Denizcilik lisesi öğrencilerinin e-öğrenmeye yönelik tutumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, denizcilik lisesi öğrencilerinin e-öğrenmeye yönelik tutumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada, genel tarama modellerinden tekil ve ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak Haznedar ve Baran (2012) tarafından geliştirilmiş olan `E-Öğrenmeye Yönelik Genel Tutum Ölçeği` ve öğrenciler hakkında gerekli bilgileri toplamak amacıyla kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Araştırmanın İstanbul'daki 4 denizcilik meslek lisesinde okuyan 10,11 ve 12.sınıflarında okuyan 258 öğrenciye anket uygulanmıştır. Birinci bölümde öğrencilere uygulanan ankette demografik bilgiler, ikinci bölümde ise; e-öğrenmeye yönelik tutum ölçeği bulunmaktadır. Araştırmada elde edilen veriler, SPSS-15 programı aracılığıyla frekans, yüzde dağılım, aritmetik ortalama, mod, medyan gibi betimsel istatistikler yanında parametrik testlerden t-testi ve tek yönlü varyans (ANOVA) analizi kullanılarak çözümlenmiştir. Denizcilik lisesi öğrencilerinin e- öğrenmeye yönelik tutumları ile yabancı dil düzeyi, internet kullanma sıklığı, öğrenme yöntemi, not ortalaması ve motivasyon türü arasında anlamlı bir farklılık olduğu ortaya çıkmıştır. Cinsiyet, sınıf düzeyi, öğrenme yöntemi, çalışma şekli, bilgisayar kullanma deneyimi arasında anlamlı düzeyde bir farklılık bulunmamıştır. In this study aimed to investigate the attitudes of maritime high school students toward e-learning in terms of different variables. In this research, it was used singular and relational scanning models. As data tool collection `General Attitude Scale for E-Learning` developed by Haznedar and Baran (2012) and personal information form to obtain required information about the students were used. The sample composed of 258 students in 10, 11, 12th classes of 4 maritime high schools in Istanbul. The data were analyzed by a data analysis program SPSS-15 by means of frequency, percent, arithmetic mean, mode, median, t-test and one way variance (ANOVA).The results showed that there were significant differences in the students' attitude toward e-learning with foreign language level, frequency of using internet, learning method, average grade, type of motivation. There were not significant differences with the students' attitudes toward e-learning with gender, class level, studying style, computer experience.
Collections