı olarak oluşabilen düşük öğrenci motivasyonu gelmektedir. Bu araştırma ... -
Okul öncesi öğretmenlerinde bilinçli farkındalık (mindfulness) ve duygu düzenleme ilişkisi
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-04)Bu araştırmanın amacı okul öncesi öğretmenlerinin bilinçli farkındalık (mindfulness) ve duygu düzenleme düzeylerinin belirlenmesi ve bu değişkenler arasındaki ilişkinin ortaya koyulmasıdır. Bu amaç doğrultusunda çalışmaya, ... -
Effects of online differentiated reading in reading comprehension skills and learner autonomy of young learners
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-06-17)Bu çalışmanın amacı farklılaştırılmış, çevrimiçi okuma derslerinin İstanbul, Türkiye'deki özel bir okulda, İngilizce'yi yabancı dil olarak öğrenen Türk ilköğretim öğrencilerinin okuma becerileri ve öğrenme ... -
11. sınıf kimya dersinin ters yüz sınıf modeli ile işlenmesi: Bir durum araştırması
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-07)Yaşadığımız çağda bilim ve teknoloji alanında gerçekleşen hızlı değişimler eğitim alanında da yeni gereksinimlerin ortaya çıkmasına neden olmuştur. Eğitim alanında ortaya çıkan yeni gereksinimlerin karşılanmasının ve ... -
The impact of vocabulary games on a2 level students` motivation in writing lessons: A case study
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-06-17)Pek çok öğrenci yazma derslerini sadece sıkıcı değil, aynı zamanda yorucu ve bunaltıcı da bulmaktadır. Bu sebeple, yazma derslerinde çok çabuk moral bozukluğu yaşanmaktadır. Fakat bu derslere kelime oyunu eklenmesi, ... -
Design and evaluation of a CBI-oriented textbook for Turkish students of architecture at tertiary level: A case study
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-06-17)Bu çalışmanın amacı, Türk Mimarlık öğrencileri için geliştirilmiş İçerik Odaklı İngilizce eğitiminin etkililiğini değerlendirmektir. Spesifik olarak bu çalışma, öğrencilerin ve öğretim görevlisinin dersin materyallerine ...