Okul öncesi öğretmenlerinde bilinçli farkındalık (mindfulness) ve duygu düzenleme ilişkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı okul öncesi öğretmenlerinin bilinçli farkındalık (mindfulness) ve duygu düzenleme düzeylerinin belirlenmesi ve bu değişkenler arasındaki ilişkinin ortaya koyulmasıdır. Bu amaç doğrultusunda çalışmaya, Marmara Bölgesi'nde görev yapmakta olan ve yaş ortalaması 30.33 (SS = 5.72) olan 220 kadın okul öncesi öğretmeni katılmıştır. Çalışma kapsamında Demografik Bilgi Formu'nun yanı sıra Bilinçli Farkındalık Ölçeği ve Duygu Düzenleme Ölçeği veri toplamak amacıyla kullanılmıştır.Çalışmada duygu düzenlemenin 'duyguyu yeniden değerlendirme' ve 'duyguyu baskılama' alt boyutlarının bilinçli farkındalık ilişkisi değerlendirilmiştir. Buna göre, bulgular bilinçli farkındalık ve duyguyu yeniden değerlendirme arasında aynı yönde bir ilişki olduğunu ortaya koymuştur. Diğer taraftan, bilinçli farkındalık ile duygu baskılama arasında da ters yönde bir ilişki olduğu bulunmuştur. Katılımcıların demografik bilgilerine ilişkin yapılan analizler, bilinçli farkındalık düzeylerinin, duyguyu yeniden değerlendirme ve duygu baskılama düzeylerinin yaşa, medeni durumlarına, çocuk sahibi olma ve mezun oldukları okul durumlarına göre farklılaştığını ortaya koymaktadır. Diğer taraftan, katılımcıların bilinçli farkındalık düzeylerinin, duyguyu yeniden değerlendirme ve duygu baskılama düzeylerinin meslekteki kıdem yıllarına göre farklılık göstermemektedir. The aim of this research is to determine the level of mindfulness and emotion regulation of preschool teachers and to reveal the relationship between these variables. To this end, 220 female pre-school teachers who were working in the Marmara Region and whose average age was 30.33 (SS = 5.72) participated in the study. In the scope of the study, Demographic Information Form, Mindfulness Attention Awareness Scale and Emotion Regulation Scale were used to collect data.In the scope of this study, relationship between mindfulness and dimensions of emotion regulation namely; cognitive reappraisal and emotional suppression was investigated. Findings reveal that there is a relationship between mindfulness and cognitive reappraisal in the same direction. On the other hand, it is found that there is a reverse relationship between mindfulness and emotional suppression. Analyses regarding demographic information of the participants revealed that levels of cognitive reappraisal and emotional suppression levels differ terms of the age, marital status, having child and the schools they graduate. On the other hand, information of the participants revealed that levels of cognitive reappraisal and emotional suppression levels do not differ according to the years of their seniority.
Collections