The effect of CLIL-based training on Turkish EFL pre-service teachers` self-efficacy beliefs and attitudes towards CLIL
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez ile CLIL öğretmen eğitiminin Türkiye'deki EFL öğretmen adaylarının öz-yeterlilik inançları, CLIL'ye karşı olan tutumlarına etkisinin ve öğretmenlerin anlattıkları derslerde CLIL anlayışının yansımalarının araştırılması amaçlanmıştır. Bu amaçla, 28 Türk ELT öğrencisi bu çalışmanın arka planını oluşturan teorik bilgiler, amaçlar, prensipler,dersleri planlama ve öğrenciye aktarma stratejileri ile ilgili CLIL'den eğitim aldı. Bu araştırmada kullanılan veri toplama araçları Öğretmen Öz-yeterlilik Çizelgesi, CLIL Deneyim ve Tavır Anketi,yarı-yapılandırılmış görüşmeler ve ders planlarını temsil etmektedir. Bu öğrenciler katıldıkları eğitimin kendi öz-yeterlilik inançları hakkındaki etkisinin ölçülmesi için eğitimden önce ve sonra Öğretmen Öz-yeterlilik Çizelgesi testine tabii tutuldular. Ayrıca tavır anketi ve yarı-yapılandırılmış yüz yüze görüşmelerle öğrencilerin CLIL'ye karşı olan tutumları araştırıldı. Son olarak katılımcıların ders anlatım planlarındaki CLIL anlayışının yansımalarını bulmak için eğitimi alan öğrencilerin son eğitim toplantısında hazırlayıp sundukları CLIL-tabanlı ders planları ayrıntılı açıklanarak analiz edildi. Bu çalışmanın bulguları, CLIL temelli öğretmen eğitiminin Türkiye'deki EFL hizmet öncesi öğretmen adaylarının öz-yeterlilik inançları üzerinde istatistiksel olarak anlamlı bir etkiye sahip olduğunu ortaya koymuştur. CLIL'e karşı tutumlarını olumlu çıkartmıştır. Son olarak da, katılımcılar CLIL ve 4 Cs sistemini net bir şekilde anlayıp derslerinde planlamalarına yansıtmıştırlar. This thesis aims to investigate the effect of CLIL teacher training on Turkish EFL pre-service teachers' self-efficacy beliefs and attitudes towards CLIL as well as their reflections of CLIL understanding in planning lessons. For this purpose, a group of 28 Turkish ELT students was trained on CLIL, its theoretical background, aims, principles, strategies for planning, and teaching lessons. The data collection tools included Teacher Self-Efficacy Scale, Attitudes and Experiences in CLIL questionnaire, semi-structured interviews, and lesson plans. The students completed pre-test and post-test of Teacher Self-Efficacy Scale in order to measure the effect of training on their self-efficacy beliefs. Moreover, the students' attitudes towards CLIL were explored through the attitudes questionnaire and semi-structured face-to-face interviews. Finally, CLIL-based lesson plans presented by the trainees in the final training session were described and analyzed in order to find out the participants' reflections of CLIL understanding in their lesson plans. The findings of the present study revealed that the introductory CLIL-based teacher training had a statistically significant effect on the Turkish EFL pre-service teachers' self-efficacy beliefs. Their attitudes towards CLIL turned out to be positive. Finally, the participants reflected their clear understanding of CLIL and its 4 Cs framework in planning lessons.
Collections