Öğrencilerin üniversiteye yerleşmede temel bilimleri tercihlerini etkileyen faktörler ve öğretmenlerin rolü
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, üniversite çağına yaklaşan öğrencilerin üniversitede okuyacakları bölüm tercihlerini etkileyen faktörlerin neler olduğunu ve öğretmenlerinin bölüm tercihi yaparken öğrenciler üzerindeki etkilerini incelemeyi amaçlanmaktadır. Araştırmada karma araştırma yöntemi kullanılacaktır. Araştırma deseni olarak karma araştırma yöntemleri arasında yer alan açıklayıcı ardışık desen kullanılacaktır. Bu araştırmanın çalışma grubunu Erzurum ilindeki üniversite giriş sınavına hazırlanma aşamasındaki ve temel bilim alanlarından birini tercih ederek üniversiteye yeni yerleşmiş ve okumakta olan öğrenciler ve bu öğrencilerin üniversite tercihlerini yapmada etkili olan öğretmenleri oluşturacaktır.Veri toplama aracı olarak öncelikle tutum ve özyeterlik ölçekleri uygulanacaktır. Daha sonra yapılacak görüşme ile araştırmada daha detaylı veriler elde edilecektir. In this study, it is aimed to investigate the factors that affect the preferences of the students who are going to study at the university on the students and the effects of their teachers. Mixed research method will be used in the research. Descriptive sequential design, one of the mixed research methods, will be used as the research design. The study group of this study will be composed of students who are newly settled and studying in the university and teachers who are effective in making university preferences of these students. After the interview, more detailed data will be obtained.
Collections