Awareness of elf USE by English language instructors
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İngilizcenin günümüzün uluslararası ortak dili (lingua franca) olmasından dolayı İngilizce öğretiminin tekrar gözden geçirilmesi gerekmektedir. Dolayısıyla, sınıf ortamında karar verici yetkiye sahip olan öğretmenlerin uluslararası ortak dili nasıl anlamlandırdıkları dikkatli ve ayrıntılı bir şekilde incelenmelidir. Bu durumun öneminin göz önünde bulundurulmasıyla hazırlanan çalışmada, İngilizce okutmanlarının İngilizcenin lingua franca olarak kullanımında sınıftaki düzeltmenin önemi, uluslararası iletişimde kabul edilebilirlik, uluslararası iletişimde anlaşılabilirlik ve doğruluk faktörleri açısından farkındalıklarını anlamak amaçlanmıştır. Aynı zamanda okutmanların İngilizcenin dünya dili olarak rolü ve bunun pedogojisine karşı bakış açıları keşfedilmiştir. Hazırlanan çalışmada veriler, İngilizcenin Lingua Franca Olarak Kullanımı Anketi ve yarı yapılandırılmış öğretmen görüşmeleriyle elde edilmiştir. Elde edilen verilere göre okutmanların İngilizcenin lingua franca olarak kullanımına sınıftaki düzeltmenin önemi, uluslarası iletişimde kabul edilebilirlik ve anlaşılabilirlik faktörleri açısından toleranslı oldukları, doğruluk faktörü açısından ise toleranslı olmadıkları saptanmıştır. Ayrıca çalışmada katılımcıların İngilizcenin lingua franca olarak kullanımını kabul ettikleri ancak bu açıdan yapılacak eğitime karşı ön yargılı oldukları tespit edilmiştir. Considering the current role of English as a lingua franca (ELF), the way English language is taught needs to be revised. Since teachers are the decision makers in the classrooms, their understandings of this phenomenon deserve close scrutiny. It is in this spirit that this study investigates awareness of English language instructors about ELF use with regard to four aspects: importance for classroom correction, acceptability for international communication, intelligibility for international communication and correctness. Besides, it explores the perceptions of these instructors at universities towards the role of English as a global language and its pedagogy. The data were collected through an ELF-Awareness Survey and semi-structured interviews. The obtained results revealed that the participants are tolerant of ELF use with regard to importance for classroom correction, acceptability for international communication and intelligibility for international communication aspects. On the other hand, they seem not to be tolerant of ELF use on correctness aspect. It was also found out that even though the participants accept the existence of ELF, they have bias towards teaching from an ELF-based approach.
Collections